(TKA) Umikot Planetary Distribution Tool

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
jelveen
Berichten: 70
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 22:05

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor jelveen » do 27 jul 2023, 07:10

Heftige reacties y’all, neem een koffietje en relax ;)
Had me inderdaad wel even voor kunnen stellen in plaats van zomaar binnen te vallen, das wel zo netjes. Ik snap ook dat ‘slaatje slaan’ niet de goeie term was.
Maar meteen olie op het vuur gooien en zeggen dat ik ‘misschien wel een ondernemer ben’ vind ik ook niet chill.
Anyway, fijn dat OP zijn gedachtegang netjes uitlegt! Goede punten, ik was uninformed
Mooie genuanceerde reactie van je. Die zijn zeldzaam tegenwoordig online al helemaal. Ik wens je een heerlijk eerste kopje koffie van de dag zo meteen :)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15119
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor fransg » do 27 jul 2023, 07:24

Maar meteen olie op het vuur gooien en zeggen dat ik ‘misschien wel een ondernemer ben’ vind ik ook niet chill.
Dat zou ook zeker niet 'chill' zijn geweest, al gebruik ik die hippe termen zelf niet.

Je chargeert het nu wel en vat het even samen als een 'meteen olie op het vuur gooien".

Wat ik schreef was
Het zou goed kunnen zijn dat hij ondernemer is in de koffie en niet graag ziet dat men tegen onkostenvergoeding levert wat hij in zijn zaak of webshop wil verkopen. Wie weet, het blijft gissen maar voor iemand die een ander 'onethisch' gedrag voor de voeten werpt is hij zelf wel heel vaag.
Ik gaf aan dat het door je vaagheid over waar je standpunt vandaan komt best zou kunnen zijn gemotiveerd doordat je zelf iets in de koffiezakenwereld doet (we weten immers niets van je achtergrond) en dat je daarom een bedreiging zou zien in wie dingen voor heel weinig aanbiedt.

Overigens heb ik niets tegen ondernemers. Ze zijn nuttig en belangrijk voor de samenleving. De mogelijkheid dat iemand een 'ondernemer' is betekent niet de suggestie dat hij wellicht 'onethisch' is.

Het blijft onbekend wat je achtergrond is en je mag ook gerust anoniem blijven als je dat liever hebt.

Wel mooi dat je min of meer je excuses hebt gemaakt jegens een gerespecteerd forumlid voor je aantijging van onethisch gedrag.

Prettige dag met lekkere koffie!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor omeCo » do 27 jul 2023, 08:11

Nu wat anders, namelijk een vraag.
Ik gebruik een needle distributor van Normcore. Eind januari gekocht maar met de komst van de planetaire naaldjesdraaiers al vlot hopeloos ouderwets. MAAR nu komt het. Het ding heeft een aangenaam zwaar gewicht. Hij ligt graag en met overgave op de portafilter, wat het werken met deze tool heel aangenaam maakt.
Nu had ik eerder deze week een vergelijkbaar tooltje in handen, gemaakt van…. Iets heel lichts in ieder geval en daar viel gewoon echt niet mee te werken. Het blijft gewoon niet lekker liggen en de zwaartekracht heeft er onvoldoende vat op.

Hoe ervaren jullie dit met dit geprinte plastic machientje?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15119
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor fransg » do 27 jul 2023, 08:18

Hij ligt graag en met overgave op de portafilter, wat het werken met deze tool heel aangenaam maakt.
Klinkt goed!

Ik kende dat ding niet, is het deze?

https://www.normcorewares.com/products/ ... or-tool-v2
Hoe ervaren jullie dit met dit geprinte plastic machientje?
Ik heb er een met zonder naaldjes dus het wentelt geen maalsel om en is daardoor nutteloos maar het ligt prima, de aarde heeft er juist voldoende vat op waardoor het er niet al draaiende aftuimelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor omeCo » do 27 jul 2023, 08:30

Dat is ‘em. Fijn gereedschap al zijn de naaldjes wel heel teer. Ik vermoed dat ik daarom een stuk of 20 reservenaaldjes erbij kreeg (nog niet nodig gehad). En hij roert erg goed.

Afbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5647
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor gilleko B. » do 27 jul 2023, 08:36

Het maakt mij allemaal geen ene reet uit, maar ik vermoed dat basis tot discussie voortvloeit uit een gedachtenvorming rond de intelectuele eigendom, en, dat hier zeker geen sprake van een Sywert van Lienden. Maar het apparaat ziet er echt anders uit. Vanuit China worden er steeds meer Moon Raker achtige koffieklutsers aangeboden. Ongevraagd advies, gewoon doorprinten met dat ding. Over die moonraker, daar moet je de lengte van die naaldjes wijzigen (knippen of verwisselen) om tot een ideale diepte te komen. Niet ideaal dus en zeker niet voor een prijs ten bedrage van
€ 435,00. In zoverre is het hier 3D geprinte apparaat beter, en in de geest van de discussie, ook anders.




dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor dennis-caro » ma 31 jul 2023, 09:12

@FrancisPavoni: ik heb je vorige week een PM gestuurd. Heb je die ontvangen? Bij mij leek het bericht te blijven 'hangen' namelijk.

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor woodnote » zo 06 aug 2023, 18:08

Volgens mij is Francis even op vakantie. Daarnaast plaatst de forum software een pb eerst in de outbox, daarna gaat het pas naar verzonden items. Tenminste, dat was bij mij het geval

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13274
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor bobbee » zo 06 aug 2023, 18:13

Volgens mij is Francis even op vakantie. Daarnaast plaatst de forum software een pb eerst in de outbox, daarna gaat het pas naar verzonden items. Tenminste, dat was bij mij het geval
Als de ontvanger een pb heeft geopend gaat hij naar de verzonden map. Totdat hij hem niet heeft geopend blijft hij staan in outbox. Voordeel is dat je een pb nog kunt deleten voordat hij is gelezen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

Berichtdoor dennis-caro » zo 06 aug 2023, 20:25

Volgens mij is Francis even op vakantie. Daarnaast plaatst de forum software een pb eerst in de outbox, daarna gaat het pas naar verzonden items. Tenminste, dat was bij mij het geval

Thanks! Ja, dat dacht ik ook al. Nou ja, ik heb geen haast.
Overigens is de PB bij mij wel uit de outbox dus hij is gelezen, denk ik.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron