Bezzera Strega

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
winkje

Bezzera Strega

Berichtdoor winkje » ma 12 feb 2018, 20:36

Hi,

Had niet verwacht dat ik onze Bezzera Strega ooit te koop zou zetten - ik maak er werkelijk de lekkerste koffies mee maar gebruik 'm eigenlijk te weinig voor de ruimte die 'ie in de keuken inneemt Ik overweeg een overstap naar een Cremina, simpelweg vanwege diens eenvoud en afmetingen.

Deze Strega is in december 2014 aangeschaft en is dus recent aan z'n 4e levensjaar begonnen. Ik heb in februari 2016 alle grepen en knoppen vervangen door palissander varianten van DiRossi - deze zijn keurig naar mijn wens op maat gemaakt - vanzelfsprekend zitten de originele knoppen / grepen er ook nog bij.

Direct na aanschaf heb ik een aanpassing gemaakt waardoor water vanuit vacuumbreaker direct naar de driptray gaat zodat de binnenkant van de machine kurkdroog blijft. Machine heeft maandelijks onderhoud gehad en geregeld heb ik ook de de groep gesmeerd. De drip tray vertoont de gebruikssporen - deze is voor 25 euro te vervangen door een nieuw exemplaar (https://www.kaffeetechnik-shop.de/bezze ... ica-giulia) zodat je werkelijk als nieuwe machine krijgt.

Machine komt inclusief 2 portfilter houders waarvan 1 naked, 2 uitloopjes, 5 filterbakjes: 1 HQ 14 grams, 2 IMS competitiebakjes en de 2 originele filterbakjes van Bezzera en bijbehorende pallisander tamper.

Oprecht geïnteresseerden zijn van harte welkom de machine te testen bij ons in Houten - ik geef er graag uitleg bij zodat je het beste uit de machine naar boven kunt halen.

Vraagprijs is 1250 euro.

Groet, Vincent

PS: mogelijk gaat onze Eureka Olympus 75E na verkoop van de Strega ook in de verkoop - kan ook samen met de Strega zodat de nieuwe eigenares / eigenaar met een super set begint...

PS2: foto's zijn gekanteld - klik geeft je de grote versie waarbij alles weer netjes rechtop staat... Ben te onhandig om dat te corrigeren :oops:

IMG_0021.JPG
Strega
IMG_0022.JPG
PF Filterhouder
IMG_0023.JPG
stoomkraan
IMG_0024.JPG
hevel
Bezzera Strega & Eureka Olympus 75

bobbee

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » ma 12 feb 2018, 21:49

Hmmm ja, ik heb ook een cremina.....gehad! Ben blij dat hij weg is en de strega er nog staat. Good luck Vincent.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

bvds

Berichtdoor bvds » di 13 feb 2018, 13:14

ik zou eerder een Strietman dan een Cremina kopen!
Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL / Olympia Moca / Kinu M47 / Comandante MK3 Nitroblade

Pti

Berichtdoor Pti » di 13 feb 2018, 13:35

Ik houd me wel aanbevolen voor de e75 als de toekomstige eigenaar van de strega niet toehapt.

Erik82

Berichtdoor Erik82 » di 13 feb 2018, 13:41

Let wel op dat dit niet de nieuwe versie is met de verbeterde timer en portafiltervork (zeg maar V2). Het gaat om een V1.

Maalsel (schijven etc) is echter gelijk aan de V2 alleen is de timer niet in te stellen op minder dan 0,5s en gaat deze met stappen van 0,1s ipv 0,05s. Kleine verschillen maar wel het vermelden waard.

Als je geen behoefte hebt om melk op te schuimen helemaal mee eens. De Strietman wint het qua espresso makkelijk van de Cremina.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

bobbee

Berichtdoor bobbee » di 13 feb 2018, 13:52

Ik houd me wel aanbevolen voor de e75 als de toekomstige eigenaar van de strega niet toehapt.
Heb net een espresso op uit mijn strega met die prachtige Ethiopische bonen die jij mij hebt geleverd. Vorige week gebrand en zat net echt even te genieten!
Als er iemand een Strega zoekt zou ik snel even met Vincent contact opnemen voor hij zich bedenkt! Afbeelding
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

winkje

Berichtdoor winkje » di 13 feb 2018, 17:22

Let wel op dat dit niet de nieuwe versie is met de verbeterde timer en portafiltervork (zeg maar V2). Het gaat om een V1.

Maalsel (schijven etc) is echter gelijk aan de V2 alleen is de timer niet in te stellen op minder dan 0,5s en gaat deze met stappen van 0,1s ipv 0,05s. Kleine verschillen maar wel het vermelden waard.

Als je geen behoefte hebt om melk op te schuimen helemaal mee eens. De Strietman wint het qua espresso makkelijk van de Cremina.

Hi Erik,

Ik had het gewaardeerd als je deze opmerking had geplaatst in de toekomstige 'te koop' advertentie van de maler (waarin ik het waarschijnlijk zelf al had vermeld) - dit is namelijk het verkooptopic van een Bezzera Strega. Maar ja... een niet aflatende drang om je eigen keuzes van apparatuur en kennis continue te 'pluggen' lijkt je in deze in de weg te zitten.... Ik zie je dit vaker doen en denk dan altijd 'Ach ja...' maar nu het in een van mijn eigen topics gebeurt, merk ik dat ik het simpelweg irritant genoeg vind om dit eens openlijk aan te geven. Handig om dit in mijn eigen verkooptopic te doen? Waarschijnlijk niet.... maar had er even behoefte aan....

En hopelijk weer on-topic....

groet, Vincent
Bezzera Strega & Eureka Olympus 75

Erik82

Berichtdoor Erik82 » wo 14 feb 2018, 07:23

Je hebt hem hier zelf al half te koop gezet waar al op wordt gereageerd. En dan ontkennen dat je hem te koop zet. Die reactie komt toch echt voort uit je eigen advertentietekst.

We zijn er hier voor om de leden correct te informeren. Eerder een consequentie van je eigen advertentietekst dan van mijn drang om mensen van de juiste informatie te voorzien.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Tevens Kalita Wave Kettle, Kalita Wave 155 RVS, Hario V60's, Aeropress en Bodum Cafetiere

cremalover

Berichtdoor cremalover » wo 14 feb 2018, 08:21

Dan kun je weer niet schuimen.No more cappucino. :|
Blijf dat een gemis vinden.
Dubbelgevederde Izzo Pompei te koop.

cremalover

Berichtdoor cremalover » wo 14 feb 2018, 08:52

De Cremina is natuurlijk niet eenvoudiger in gebruik dan een Strega.Misschien qua concept.Veel kleiner in opp. trouwens ook niet.
Koffie is vergelijkbaar met de Strega.
Dubbelgevederde Izzo Pompei te koop.

Terug naar “Te koop aangeboden”