[VERKOCHT] Acaia Pearl White

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

[VERKOCHT] Acaia Pearl White

Berichtdoor bvds » vr 12 okt 2018, 16:57

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind mijn Brewista fijner in het gebruik...

Mijn bijna nieuwe Acaia Pearl in de kleur wit gaat dus weer in de verkoop. Nog geen maand oud. Gekocht bij Dutch Barista Coffee.

VP 130 euro.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bvds op zo 21 okt 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bobbee » vr 12 okt 2018, 19:16

Gewoon nieuw dus! Is iedereen een beetje koekoek geworden hier in te koop aangeboden forumdeel?!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Capulus » vr 12 okt 2018, 20:06

Gewoon nieuw dus! Is iedereen een beetje koekoek geworden hier in te koop aangeboden forumdeel?! Afbeelding
Je doet niet meer mee als je niet een prachtexemplaar te koop hebt staan. Wat een goede aanbiedingen de laatste tijd! Jammer dat ik al voorzien ben. Het zal de tijd van het jaar wel zijn :).
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Marcje » za 13 okt 2018, 09:04

Tempting...
Ik heb nu ook een Brewista, maar ik ben niet zo tevreden over de automatische timer. Die begint pas vrij laat te lopen en daar stoor ik me aan. Hij heeft ook een aantal modi waar ik niets mee doe, en moet daar dan steeds doorheen toggelen als ik op een verkeerd knopje druk.
Wat bevalt je niet aan de Acaia?
dus...

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Erik82 » za 13 okt 2018, 11:31

De Pearl is dan echt een verademing. Zelfde had ik ook met de Brewista en nu de Lunar (zelfde opties als de Pearl). Sowieso is de Acaia veel sneller en je kunt modi uitzetten waardoor je niet telkens overal doorheen hoeft te scrollen. Ik heb er nu 2 aan staan en wissel dus lekker makkelijk tussen handmatig en auto-tare start timer. Op de brewista gebruikte ik daardoor altijd alleen de handmatige modus.

Enige nadeel aan Acaia vind ik de knopjes die geen feedback geven. Daardoor heb ik nu de piepjes weer aan staan omdat je anders niet goed weet of alles goed is gegaan. Verder is het echt een veel beter product dan de Brewista.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Pti » za 13 okt 2018, 11:46

Verder is het echt een veel beter product dan de Brewista.
Vind ik een lompe stelling. De brewista is een fenomenaal product in een totaal andere prijsklasse.

100 VS 300 €

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor bvds » za 13 okt 2018, 12:11

Richting de 300 e betreft de Lunar. De Pearl is met ca 160-180 goedkoper!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Erik82 » za 13 okt 2018, 13:00

Verder is het echt een veel beter product dan de Brewista.
Vind ik een lompe stelling. De brewista is een fenomenaal product in een totaal andere prijsklasse.

100 VS 300 €
En een Synesso is ook vele malen beter dan een Lelit Bianca. Daar kun je het niet mee oneens zijn en is in dat geval ook geen lompe stelling. Kwaliteit kost, over het algemeen, nou eenmaal meer. De lompe stelling zou hier zijn om 2 producten uit totaal verschillende klasses te vergelijken want dan weet je het antwoord al. Brewista is geweldig voor de prijs maar gaat het bij zeker niet halen bij een Acaia.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor fransg » za 13 okt 2018, 13:41

lompe stelling zou hier zijn om 2 producten uit totaal verschillende klasses te vergelijken
Helemaal met je eens.
Verder is het echt een veel beter product dan de Brewista.
Alleen lijkt het alsof je jezelf nou tegenspreekt?

Ik zou zeggen, alle waar naar zijn geld, en 'beter' is een te vaag begrip. De user interface is van belang, de robuuste bouwkwaliteit is van belang indien het voor de horeca is bedoeld, precisie is enorm leuk maar niet echt essentieel. Vormgeving is voor de een belangrijker dan voor de ander. "Beter" is dus voor iedereen wat anders en het is in alle gevallen absoluut verkeerd om daar heel stellig over te zijn (en dus ook hier, voor mij, niet gepast om zo stellig te wezen).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Acaia Pearl White

Berichtdoor Erik82 » za 13 okt 2018, 14:04

Ik heb met heel veel plezier de Brewista V2 meer dan een jaar gebruikt dus spreek mezelf niet tegen. Voor een budget van minder dan 100 euro is hij geweldig. Echter, nu ik de overstap heb gemaakt naar Acaia zou ik nooit meer terug willen. De Acaia is van een andere klasse.

Vooral Marcje gaat er erg blij van worden omdat ik zijn mindere punten aan de Brewista heel erg herken. Met de Acaia heb je daar geen last meer van dus voor hem zou het een mooie overstap zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron