Verkocht. Te Koop of te Ruil - Quick Mill Achille Lever machine, 3.5 mnd oud

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
fransg
Contacteer:

Re: Te Koop of te Ruil - Quick Mill Achille Lever machine, 3.5mnd oud

Berichtdoor fransg » ma 11 dec 2017, 20:10

Als ik specs lees lijkt het erg op mijn Londinium-R.
Door de relatief lage pre-infusie druk (boilerdruk) lijkt hij meer op de eerste-generatie Londinium. Wel heeft de Achille twee veren waardoor die op dat laatste stukje waarop de hefboom actief espresso gaat zetten een wat hogere druk geeft dan die eerste-generatie Londinium. Die extra veder is er echter ook tussenuit te halen, alles al naar gelang keuze, voorkeur dan wel verlangen.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Bert 619

Berichtdoor Bert 619 » di 12 dec 2017, 00:06

Als ik specs lees lijkt het erg op mijn Londinium-R.
Die heeft ook grote boiler (3,4L) en zeer zware groep (8kg).

Gr Erik
Volgens Londinium heeft jou R een 2.3 L boiler.

Boiler 2.3L fed by a rotary pump drawing from a 3.0L water reservoir

kilo

Berichtdoor kilo » di 12 dec 2017, 09:55

Ik heb het eens nagekeken.
De L1 en de Achille gebruiken beiden het systeem van een open HX, waarbij het water via de HX uit de boiler de groep verwarmt en de extractie levert. Dat geeft grote temperatuurstabiliteit. Pre infusie kan daardoor echter alleen met boilerdruk. De LR heeft een gesloten HX en dat biedt de mogelijkheid tot variabele druk voor de pre infusie. (Zoals Frans al aangaf)
Verder hebben de Achille en de L1 dezelfde groep.
Verschillen zijn er ook:
Achille is ruim volumineuzer dan de L1, Achille heeft een Rota pomp, L1 een vibra pomp,Achille heeft twee veren in de groep, de L1 heeft een veer. De L1 is uit productie, de Achille is nog leverbaar. Maar gaat, zo wordt geschreven, uit productie. Vandaar de aanbiedingen. Is nu nieuw te koop voor iets meer dan 2000 euro.
Beiden hebben voornamelijk lovende reviews. Dus wilde je eigenlijk een L1 kopen, dan is dit een goede (en laatste?) mogelijkheid om iets vergelijkbaars aan te schaffen. Nieuw niet duur en deze tweede hands is een nog betere optie.
La Spaziale Vivaldi 2,
Aillio Bullet R1, KINU M47, Niche Zero grinder

namor

Berichtdoor namor » di 12 dec 2017, 13:37

Mannen, jullie hebben helemaal gelijk met analyses en vergelijkingen. Allebei zijn top apparaten. Achille zit qua maat tussen Londinium R en L1 maar meer in de richting van L1.

Mocht nog iemand uiteraard eentje willen dan gaat het niet meer lukken met die nieuwe 2de hands, QM Achille is inmiddels via-via weg.

Post mag dicht.

Iedereen enorm bedankt voor aanvullingen, advizen en aanbevelingen.

Groet en op naar de volgende espresso avonturen, Roman :P
Londinium R , La Pavoni Pro Pre, Ceado 37J , Compak F8 en E5, Kinu M47 / Hottop 2K+, VST LAB Coffee III Refractometer + Tonino + Wile Coffee

velvetvinnie

Re: Verkocht. Te Koop of te Ruil - Quick Mill Achille Lever machine, 3.5 mnd oud

Berichtdoor velvetvinnie » wo 24 jan 2018, 21:42

Ik heb de zelfde machine al een paar jaar thuis staan, erg fijne machine die snel op temperatuur is. Ook erg handig dat hij zowel op reservoir als op vaste aansluiting met afvoer aangesloten kan worden.
Zonde dat je hem weg doet, 1400 euro is echt een koopje voor deze machine..
desondanks, succes met de verkoop!

namor

Re: Verkocht. Te Koop of te Ruil - Quick Mill Achille Lever machine, 3.5 mnd oud

Berichtdoor namor » do 25 jan 2018, 13:52

machine is al verkocht.
Graag post sluiten.

alvast bedankt,

Roman
Londinium R , La Pavoni Pro Pre, Ceado 37J , Compak F8 en E5, Kinu M47 / Hottop 2K+, VST LAB Coffee III Refractometer + Tonino + Wile Coffee

Terug naar “Te koop aangeboden”