Wat doen jullie voor de kost?

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Pti » ma 17 apr 2023, 16:59

Alle melk is verhit, of dat nu pasteurisatie of UHT is maakt naar mijn idee ook niet echt uit nee. Ik kreeg op ACF een pak houdbare jersey melk mee, die was erg lekker.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor manduca » ma 17 apr 2023, 19:59

Ik proef dat anders best. Boven een bepaald temperatuur vervormen de eiwitten (permanent). Als je dat laat afkoelen en dan nog een keer opwarmt krijg je een hele weeïge smaak. Ik merk dat al bij die arla, maar dat is vaak nog wel te doen. Maar bij gesteriliseerde melk vind ik het echt niet lekker meer.

Het schuimt wel als een malle. Dus als de latte art belangrijker is dan de smaak…..
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor bobbee » ma 17 apr 2023, 20:14

Ik merk ook geen verschil met schuimen tussen vers volle en lang houdbare volle. De lang houdbare smaakt misschien iets zoeter en voller maar is niet weeïg of vies. Misschien maak je de melk zelf net te heet?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor bobbee » ma 17 apr 2023, 20:18

Alle melk is verhit, of dat nu pasteurisatie of UHT is maakt naar mijn idee ook niet echt uit nee. Ik kreeg op ACF een pak houdbare jersey melk mee, die was erg lekker.
Precies. Alleen rauwe melk is nog puur maar als je die drinkt dan doe je dat omdat er wordt gezegd dat er nog gezonde voordelen uit zijn te halen. (of dat zo is is een andere discussie) Dus die ga je niet verwarmen dan lijkt mij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor ErikW » ma 17 apr 2023, 20:20

Hoe bevalt de Crem One 2B?
Weinig over op dit forum....
Ook niet over de heel interessante Crem One 4 met de volume gestuurde profilering.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Rosanne » do 08 jun 2023, 01:49

Leuk topic! Ik ben student ondernemerschap & retail management. Zit momenteel in mijn afstuderen en wil mij hierna verder verdiepen in neuromarketing om in de toekomst retail bedrijven daarmee in praktisch opzicht te kunnen helpen (o.a. winkelinrichting met psychologisch bewezen technieken).

Voor de kost heb ik ome duo en verschillende bijbanen haha :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor fransg » do 08 jun 2023, 09:01


Voor de kost heb ik ome duo
Die uitdrukking ken ik als bejaarde niet. Wat is een "ome duo"?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Ben70 » do 08 jun 2023, 09:15


Voor de kost heb ik ome duo
Die uitdrukking ken ik als bejaarde niet. Wat is een "ome duo"?
Ome duo is een lening die elke maand op je rekening word gestort. is een soort studenten taal (dacht ik)
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor fransg » do 08 jun 2023, 09:29

Ah goed! Weet ik dat ook. Handig voor als ik eens jonge mensen spreek.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Ypuh » do 08 jun 2023, 10:04

DUO is de overheidsinstantie die de studiefinanciering uitbetaald. Doet zich lang voor als je favoriete oom en deelt ogenschijnlijk gratis bier en eten uit, maar komt dan als een duiveltje uit een doosje terug als je een huis kopen wilt en blijkt dat ze de spelregels aangepast hebben tijdens de wedstrijd.

Het ene moment wordt het verkocht als een hulpmiddel en de beste investering die je in jezelf kunt doen en 4 jaar later blijken giften opeens een lening te zijn, worden rentes nadelig aangepast en willen ze je bij het BKR registreren voor je (onverantwoorde) leengedrag.

DUO is dus niet je vriend maar een soort oom uit de maffia :twisted:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten