(verkocht)Profitec pro 800

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor CafeSolo » ma 29 okt 2018, 23:15

Een ruil tegen een hx zie ik misschien ook wel zitten.

rocket appartamento lijkt mij wel wat
Je dipper gaat niet geëvenaard worden door een HX
daar heb je volkomen gelijk in

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor seels » di 30 okt 2018, 07:57

Ik wil wel net van de hevel vanaf. Is een sipper niet altijd een hevel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor fransg » di 30 okt 2018, 08:59

er gaat niks boven de dipper qua smaak en consistentie
Dat staat er wel erg trefzeker -- zou het kunnen dat het een persoonlijke opvatting is en dat anderen er een geheel andere smaak op na houwen?

In mijn ervaring is er met een dippertje zoals de La Pavoni best lekkere koffie te maken, indien alles een beetje mee zit en de bonen niet van de relatief lichte brandingen zijn. Grotere dippers kunnen dat dan wel wat makkelijker, al is het bijna ondoenlijk indien je wat meer prae-infusie druk zou wensen dan de boilerdruk levert. De eerste generatie Londinium had een HX met een aanvoer en druk verwant aan de dipper en dat was prachtig maar de HX versie van de modellen daarna maken het eenvoudiger om te spelen met hogere prae-infusie pressuur.

Maar goed, zo kan een ander er dus anders over denken en ik zou er niet vóór zijn om nu zo heel stellig iets te beweren alsof dat DE waarheid is (ook al meen ik die natuurlijk wel in pacht te hebben, want ons kent ons en als je weet hoe een koe een haas vangt...)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor 2linker » di 30 okt 2018, 09:30

... en ik heb weer wat geleerd! Ik kende de term 'dipper' niet, maar omdat de Pavoni genoemd werd, werd ik nieuwsgierig. Vond meteen een leuke uitleg over het verschil in gebruik tussen HX en dipper: https://londiniumespresso.com/news/how- ... hine-group
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor Marcje » di 30 okt 2018, 09:49

Ik wil wel net van de hevel vanaf. Is een sipper niet altijd een hevel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat bevalt je niet aan een hevel?
dus...

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor HanR » di 30 okt 2018, 10:20

Hij wil stiekem een Lelit Bianca, maar durft het nog niet toe te geven.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor seels » vr 02 nov 2018, 15:03

Up ;) prijs mss wel bespreekbaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor cremalover » vr 02 nov 2018, 17:05

Iemand met kennis ter zake? Hier komt weinig reactie op. Zowel op dot forum als op andere. Ik verwachtte nu niet dat dit op 1,2,3 verkocht zou zijn maar toch.

Is mijn vraagprijs te hoog? Andere tips?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je bent ongeduldig.Een hevel verkopen kost tijd.Ik ben al drie ja :mrgreen: ar bezig.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor cremalover » vr 02 nov 2018, 17:10

er gaat niks boven de dipper qua smaak en consistentie
Dat staat er wel erg trefzeker -- zou het kunnen dat het een persoonlijke opvatting is en dat anderen er een geheel andere smaak op na houwen?

In mijn ervaring is er met een dippertje zoals de La Pavoni best lekkere koffie te maken, indien alles een beetje mee zit en de bonen niet van de relatief lichte brandingen zijn. Grotere dippers kunnen dat dan wel wat makkelijker, al is het bijna ondoenlijk indien je wat meer prae-infusie druk zou wensen dan de boilerdruk levert. De eerste generatie Londinium had een HX met een aanvoer en druk verwant aan de dipper en dat was prachtig maar de HX versie van de modellen daarna maken het eenvoudiger om te spelen met hogere prae-infusie pressuur.

Maar goed, zo kan een ander er dus anders over denken en ik zou er niet vóór zijn om nu zo heel stellig iets te beweren alsof dat DE waarheid is (ook al meen ik die natuurlijk wel in pacht te hebben, want ons kent ons en als je weet hoe een koe een haas vangt...)
gedeliet

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Profitec pro 800

Berichtdoor mloes » zo 04 nov 2018, 14:09

Zoals ik elders postte heb ik een upgraderitus in aantocht, alleen ik ben er nog niet helemaal aan toe, moet me nog verder inlezen en er eens mee gaan spelen... Turnhout is voor mij niet echt om de hoek ;) maar zag dat dezelfde machine hier in Utrecht bij van pommeren staat, idee daar eens een zaterdagje te gaan spelen zit al in mijn hoofd. Alternatief is ook richting rocket, maar niet appartemento. Heb nu een bfc junior plus, HX dus... maar dan wordt ik idd wel nieuwsgierig waarom je van de hevel af wil.
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron