Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor Wijmaar » wo 17 okt 2018, 09:17

En zo staat er voor je het doorhebt ineens een afspraak om morgen een Bezzera Strega te gaan bezichtigen.

Had deze altijd op mijn lijstje staan voor “ooit”, tot ik er nu ineens al tegenaan liep.

De machine komt uit 2015, en zou de laatste onderhoudsbeurt hebben gehad in 2018.

Zijn er nog specifieke punten die ik zeker moet controleren voor ik hem eventueel meeneem?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor Marcje » wo 17 okt 2018, 09:45

Mij overkwam hetzelfde een paar maanden geleden
Het is een beetje een cliché, maar ik zou opzoek gaan naar ‘bewijs’ van de beurt. Dus wie heeft het gedaan en wat is er precies gebeurd.
Als hij uit elkaar is geweest, ontkalkt en weer netjes met nieuwe slijtdelen (rubbers) in elkaar is gezet en nu normaal functioneert, dan moet het goed zijn lijkt me. De groep is een stuk simpeler dan van een E61 machine, dus er kan ook minder slijten.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor cremalover » wo 17 okt 2018, 12:14

Wie gaat er een Strega van drie jaar oud ontkalken?Lijkt mij niet echt nodig .
Verder heeft zon machine volgens mij bijna niets aan onderhoud nodig.Ik zou de groep er ff uittrekken als de verkopende partij dat toestaat.
Als die heel smerig is zegt dat nog niks behalve dat je hem ff moet schoonmaken.Check de boring van de cilinder ff op krassen.Voor de rest: als die het doet en niet lekt....dan doet ie het. :)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor bobbee » wo 17 okt 2018, 12:38

In de groep zitten 2 verwarmingselementjes. Hoewel er wordt gezegd, die gaan niet stuk, bij mij is er ooit 1 stuk gegaan. Ik kwam erachter omdat ik de koffie niet meer zacht kreeg qua smaak en het verbruik afwijkte. bijelkaar verbruiken die elementjes 100watt en ik zag op de wemo dat er naar 50 watt werd geschakeld tussen idle 0 watt en 1350 watt ipv van 1400watt.

Dus als je een wemo switch insight hebt kun je het verbruik uitlezen. Of een andere meter natuurlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor fransg » wo 17 okt 2018, 13:22

Bij een buurman hier is er ook weleens zo’n elementje stuk gegaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor Wijmaar » do 18 okt 2018, 14:36

Thanks! Ik heb geen Wemo, dus element kan ik later pas checken. Maar heb de Strega is in de kofferbak mee naar huis ontvoerd ;).

Eigenaar had een aantal horeca zaken, en de Strega netjes meegenomen in onderhoud / reiniging. De Strega was de thuis machine, maar was ingeruild voor een Marzocco om beter te kunnen testen voor in de zaak.

Ziet er echt nog super uit!

Afbeelding

Nu nog even proberen ergens een EP HQ filterbakje te scoren. Verzendkosten van EP zijn inmiddels 28$, ook na mailen :(.

Heeft er hier misschien iemand nog eentje slingeren?

Wat raden jullie aan qua dose in het standaard 14g bakje? Net een eerste testje gedaan met 17,5 gram op een iets fijnere maling dan ik voor mn Strada VST gebruikte. Vond de smaak nog wat vlak.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor bobbee » do 18 okt 2018, 15:30

Gefeliciteerd!

Mailtje naar Carllee:

Hi, I want to buy these filter baskets from you: http://www.espressoparts.com/espresso-p ... ter-basket I would like you to send it to me with normal postage method. Can you do that for me? I know that if things get lost it's my responsibility . Hope to hear from you.


Je handvat is verkeerd om gemonteerd!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor Wijmaar » do 18 okt 2018, 15:39

Gefeliciteerd!

Mailtje naar Carllee:
Ik had een dergelijke mail gestuurd, en kreeg het volgende antwoord:

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201810 ... 4327e0.png[/IMG]

Ik heb het naar info@ gestuurd. Heb jij een adres van

Je handvat is verkeerd om gemonteerd!
Haha, verdraaid. Ik ga het direct aanpassen!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor bobbee » do 18 okt 2018, 15:41

Hier zie je een klein imbusje, die losdraaien en de hendel eruit. Je ziet in die schroefdraad en vlak stukje, daar moet het imbusje op aangedraaid worden. Dus de hendel helemaal indraaien en dan terugdraaien tot logo naar voren staat en dan imbusje indraaien. Afbeelding


Ik heb je een pb gestuurd met het mail adres.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Waar op letten bij aankoop Bezzera Strega?

Berichtdoor cremalover » do 18 okt 2018, 20:05

Hier zie je een klein imbusje, die losdraaien en de hendel eruit. Je ziet in die schroefdraad en vlak stukje, daar moet het imbusje op aangedraaid worden. Dus de hendel helemaal indraaien en dan terugdraaien tot logo naar voren staat en dan imbusje indraaien. Afbeelding


Ik heb je een pb gestuurd met het mail adres.
Dat inbusschroefje had de eerste generatie Stregas niet.Handig.Ik heb nijn hendel met locktite vasgezet.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron