De boomerang, hij is weer terug!

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Nomad » di 12 mar 2024, 10:14

Na enkele jaren weg geweest te zijn, ben ik terug!
Ruim 10 jaar geleden met espresso begonnen en een leuke journey gehad qua malers, machines en verse koffie's, maar uiteindelijk na 4 jaar geleden moeten concluderen dat ik op dat moment te slecht tegen espresso kon (en filter in beperkte mate), dus mijn droom setup (Lelit Bianca + Eureka Mignon specialita) verkocht toen. Gaf meteen bonus ruimte in de keuken, dus de vrouw was er niet verdrietig om (drinkt ook geen koffie).

Maar een 6 maanden geleden weer begonnen met espresso's drinken in (goede) cafe's en merkte ik dat ik er nu geen last meer van heb.

Zodoende recent een Expobar Brewtus 4 (2e hands, ken de eigenaar) + eureka Specialita (nieuw) gekocht om zo meteen weer goed te beginnen. De maler was ik meteen weer happy mee, zo heerlijk stil en prima maalsel. De Brewtus 4 doet wat hij moet doen, dual boiler en PID (op de koffieboiler), maar de vibratiepomp maakte best wel wat herrie en de machine is nooit mijn droommachine geweest.

Dus mensen zagen mij op het forum al jagen op een Bianca en dat is dit weekend gelukt. Niet diegene die hier te koop stond, maar wel een heel mooi ander exemplaar. De vorige eigenaar kon er niet helemaal mee overweg en gebruikte de machine daardoor amper. De teller stond op 160 bakjes koffie en volgens mij telt hij ook backflushen e.d. automatisch mee, dus als hij er 100 espresso's mee gezet had, dan denk ik dat ik het ruim inschat. Hij had netjes een brita kan + filters in het waterreservoir, dus ook dat stuk was goed nieuws.

Thuis alles netjes schoongemaakt, backflushed met cafiza en de pomp + preinfusie e.d. ingesteld. En wat is het toch weer een mooie machine, hier word ik weer helemaal blij van. Heb alleen zowel de Niche Zero als een Mignon Specialita nu naast elkaar voor de espresso maling, om te kijken welke ik fijner vind. Die keuze moet ik niet te lang over doen, want het aanrecht wordt zo wel erg vol (staat ook een Fellow Ode voor filter nog :D ) en ik wil niet op de bank eindigen 's nachts.

Afbeelding
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Pti » di 12 mar 2024, 10:21

Jeuj \0/ De vrouw zal wel blij met je zijn, daar gaat weer een vierkante meter aanrecht :D

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor fransg » di 12 mar 2024, 14:03

Welcome back!

Ik zou echtgenotes in het algemeen willen aanraden vooral *niet* moeilijk te doen over zulke dingen.

Mevrouw als u zich DAAR aan denkt te moeten ergeren, dergelijke 'first world problems' dan tel uw zegeningen. Mogelijk zult u na een aantal jaren wensen dat hij nog bij u woonde en dat uw keuken er niet zo kaal en ruim bij zou liggen...
:lol:

Jaren geleden reageerde een Amerikaan op een filmpje over mijn koffiehoek, laten we zeggen koffiewoning en het had hem heel veel geluk gebracht deze video aan zijn vrouw te tonen. Ze was op slag heel blij met zijn koffiehoekje in de keuken zolang hij maar beloofde niet ook het hele huis vol koffie-apparatuur te zetten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Pti » di 12 mar 2024, 15:03

Zo werkt dat inderdaad, zo had ik als een van mijn eerste machines een 2 groeps horeca machine, alles dat daarna kwam was kleiner en dus prima ;)

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor MichaelvDuuren » di 12 mar 2024, 19:38

Na enkele jaren weg geweest te zijn, ben ik terug!
Ruim 10 jaar geleden met espresso begonnen en een leuke journey gehad qua malers, machines en verse koffie's, maar uiteindelijk na 4 jaar geleden moeten concluderen dat ik op dat moment te slecht tegen espresso kon (en filter in beperkte mate), dus mijn droom setup (Lelit Bianca + Eureka Mignon specialita) verkocht toen. Gaf meteen bonus ruimte in de keuken, dus de vrouw was er niet verdrietig om (drinkt ook geen koffie).

Maar een 6 maanden geleden weer begonnen met espresso's drinken in (goede) cafe's en merkte ik dat ik er nu geen last meer van heb.

Zodoende recent een Expobar Brewtus 4 (2e hands, ken de eigenaar) + eureka Specialita (nieuw) gekocht om zo meteen weer goed te beginnen. De maler was ik meteen weer happy mee, zo heerlijk stil en prima maalsel. De Brewtus 4 doet wat hij moet doen, dual boiler en PID (op de koffieboiler), maar de vibratiepomp maakte best wel wat herrie en de machine is nooit mijn droommachine geweest.

Dus mensen zagen mij op het forum al jagen op een Bianca en dat is dit weekend gelukt. Niet diegene die hier te koop stond, maar wel een heel mooi ander exemplaar. De vorige eigenaar kon er niet helemaal mee overweg en gebruikte de machine daardoor amper. De teller stond op 160 bakjes koffie en volgens mij telt hij ook backflushen e.d. automatisch mee, dus als hij er 100 espresso's mee gezet had, dan denk ik dat ik het ruim inschat. Hij had netjes een brita kan + filters in het waterreservoir, dus ook dat stuk was goed nieuws.

Thuis alles netjes schoongemaakt, backflushed met cafiza en de pomp + preinfusie e.d. ingesteld. En wat is het toch weer een mooie machine, hier word ik weer helemaal blij van. Heb alleen zowel de Niche Zero als een Mignon Specialita nu naast elkaar voor de espresso maling, om te kijken welke ik fijner vind. Die keuze moet ik niet te lang over doen, want het aanrecht wordt zo wel erg vol (staat ook een Fellow Ode voor filter nog :D ) en ik wil niet op de bank eindigen 's nachts.

Afbeelding
Welkom terug!
En ik ben meteen stik jaloers op je setje Afbeelding mooi en leuk spul om mee te spelen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor bobbee » di 12 mar 2024, 19:57



Afbeelding
Fijn dat het weer kan! Proost op de toekomst mét koffie!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Dirk Jan » di 12 mar 2024, 21:58

Welkom terug. Ik weet uit ervaring dat enkele maanden iets niet nuttigen als je daar last van hebt, de last kan verdwijnen. Net een soort van vasten. Geniet!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor manduca » di 12 mar 2024, 22:15

Welkom terug!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor B003 » di 12 mar 2024, 23:13

Heel veel plezier van je mooie setup!

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Ypuh » wo 13 mar 2024, 10:45

Welkom terug Nomad. Toen ik een jaar of 3 terug begon met espresso heb ik veel gehad aan je posts op Tweakers!
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron