Wat doen jullie voor de kost?

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Banoffee
Berichten: 1
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 11:52

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Banoffee » za 22 okt 2011, 12:34

Ik zit ook in de koffie.... door het dagelijks te drinken. Nee, geintje :lol:

Ik ben woonzorgbegeleidster binnen de verstandelijk gehandicaptenzorg in het zuiden van het land.
Mijn hobby is schrijven maar heb er (nog) niets professioneel mee gedaan. Wie weet... ;)
Een dag geen koffie... een dag gebaald

Maus
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 01:28

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Maus » di 03 jan 2012, 23:12

Ik ben technicus in Theater Walhalla in Rotterdam. Ik ben daar manusje van alles, van het zetten van koffie voor artiesten, tot het licht en geluid tijdens voorstellingen. De gemiddelde dag begint in het eerste deel van de middag, en duurt tot een uur of 12 in de avond. Dan ben ik decor aan het opbouwen, licht en geluid voor de voorstelling aan het inregelen, en om 21.00 begint de show. Daarna alles weer afbreken en opruimen.

Doordat we in het theater WMF machines hebben, is mijn gevoel voor koffie veranderd en nu staat er een Moccamaster + Baratza Meastro plus thuis :roll: :P

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Thomaserati » wo 11 jan 2012, 12:20

Accountmanager in de financiele dienstverlening...
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Erik82 » do 12 jan 2012, 11:00

IT Consultant in de HR-branche. Verder als hobby Skydiven (instructeur en cameraman).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor cremalover » do 12 jan 2012, 12:19

IT Consultant in de HR-branche. Verder als hobby Skydiven (instructeur en cameraman).
Heb ook altijd willen parachutespringen.Maar heb een dwangneurose.Ik MOET alles controleren.Soms drie keer. :mrgreen:
Gas en sloten en zo.
Dus ik zie me al in de hangar de chute vouwen,lijntjes leggen,elastiekjes eromheen,inpakken en kopffie drinken.
Na 10 minuten ga ik aan mezelf twijfelen en maak ik hem weer open en doe het hele zaakje nog eens. :o

Tegen de tijd dat ik in het vliegtuig wil stappen twijfel ik weer aan mijn pack. :( enz enz.
Schiet niet op.

En dat kleine parachutje dat met een veer uit je pack springt en zo met een lijntje je chute eruit trekt.Wat als dat veertje klem zit?Of als het lijntje breekt?Dan kun je je chute niet ontvouwen.

Nog niet te spreken over gedraaide lijnen waar je je met allerlei beenbewegingen uit moet zien te bevrijden.Wat als de kabel breekt en je een handvat in je handen hebt bij het trekken?

Gescheurde doeken zijn zelden maar ze komen voor.
Dan trek je je reserve.Moet je toch eerst de oude afwerpen.Heb je dan nog voldoende hoogte?
Je moet toch eerst weer valsnelheid opbouwen om de reserve te kunnen laten ontvouwen.Een reserve trekkken en een stukje vrije val moeten doen op 300 meter hoogte lijkt me ...euhh..akelig.

Ik hou het bij motorrijden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
grad
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 15:36
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor grad » do 12 jan 2012, 12:52

En wat voor ,en hoeveel check,s doe je daar bij :lol:
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor @3aan » do 12 jan 2012, 15:10

Niks, boom is dood :cry:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
RuudK
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 11:32
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor RuudK » do 12 jan 2012, 16:24

IT-er bij een multinational.
Twitter: @ruud_kok - Koffie: Aeropress, LNE Agata / Quamar M80

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Erik82 » vr 13 jan 2012, 08:47

:D :D . Je weet in ieder geval wel hoe het werkt. Motorrijden is inderdaad ook wel erg leuk. Als je eenmaal een paar honderd sprongen hebt dan wordt je vanzelf makkelijker. Ik ben ook zo'n neurotische controlfreak die alles meerdere keren controleert. Is met zo'n hobby af en toe best handig trouwens. Dat vouwen kom je vanzelf achter dat het allemaal wel meevalt. Zijn maar een paar belangrijke punten en de rest maakt eigenlijk niet uit. Persoonlijk vind ik motorrijden gevaarlijker dan parachutespringen. Daar heb je veel andere mensen die je dood proberen te krijgen.
IT Consultant in de HR-branche. Verder als hobby Skydiven (instructeur en cameraman).
Heb ook altijd willen parachutespringen.Maar heb een dwangneurose.Ik MOET alles controleren.Soms drie keer. :mrgreen:
Gas en sloten en zo.
Dus ik zie me al in de hangar de chute vouwen,lijntjes leggen,elastiekjes eromheen,inpakken en kopffie drinken.
Na 10 minuten ga ik aan mezelf twijfelen en maak ik hem weer open en doe het hele zaakje nog eens. :o

Tegen de tijd dat ik in het vliegtuig wil stappen twijfel ik weer aan mijn pack. :( enz enz.
Schiet niet op.

En dat kleine parachutje dat met een veer uit je pack springt en zo met een lijntje je chute eruit trekt.Wat als dat veertje klem zit?Of als het lijntje breekt?Dan kun je je chute niet ontvouwen.

Nog niet te spreken over gedraaide lijnen waar je je met allerlei beenbewegingen uit moet zien te bevrijden.Wat als de kabel breekt en je een handvat in je handen hebt bij het trekken?

Gescheurde doeken zijn zelden maar ze komen voor.
Dan trek je je reserve.Moet je toch eerst de oude afwerpen.Heb je dan nog voldoende hoogte?
Je moet toch eerst weer valsnelheid opbouwen om de reserve te kunnen laten ontvouwen.Een reserve trekkken en een stukje vrije val moeten doen op 300 meter hoogte lijkt me ...euhh..akelig.

Ik hou het bij motorrijden. :mrgreen:
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

MartinH80
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 14:50

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor MartinH80 » ma 16 jan 2012, 17:38

Nou, hier de mijne dan: IT'er. Voor iets meer details: consultant bij ymor.nl. Steekwoorden: performance, monitoring, ketenbewaking van complexe it systemen.

Oh, en motorrijden vind ik ook leuk, en volgens mij is dat inderdaad gevaarlijker dan parachutespringen :D


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron