Gezocht: Acaia Lunar

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » ma 19 mar 2018, 21:41

Mijn Acaia Lunar heeft al heel snel opgegeven.
Moet hem nog opsturen maar het is geen reclame zo snel kapot.

Erik

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor @3aan » ma 19 mar 2018, 23:51

Mijn Acaia Lunar heeft al heel snel opgegeven.
Moet hem nog opsturen maar het is geen reclame zo snel kapot.

Erik
Wat is snel? Je hebt hem toch wel opgeladen? Afbeelding

Mijn Pearl wordt dagelijks gebruikt, m'n meissie heeft hem ook ontdekt. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » di 20 mar 2018, 00:07

Mijn Acaia Lunar heeft al heel snel opgegeven.
Moet hem nog opsturen maar het is geen reclame zo snel kapot.
Hier moet ik het toch met Adriaan eens zijn. Je geeft wel een oordeel, maar deelt geen concrete informatie over wat er aan de hand was en je maakt ook geeneens haast met het inzenden voor reparatie / garantie. Als er eens eentje een probleem heeft is dat geheel normaal, dat komt in de beste families en in elk massaproductieproces voor. Wanneer dat een significant aantal was, dan was Acaia reeds lang failliet gegaan. Van de goeiekopere weegschaaltjes weet ik uit eigen ervaring dat die vrij snel de geest geven. Ook niet erg, koopt men een nieuwe.

Als "er is er eentje heel snel doodgegaan" een criterium was, dan zou de mensheid nooit ver zijn gekomen. Het was dan in het bronzen or zelfs roodkoperen tijdperk al snel van "nou ik had laatst een kind die gaf het op driejarige leeftijd al op en mijn oom is ook niet oud geworden, net 28, ja dat is in dit tijdperk een hele leeftijd zeggen ze dan maar ik vind het waar-de-loos, dat is geen reclame zeg maar voor het leven, als dat de schepping is hoeft het voor mijn niet meer, weet je wat ik hang me eigen op aan me strijdknots"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor RikC » wo 21 mar 2018, 15:17

Mijn Lunar deed ook raar nadat ik m' per ongeluk eens had laten vallen, maar via ESW door Duisman kostenloos gerepareerd. Wil ik er vanaf... nee natuurlijk niet veels te fijn ding :lol:
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

kiekebeer
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jan 2018, 12:14

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor kiekebeer » vr 23 mar 2018, 21:29

De 260 euro houdt me erg tegen. Dus gisteren bij mijn Giraffe koffie dit kleine weegschaaltje mee besteld.
https://giraffecoffee.nl/winkel/tools/ ... eegschaal/

Ik ben er verbaasd blij mee.
Hij heeft goede maat en is 0,1 gr nauwkeurig.
Kost geen drol.
Werkt voor mij, op mijn niveau prima.
Misschien een tip?

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor Erik82 » za 24 mar 2018, 07:21

Ik verwacht niet dat die waterdicht is en dat is juist essentieel. Goedkoper dan de Acaia is de Brewista en verder is er weinig. Als je iemand weet die naar Amerika gaat is dat het proberen waard want daar zijn ze omgerekend 180 euro.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

kiekebeer
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jan 2018, 12:14

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor kiekebeer » za 24 mar 2018, 09:46

Waarom moet hij waterdicht zijn dan? Koffie loopt toch in het kopje?
Mijn broertje woont in Amerika dus dat is best een idee. Mijn ouders gaan daar volgende maand heen dus die kunnen meenemen.
Is hij daar wel beetje goed te koop dan? Of via Amazon ofzo .

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » za 24 mar 2018, 10:51

Met de E61 zetgroep heb je ontluchting via de achterzijde in de lekbak. Maar zo'n weegschaaltje kan aardig wat hebben en andere koop je toch een nieuwe. Erg mooie versies via AliExpress te krijgen, ook met timer en weegfunctie op het display. Ik heb jaren gedaan met een niet waterdichte versie.
Ik heb de brewista gekocht vanwege de timer en weegfunctie op het display. Waterdicht is ook leuk.

http://s.aliexpress.com/ruiQBNrm
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor Erik82 » za 24 mar 2018, 19:20

Waarom moet hij waterdicht zijn dan? Koffie loopt toch in het kopje?
Mijn broertje woont in Amerika dus dat is best een idee. Mijn ouders gaan daar volgende maand heen dus die kunnen meenemen.
Is hij daar wel beetje goed te koop dan? Of via Amazon ofzo .
Zodra je de pomp stopt blaast het 3-wegventiel water in de lekbak en dat spat op. Daarnaast komt er ook nog wel een keer koffie op het dingen.

Volgens mij is het een Amerikaans bedrijf https://acaia.co/collections/coffee-sca ... 3739128855.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

kiekebeer
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 jan 2018, 12:14

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor kiekebeer » za 24 mar 2018, 19:44



Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron