(TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor FrancisPavoni » ma 28 aug 2023, 20:25

Goed nieuws! De printer is gefixt en het printen gaat weer als een dolle! Ik moet nog een wachtrij wegwerken dus iedereen die al besteld heeft vraag ik nog wat geduld te hebben. In de loop van de week heb ik als het goed blijft gaan alles geprint.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15122
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor fransg » ma 28 aug 2023, 20:40

Super!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor dennis-caro » ma 28 aug 2023, 20:53

Goed nieuws! Ik heb geen haast dus wacht geduldig af :D

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor mr Blanc » di 29 aug 2023, 13:32

Goed nieuws! De printer is gefixt en het printen gaat weer als een dolle! Ik moet nog een wachtrij wegwerken dus iedereen die al besteld heeft vraag ik nog wat geduld te hebben. In de loop van de week heb ik als het goed blijft gaan alles geprint.
Kan ik er ook nog 1 bestellen of moet dat ff via PM?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor FrancisPavoni » di 29 aug 2023, 13:55

Dat kan maar gezien alle opties is dat het handigste via PM.

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor mr Blanc » wo 13 sep 2023, 11:45

Ik heb net een vers van de pers V2 versie binnen gekregen! In 2 kleuren ook nog! Werkt super!
In t nieuwe ontwerp doe je de naalden er ook van onder in en moet je t steeltje iets buigen zodat ze er niet uitvallen.

Misschien ook nog een tip voor jou Frans om de naaldje bij t verdikking iets te buigen zodat ze er niet uitvallen.

Zie hieronder het resultaat! Erg blij mee!
Bijlagen
IMG_6283.jpeg
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15122
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor fransg » wo 13 sep 2023, 13:48

Prachtig!

Ik ga met het ding dat ik heb zonder naalden niet verder experimenteren, ik ben er niet handig genoeg voor ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13275
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor bobbee » wo 13 sep 2023, 14:14

Ik heb net een vers van de pers V2 versie binnen gekregen! In 2 kleuren ook nog! Werkt super!
In t nieuwe ontwerp doe je de naalden er ook van onder in en moet je t steeltje iets buigen zodat ze er niet uitvallen.

Misschien ook nog een tip voor jou Frans om de naaldje bij t verdikking iets te buigen zodat ze er niet uitvallen.

Zie hieronder het resultaat! Erg blij mee!
Kwam deze dan ook via Francis pavoni?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 13 sep 2023, 15:37

Ja, begin september is versie 2 van het ontwerp gereleased. Er zijn wat cosmetische aanpassingen en vooral de aanpassing dat de naalden er nu 'los' inzitten en via verbuigen op hun plaats gehouden moeten worden. En één naald draait nu stationair op één punt langs de rand. Die zit nu in de deksel ipv het mechanisme. Dat maakt het printen niet eenvoudiger helaas, maar het is uiteindelijk gelukt.

Ik vraag me wel af of dit nou echt een noodzakelijke upgrade is of meer een upgrade 'omdat-het-kan'. Het er los inzitten van de naalden vind ik wat minder. Stel dat een naald niet goed vast klemt dan kan hij er opeens uit lazeren en bijvoorbeeld in je voet prikken!

Hier een filmpje over de nieuwste versie:


dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: (TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor dennis-caro » za 16 sep 2023, 16:35

Ik heb vandaag de tool van FrancisPavoni ontvangen. Het ziet er prachtig uit! En uiteraard direct in gebruik genomen. Ik ben onder de indruk, het werkt bijzonder goed. Ik ben er heel erg blij mee :D


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron