Gezocht: Acaia Lunar

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » ma 26 mar 2018, 17:01

Oh ja, ik zie het. Gaat om samsung blijkbaar. Ter info; Ik krijg wekelijks updates op mijn xiaomi telefoon die op Android draait. Is dus niet helemaal eerlijk om Android erop af te rekenen.
Mee eens.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Tim.R
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 20:16

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor Tim.R » ma 26 mar 2018, 17:36


1) Bedoel je met "op zijn minst wel duurzaam" dat het een bom moet kunnen wederstaan?


2) "te hoge prijs" is geen meetbaar criterium. Er zijn spotgoedkope weegschaaltjes te over en de Brewista levert er een die wat duurder is en ook wat langer meegaat, maar je zou liefst een Hele Erge Goeie willen maar dan graag voor de prijs van een alledaagse.

Ik dacht daaraan toen het hierboven leek alsof men voor een dubbeltje op de eerste rang moet kunnen zitten. Terwijl je een stukje verder naar achteren ook best goed kunt plaatsnemen.
Frans,

1) Deze vergelijking is wel erg uit verband gerukt dunkt me. Ik neem aan dat jij zelf ook wel kan begrijpen dat we het hier hooguit hebben over een licht dagelijks gebruik. Dat is iets wat producten over het algemeen wel een jaar op 2 vol moeten kunnen houden.

2) Ik begin mijn zin niet voor niets met 'mijn mening' de rest van mijn uitspraak mag je dus betrekken op jouw persoonlijke situatie zoals het jou schikt. Ook geef ik nergens aan dat ik het te duur vind.

Echter denk ik dat elke weldenkende consument toch wel zo zijn vraagtekens mag zetten bij iets triviaals zoals een weegschaaltje. Ondanks dat iemand het merk misschien heel indrukwekkend vind (om het vervolgens allerlei bijzondere metafysische eigenschappen toe te bedelen, wie weet. Iets wat ik wel vaker waarneem in de koffiewereld maar dat terzijde) is in werkelijkheid datgene wat Acaia (en Brewista trouwens ook) biedt maar van betrekkelijke waarde. Een karig klein weegschaaltje met een timer; wat een waanzinnige technologische disruptie. Dat gezegd hebbende is er maar weinig aanbod wat goed aansluit bij de behoeften van koffieliefhebbers dus blijft er weinig andere keus over. Nogmaals, ik wil dus niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar ik mag zo mijn twijfels hebben bij een product als deze.
Machine: La Marzocco - GS/3 MP,
Molen: Nuova Simonelli - Mythos Barista
Gadgets: La Marzocco - VST-Strada 17/21 Grams

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » ma 26 mar 2018, 19:08

Een karig klein weegschaaltje met een timer; wat een waanzinnige technologische disruptie. Dat gezegd hebbende is er maar weinig aanbod
Je geeft het zelf al aan -- als het een profijtelijke zaak was om iets te maken dat net zo goed / precies is voor (veel) minder geld dan zouden tal van anderen het al hebben geprobeerd.

Er komt meer bij kijken dan sommigen gemakshalve aannemen.
ik wil dus niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar ik mag zo mijn twijfels hebben bij een product als deze.
Twijfels zijn zeker toegestaan. Met enige mate natuurlijk, want anders moet er van hogerhand paal en perk aan worden gesteld.

En je mening mag je zeker hebben en houden. Daarin zijn we ruimdenkend tot en met.

Maar je hebt mij er vooralsnog niet mee overtuigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » ma 26 mar 2018, 19:13


1) Bedoel je met "op zijn minst wel duurzaam" dat het een bom moet kunnen wederstaan?


2) "te hoge prijs" is geen meetbaar criterium. Er zijn spotgoedkope weegschaaltjes te over en de Brewista levert er een die wat duurder is en ook wat langer meegaat, maar je zou liefst een Hele Erge Goeie willen maar dan graag voor de prijs van een alledaagse.

Ik dacht daaraan toen het hierboven leek alsof men voor een dubbeltje op de eerste rang moet kunnen zitten. Terwijl je een stukje verder naar achteren ook best goed kunt plaatsnemen.
Frans,

1) Deze vergelijking is wel erg uit verband gerukt dunkt me. Ik neem aan dat jij zelf ook wel kan begrijpen dat we het hier hooguit hebben over een licht dagelijks gebruik. Dat is iets wat producten over het algemeen wel een jaar op 2 vol moeten kunnen houden.

2) Ik begin mijn zin niet voor niets met 'mijn mening' de rest van mijn uitspraak mag je dus betrekken op jouw persoonlijke situatie zoals het jou schikt. Ook geef ik nergens aan dat ik het te duur vind.

Echter denk ik dat elke weldenkende consument toch wel zo zijn vraagtekens mag zetten bij iets triviaals zoals een weegschaaltje. Ondanks dat iemand het merk misschien heel indrukwekkend vind (om het vervolgens allerlei bijzondere metafysische eigenschappen toe te bedelen, wie weet. Iets wat ik wel vaker waarneem in de koffiewereld maar dat terzijde) is in werkelijkheid datgene wat Acaia (en Brewista trouwens ook) biedt maar van betrekkelijke waarde. Een karig klein weegschaaltje met een timer; wat een waanzinnige technologische disruptie. Dat gezegd hebbende is er maar weinig aanbod wat goed aansluit bij de behoeften van koffieliefhebbers dus blijft er weinig andere keus over. Nogmaals, ik wil dus niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar ik mag zo mijn twijfels hebben bij een product als deze.
Waarom koop je dan niet gewoon de weegschaal van aliexpress die ik je eerder stuurde?
De Acaia lunar is simpelweg te duur voor wat je verwacht want niet falen van een enkele unit kan gewoon niet gegarandeerd worden, door niemand.

Hier kun je geen buil aan vallen, gaat hij stuk koop je een nieuwe en ben je alsnog goedkoper uit;
Met de E61 zetgroep heb je ontluchting via de achterzijde in de lekbak. Maar zo'n weegschaaltje kan aardig wat hebben en andere koop je toch een nieuwe. Erg mooie versies via AliExpress te krijgen, ook met timer en weegfunctie op het display. Ik heb jaren gedaan met een niet waterdichte versie.
Ik heb de brewista gekocht vanwege de timer en weegfunctie op het display. Waterdicht is ook leuk.

http://s.aliexpress.com/ruiQBNrm

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Tim.R
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 20:16

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor Tim.R » ma 26 mar 2018, 20:20

Waarom koop je dan niet gewoon de weegschaal van aliexpress die ik je eerder stuurde?
De Acaia lunar is simpelweg te duur voor wat je verwacht want niet falen van een enkele unit kan gewoon niet gegarandeerd worden, door niemand.

Hier kun je geen buil aan vallen, gaat hij stuk koop je een nieuwe en ben je alsnog goedkoper uit;
Laat dat nou net degene zijn die ik op het moment al in gebruik heb (de vierkante variant). :lol: Alleen deze past dus qua formaat niet op mijn lekbak zonder onder het 3-weg ventiel te staan en gedoucht te worden. Daarnaast vind ik het wel handig om tegelijk te timen en te wegen alleen is dit dus een optie die kleinere varianten missen.

Dus vandaar dat ik een 2e hands Lunar zocht. Dan heb ik gelijk geld over voor de belangrijke dingen in het leven zoals op de eerste rang zitten in het concertgebouw (daar dan weer wel) of een paar kilo koffie. :mrgreen:
Machine: La Marzocco - GS/3 MP,

Molen: Nuova Simonelli - Mythos Barista

Gadgets: La Marzocco - VST-Strada 17/21 Grams

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » wo 28 mar 2018, 20:35

Mijn Acaia Lunar nu heel lang laten opladen en vandaag uitgeprobeerd.
Het blijft vreemd.
Af en toe reset hij zichzelf weer naar nul zonder dat ik iets doe.

Ik zet de weegschaal met een kopje onder de naked-porta-filter.
Haal de hevel naar beneden voor pre-infusie en zet de weegschaal aan.
Gaat aan beide zijden op nul (stand om tijd en gewicht te meten).
Beweeg hevel omhoog en extractie gaat langzaam beginnen.
Na een tijdje komen de eerste druppels en de tijd loopt op.

Nu hoorde gewicht en tijd allebei op te lopen en dit was aanvankelijk ook na aankoop.
Echter momenteel springt het gewichtsaanduidings-getal af en toe weer naar nul met een piepje.

Wat doe ik fout of is er fout?

Erik

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » wo 28 mar 2018, 20:43

Mijn Acaia Lunar nu heel lang laten opladen en vandaag uitgeprobeerd.
Het blijft vreemd.
Af en toe reset hij zichzelf weer naar nul zonder dat ik iets doe.

Ik zet de weegschaal met een kopje onder de naked-porta-filter.
Haal de hevel naar beneden voor pre-infusie en zet de weegschaal aan.
Gaat aan beide zijden op nul (stand om tijd en gewicht te meten).
Beweeg hevel omhoog en extractie gaat langzaam beginnen.
Na een tijdje komen de eerste druppels en de tijd loopt op.

Nu hoorde gewicht en tijd allebei op te lopen en dit was aanvankelijk ook na aankoop.
Echter momenteel springt het gewichtsaanduidings-getal af en toe weer naar nul met een piepje.

Wat doe ik fout of is er fout?

Erik
Welke tekentjes heb je rechts op het schermpje staan? (Afbeelding Afbeelding Afbeelding)

Ik denk echter dat hij niet meer te maken is, ik zal hem van je overnemen voor 5 tientjes! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » wo 28 mar 2018, 21:22

Ik denk driehoekje en vierkantje.
Moet ik even nakijken.

Erik

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » wo 28 mar 2018, 21:44

1) handleiding lezen

2) aan Bobbee verkopen

3) je flow is vermoedelijk te traag
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » do 29 mar 2018, 21:35

Inderdaad vierkant en daarboven driehoek.
Vandaag weer aan de hand gehad.

Conclusie is dus dat de acaia lunar zichzelf na een tijd reset als hij denkt dat er niets gebeurd.
Met lange pre-infusie en lagere flow krijg je dat dus.
Misschien is er een instelling om dit te verbeteren.
De flow kan maar beperkt sneller anders wordt het niet zo lekker meer en dat is niet de bedoeling.

Erik


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron