Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Robert Buzink
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 16:21

Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor Robert Buzink » zo 19 jun 2022, 09:35

Ik heb al tien jaar een account hier maar kan niet terugvinden dat ik me toen heb voorgesteld. Ik vergeef mijn oude ik, maar doe het wel alsnog:

Ik ben tien jaar geleden ooit begonnen met een tweedehands Rancilio Silvia. Kreeg al gauw brew temperature anxiety en heb er een PID ingebouwd. Kreeg een beetje genoeg van het omschakelen tussen stoom en koffie. Daarna van een bakker een weinig gebruikte Faema Due Smart voor mij en mijn huisgenoten gekocht, aangesloten op waterleiding met professionele waterfilter ertussen. Niet de mooiste of de zuinigste maar wel fantastische kwaliteit espresso's en superstoom. Toen ik met iets minder koffiedrinkers ging wonen overgestapt op een La Pavoni Europiccola Lusso met van die houten handvaten maar vond dat cappuccino's daarmee maken te lastig was en te langzaam ging (inmiddels weet ik dat dat uitstekend gaat overigens :)). Toen weer overgestapt naar een E61 HX, de Rocket Espresso Cellini Evo 2 , een Faema Due voor thuis zeg maar :). In koffiebarretjes zag overal van die La Marzocco’s staan en ben toen gaan lezen over saturated groupheads. Een Linea Mini of GS3 vind ik echt te duur en ben toen voor tweedehands La Spaziale Dream gegaan, naast de E61. Leuke machine met veel mogelijkheden, maar wilde weer wat anders en dus verkocht. De E61 ben ik nu ook aan het verkopen voor een overstap naar een andere Rocket. Wil nog ooit een Londinium en een La Marzocco proberen.

Gebruik al jarenlang een Fiorenzato T80 maler uit 1999 (gebruikt in een restaurant en toen particulier) gekocht via MP en omgebouwd naar doserless. Ding is niet kapot te krijgen en maalt heel mooi. Heb ook al jarenlang een via MP gekochte Mazzer staan. Toen wel meteen omgebouwd naar doserless, maar nog niet in gebruik genomen omdat ik er een weegschaal en timer in wilde bouwen. Nooit aan toegekomen. En de Fiorenzato is dus prima. Ga binnenkort een van de twee verkopen denk ik. Wil ooit nog een Mahlkönig K30 Vario proberen.

Thuis dus alles op orde, op mijn werk wat minder. Lastig om weer op locatie te gaan werken als je thuis de koffie goed voor elkaar hebt :). Werk in hartje Amsterdam en het soort cappuccino’s dat ik thuis drink (dubbele shot, medium grootte) zijn daar 4+ euro. De kwaliteit van de gestoomde melk is zeer wisselend, je moet geluk hebben met de barista. Op mijn werk zelf nog geen goede manier gevonden om goede espresso’s te maken. Neem er dus maar twee mee van thuis elke ochtend. Tips welkom!
Rocket Espresso R58 v2 uit 2018 / DF64 molen met SSP schijven / Fiorenzato T80 uit 1999 omgebouwd naar doserless / Mazzer Super Jolly omgebouwd naar doserless / Comandante handmolen / V60, Clever, Chemex.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor bobbee » zo 19 jun 2022, 10:00

Welkom hier!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1529
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor Dirk Jan » zo 19 jun 2022, 11:27

Welkom, ervaring genoeg zou ik zeggen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 900
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor Joste » zo 19 jun 2022, 14:31

Mooie koffiecariere! Welkom...hoewel, je was er al
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Ron74
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 10:30

Re: Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor Ron74 » ma 20 jun 2022, 10:42

De combinatie Silvia met de Fiorenzato T80 klinkt bekend: dat was mijn opstelling tot vorig jaar zomer ook. 2e hands beide aangeschaft, maar afscheid genomen van de T80 (teveel herrie) en vervangen door een Specialita. De Silvia is in de loop van de jaren ook voorzien van een PID.

Welkom!

Robert Buzink
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 16:21

Re: Na tien jaar toch nog even voorstellen :)

Berichtdoor Robert Buzink » vr 24 jun 2022, 21:12

Dank! Grappig hoe we allemaal dezelfde reis afleggen :). Inmiddels heb ik de Rocket HX verkocht om plaats te maken voor een (tweedehands) Rocket DB.

Ik ga naar die Eureka molens kijken, lees er meer over hier op het forum maar ken ze helemaal niet.
Rocket Espresso R58 v2 uit 2018 / DF64 molen met SSP schijven / Fiorenzato T80 uit 1999 omgebouwd naar doserless / Mazzer Super Jolly omgebouwd naar doserless / Comandante handmolen / V60, Clever, Chemex.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron