Espressomachine

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Nomad

Espressomachine

Berichtdoor Nomad » wo 14 jun 2017, 22:21

Het kan en wil weer, koffie drinken en hoewel ik nooit weg geweest ben van het forum, ben ik wel een goed jaar zonder espressomachine geweest. En daar wil ik verandering in aanbrengen en zoek zodoende een mooie espressomachine.
Ik had een Rocket Cellini V3, dus daar ligt mijn ervaring/uitgangspunt. Maar ik maak in de praktijk weinig cappuccino, dus Single boiler Domobar zou ook prima een optie zijn.

Mag een single boiler, dual use zijn, mag ook een HX / DB zijn.

Prijs is uiteraard afhankelijk van wat aangeboden wordt, maar 800 euro vind ik wel redelijk de grens.

Modellen waar ik een beetje naar zat te kijken is:
Rocket lijn algeheel wel
Bezzera (maar ik ben minder fan van het design en ontwerpkeuzes)

Vibiemme Domobar / Junior (mooi compact en ze hebben relatief stille vibratiepompjes)

Tweede eis/wens is wel ook dat de machine max zo'n 27 a 28cm breed is, in ons nieuwe huis hebben we een beperkt hoekje voor de espressomachine/maler helaas :)

Mocht iemand wat moois tegenkomen of zelf hebben, ik houd mij aanbevolen.

Maler is voorlopig een Sette 270W, mocht die eindelijk geleverd gaan worden :P
-Conscience keeps more people awake than coffee
Rocket Cellini - Hario V60 - Sette 270W

Nomad

Re: Espressomachine

Berichtdoor Nomad » ma 19 jun 2017, 22:44

Gelukt lijkt het, komend weekend kan ik een Vibiemme Junior 2B ophalen :)

R&B

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 23:26

Mooi ding! :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Nomad

Berichtdoor Nomad » di 20 jun 2017, 10:32

Mooi ding! :)
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen t.o.v. de Rocket V3 die ik had. Dat was een HX machine met PID, straks heb ik een dual boiler, maar wel een stuk kleinere boilertjes. En een thermostaat / pressostaat constructie ipv PID, dus wat grotere schommelingen verwacht ik.

bvds

Berichtdoor bvds » di 20 jun 2017, 12:36

Ja mooi ding.

Wel even PID inbouwen.

En isoleren. Hitte van de stoomboiler schijnt invloed te hebben op temperatuur zetboiler. Zo iets kan ik me tenminste herinneren. Er was iets met de temperatuur stabiliteit bij deze machine.

Succes.

Ps. Back in business samen met Sette!
Strietman CT1 + PP Kit / Elektra MCAL / Olympia Moca / Kinu M47 / Comandante MK3 Nitroblade

Nomad

Berichtdoor Nomad » di 20 jun 2017, 13:50

Ja mooi ding.

Wel even PID inbouwen.

En isoleren. Hitte van de stoomboiler schijnt invloed te hebben op temperatuur zetboiler. Zo iets kan ik me tenminste herinneren. Er was iets met de temperatuur stabiliteit bij deze machine.

Succes.

Ps. Back in business samen met Sette!
Ik zat daar al even over te googlen, maar ik zie weinig mensen die een PID in hebben gebouwd in de junior 2b. En ik kan best een schroevendraaier vast houden, maar zonder schema een PID inbouwen vind ik lastiger. Eventueel zou Kafko wel lekker dichtbij zijn verder :)

Nomad

Berichtdoor Nomad » do 22 jun 2017, 22:16

Bah, zo denk je een akkoord te hebben, met fijn telefoon gesprek en afspraak dat ik zaterdag op zou halen, zo heb je niets.

Marktplaats blijft lastig en helaas onvoorspelbaar. Dus mijn zoektocht staat weer open, mocht iemand wat weten :)

MichigAlex

Berichtdoor MichigAlex » do 22 jun 2017, 22:39

Zou je weer een Rocket willen? Anders zou je nog rond kunnen bellen voor de V3 versies van giotto of cellini. De nieuwe lijn is net binnen of komt binnenkort.
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

Nomad

Berichtdoor Nomad » do 22 jun 2017, 22:55

Zou je weer een Rocket willen? Anders zou je nog rond kunnen bellen voor de V3 versies van giotto of cellini. De nieuwe lijn is net binnen of komt binnenkort.
Die heeft altijd zeer goed bevallen, dus ja absoluut wel. Ik zal morgen eens kijken wat daarvan nog op voorraad is, bij bijv Kafko en andere sites :)

MichigAlex

Berichtdoor MichigAlex » do 22 jun 2017, 23:18

Volgens mij bij koffiewarenhuis waren ze heel goedkoop, zelfs de V2 met rotatiepomp. Ff rondbellen voor de acties. Succes!
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

Terug naar “Te koop gevraagd”