Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » wo 14 feb 2018, 15:58

Voor een experiment zoek ik een thermokoppel met een ronde isolatiemantel van 2 tot 3 mm in doorsnede. Temperatuurbereik bijvoorbeeld van 0 tot 120 graden Celsius, maar mag ook veel groter zijn. Liefst een simpel dingtje met aan elkaar gesoldeerde meetdraden. K-type. Stekker met platte pootjes (kan ik er ook zelf wel aan maken).

Heeft iemand er een liggen? Misschien zo eentje van een AMPROBE TMD50?

Eventueel te ruilen tegen een verchroomde messing wartel (nieuw, m6 x 2-3) waarmee je zo'n thermokoppel waterdicht kunt doorvoeren.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor fransg » wo 14 feb 2018, 16:11

je kunt dat bij http://www.tcdirect.nl bestellen of bij hen exact naar je specs laten maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor HanR » wo 14 feb 2018, 16:19

Voor een experiment zoek ik een thermokoppel met een ronde isolatiemantel van 2 tot 3 mm in doorsnede. Temperatuurbereik bijvoorbeeld van 0 tot 120 graden Celsius, maar mag ook veel groter zijn. Liefst een simpel dingtje met aan elkaar gesoldeerde meetdraden. K-type. Stekker met platte pootjes (kan ik er ook zelf wel aan maken).

Heeft iemand er een liggen? Misschien zo eentje van een AMPROBE TMD50?

Eventueel te ruilen tegen een verchroomde messing wartel (nieuw, m6 x 2-3) waarmee je zo'n thermokoppel waterdicht kunt doorvoeren.
Ik koop dit soort spul bij www.sensorshop24.de

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » wo 14 feb 2018, 18:42

Dat is verschrikkelijk duur, Frans. En dan komen er nog bestelkosten bij, en verzendkosten, en btw...
je kunt dat bij http://www.tcdirect.nl bestellen of bij hen exact naar je specs laten maken.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor Pti » wo 14 feb 2018, 19:15

Ik heb denk ik wel iets voor je Onno;

0-500 C, K-type, 3*40*1000mm

Hij heeft tijdens een van mijn experimenten wel al een keer wat warmte gezien, zie foto :mrgreen:
Kleine vergoeding stuur ik m naar je op, PB maar als het iets voor je is.
Bijlagen
1518632078046759689063.jpg
1518632058605-1767455286.jpg

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » do 15 feb 2018, 09:10

@Pti, bedankt voor je aanbod en de moeite van het fotograferen. Je draadkoppel is zeker bruikbaar, maar bij het Duitse bedrijf uit een eerdere reactie vind ik iets wat voor mij eigenlijk veel handiger is: een thermokoppel in de vorm van een M6-boutje.

Groet!
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » do 15 feb 2018, 09:12

@HanR, de sensorshop.de is inderdaad veel voordeliger dan tcdirect. Bedankt voor de tip!

Ik koop dit soort spul bij www.sensorshop24.de
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 19 mar 2018, 11:55

Even terugkomend op m'n eigen vraag: ik heb intussen bij deze Duitsche sensorshop twee thermokoppels gevonden met een boutje (M6 x 10) als voeler, waarvan de punt zeg maar de G-spot is. Ze gaven een paar graden te laag aan, maar dat kon ik makkelijk compenseren in de meter (door te ijken met kokend water). Al met al ben ik redelijk tevreden omdat ik deze voelers makkelijk kon vastmaken aan Tijes koelring (door er een gaatje in te maken en daar M6-draad in te tappen) en in een oud LP-bakje (door er een gaatje van 6 mm in te boren - wel verdomd hard staal). Ze reageren alleen iets langzamer dan voelers die alleen bestaan uit twee aan elkaar gelaste/gesoldeerde draadjes.

De temperatuur in het bakje loopt tijdens het koffiezetten op van circa 30 naar 92 graden, terwijl de koelringtemperatuur oploopt van 55,5 naar 60,5 graden (geen idee hoe heet de groep zelf is).

Een paar telefoonfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor @3aan » ma 19 mar 2018, 15:38

Mag ik aannemen dat het gebruik van deze alleen is om te "weten" en niet om te gebruiken voor koffie die genuttigd gaat worden?!

Het lijkt me niet zo'n smakelijke manier met die steeds vervuilende testdraad door je uitloop heen?

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Eenvoudig K-thermokoppel met ronde isolatiemantel

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 19 mar 2018, 16:16

Inderdaad, alleen tijdelijk om vast te stellen bij welke temperatuur van de koelring het midden van de puck een bepaalde temperatuur heeft en hoe snel die temperatuur daar bereikt wordt. En ik savoureer die koffie wel degelijk. Bakje & sensor laten zich schoonweken in water, daar proef je niets van.
Mag ik aannemen dat het gebruik van deze alleen is om te "weten" en niet om te gebruiken voor koffie die genuttigd gaat worden?!
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron