DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Jeff Green
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 12:38

DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor Jeff Green » ma 01 okt 2018, 10:01

Goedemorgen,



De keuze is inmiddels bijgesteld Dalla Corte (peeze) heeft aangegeven toch een offerte uit te brengen. Eerder liet Peeze weten niet in te gaan op mijn verzoek.

Wie heeft er ervaring met de Dalla Corte Mina? Of kan mij hier meer over vertellen, uiteraard zal ik een bezoek brengen aan Peeze want daar staat de machine natuurlijk ook.

Blijft lastig om de juiste keuze te maken tussen deze drie.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor bvds » ma 01 okt 2018, 10:20

Ik heb onlangs op de beurs in A'dam uitgebreid met de DC Mina gespeeld. Ik was erg onder de indruk van die machine.

De genoemde Rocket en LM zijn uiteraard ook mooie machines. Ik denk dat je niet kan zeggen welke machine beter is. Ze zijn alledrie ongelofelijk goed. Ik zou ook kijken naar zaken als te verwachten onderhoudskosten etc. Een servicepunt in de nabije ongeving en een persoonlijke relatie zouden voor mij ook relevant zijn bij dit soort machines. Daar ga je niet even zelf aan sleutelen. Verder speelt het hart ook een rol. Welk merk en welke looks spreken je aan? Het is een keuze die je niet helemaal rationeel kunt maken...

Overigens kan je met een ACS Vesuvius of een Lelit Bianca bijna net zo veel voor respectievelijk minder en veel minder geld. En een Londinium is ook een hele fijne machine, waar bovendien veel minder aan stuk kan gaan. Maar dit is dacht ik allemaal reeds besproken.

Als geld geen (hoofd)rol speelt snap ik dat de door jouw genoemde machines erg aantrekkelijk zijn.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2893
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor Erik82 » ma 01 okt 2018, 12:45

Hier zijn wat links naar ervaringen:
https://www.home-barista.com/espresso-m ... 53571.html
https://www.home-barista.com/espresso-m ... 50465.html
https://www.home-barista.com/espresso-m ... ml#p569100

Over de Bianca gaat zeer binnenkort een fikse review komen op HB maar de eerste tekenen laten zien dat die niet heel temperatuurstabiel is. De Vesuvius vooral links laten liggen als je de andere kunt betalen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor Pti » ma 01 okt 2018, 13:47

Je bent van harte welkom om Bianca bij ons op de werkplaats in Asmtelveen eens aan de tand te komen voelen. Als je wil neem je je eigen bonen en/of maler mee zodat je weet wat je qua smaak mag verwachten.

WB. Temperatuur ik heb er heen scace aan gehangen maar je hebt een dual boiler met PID, waarvan je zelf de P,I & D waarden kunt bijstellen. Als je machine goed heet is en de omgevingstemperatuur stabiel is snap ik niet zo goed waar onstabiliteit dan nog vandaan zou moeten komen? Maar ik ben ook erg benieuwd nu hij in steeds meer huishoudens terecht komt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka atom

Berichtdoor bobbee » ma 01 okt 2018, 13:59

Tsja, en hoe temperatuur stabiel is DC??? Niemand die dat meet omdat die voor heel veel onbereikbaar is.

Wie doet die review op HB?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor bvds » ma 01 okt 2018, 14:34

Bij mijn weten zijn E61 machines met dual boiler en PID doorgaans heel stabiel. Van machines als de Brewtus, Rocket R58 is dit aangetoond. En ook van de Vesuvius. Dus als dit bij de Lelit niet zo zou zijn, dan zou me dat hoogst verbazen. Het is ook niet logisch bij een grote boiler met PID control, een loodzware E61 groep met veel thermische massa en een thermosifon. Of de PID parameters moeten verkeerd zijn ingesteld dan wel de voeler moet verkeerd geplaatst zijn. Maar goed we zullen zien.
Laatst gewijzigd door bvds op ma 01 okt 2018, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor Capulus » ma 01 okt 2018, 14:37

Bij mijn weten zijn E61 machines met dual boiler en PID doorgaans wel stabiel. Van machines als de Brewtus, Rocket R58 is dit aangetoond. En ook van de Vesivius. Dus als dat bij de Lelit niet zo zou zijn dan zou me dat verbazen. Het is niet logisch bij een grote boiler met PID control, een loodzware E61 groep met veel thermische massa en een thermosifon. Of de PID parameters zijn verkeerd ingesteld of de voeler is verkeere geplaatst. Maar goed we zullen zien.
Op HB is men ook verbaast over deze bevinding. Wie weet is het een enkele fabrieksfout of een verkeerde meting.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor fransg » ma 01 okt 2018, 14:50

Toen de Londinium net op de markt was, kwam er op HB ook iemand met een dergelijk 'onderzoek' die temperatuur-instabiliteit meende te zien. Ik publiceerde daarop een reeks van metingen, grafieken, verslagen, van twee tot zes probes tegelijk, met alle data en documentatie erbij die aantoonden dat het ding prima functioneerde. Aan de andere kant van de oceaan werd er van alles aan gedaan om het eigen gelijk te bewijzen en er werden zelfs aanstekers in de machine tegen de HX / TS pijpen aan gehouden om een omkering van de doorstroming te bewerkstelligen of juist tegen te gaan. Op gevement kwam het verzoek of ik maar op wilde houwen met de posts want ja intussen was het hen ook wel duidelijk dat de machine goed werkte.

Daarom raak ik niet snel van de kook als er daar weer iemand meent dat een nieuwkomer wat zou mankeren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: DC Mina, Rocket R nine one en LM GS3

Berichtdoor bobbee » ma 01 okt 2018, 17:11

HB staat in dit geval dan voor Heel Belachelijk. Goddamn Yankees all the time!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron