Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
kuppiekuffie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 09:13

Voorstellen

Berichtdoor kuppiekuffie » zo 11 mar 2018, 09:47

Wat een super forum. Al heel veel leesplezier en kennis opgedaan.
In het verleden had ik een La Pavoni, maar ik gebruikte toen altijd gemalen koffie.
Nu begrijp ik dat dat niet goed is.
Wij zijn toen verhuisd en hebben en toen een miele inbouw. Heel veel service aan gehad en niet goed in te stellen.
Voor de eenvoud heb ik toen maar een simpel nespresso-tje gekocht.
Gister toch weer aan de gang gegaan met de Miele. Reinigen nieuwe ringetjes en zeefjes in de brew unit. De maling stond veel te grond. Binnen no time liep het water erdoor. Ding open en pond koffie erdoor gedraaid om eindelijk eens een beetje maling te krijgen. Zit nu op 25 seconden met een pak koffie wat ik nog had. Niet super vers, maar veel beter dan de oude bonen die er nog in zaten.
We gaan weer verhuizen en nu plaats in ruimen voor een goede molen en apparaat. Ik houd jullie op de hoogte.
Maar als iemand mijn nespresso app wil overnemen ;)
PS tot nu toe schuimde ik altijd met een elektrische melkklopper. Volgens mij een doodzonde, maar ik kon er op het forum zo niet iets over terugvinden.
Groet, Pieter

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor HanR » zo 11 mar 2018, 09:51

Wat een super forum. Al heel veel leesplezier en kennis opgedaan.
In het verleden had ik een La Pavoni, maar ik gebruikte toen altijd gemalen koffie.
Nu begrijp ik dat dat niet goed is.
Wij zijn toen verhuisd en hebben en toen een miele inbouw. Heel veel service aan gehad en niet goed in te stellen.
Voor de eenvoud heb ik toen maar een simpel nespresso-tje gekocht.
Gister toch weer aan de gang gegaan met de Miele. Reinigen nieuwe ringetjes en zeefjes in de brew unit. De maling stond veel te grond. Binnen no time liep het water erdoor. Ding open en pond koffie erdoor gedraaid om eindelijk eens een beetje maling te krijgen. Zit nu op 25 seconden met een pak koffie wat ik nog had. Niet super vers, maar veel beter dan de oude bonen die er nog in zaten.
We gaan weer verhuizen en nu plaats in ruimen voor een goede molen en apparaat. Ik houd jullie op de hoogte.
Maar als iemand mijn nespresso app wil overnemen ;)
PS tot nu toe schuimde ik altijd met een elektrische melkklopper. Volgens mij een doodzonde, maar ik kon er op het forum zo niet iets over terugvinden.
Groet, Pieter
Welkom! En leuk verhaal.
Al enig idee wat het budget gaat worden?
En terug naar een La Pavoni, of gaan jullie voor meer gemak?

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » zo 11 mar 2018, 10:14

Welkom en inderdaad, mooi verhaal. Ben wel benieuwd of die nespresso app hier weet te slijten ;-)

Vriendelijke groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

kuppiekuffie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 09:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor kuppiekuffie » zo 11 mar 2018, 12:17

Zo juist weer een cappu uit de Miele, maar die maler is ZO inconsistent (geworden). Soms OK, maar soms loopt het er zo door.
Ga dus zeker niet voor een volautomaat, maar echt een halfautomaat en een goede maler. Er stond een aardige set op MP, maar dat is in eindhoven en je weet nooit het echte verhaal. Eerst zo maar eens fietsen naar het Kookpunt in Rdam. Word ik vast ook wel weer wijzer
Zag ook de site van Silvia.info met zo'n PID. Lijkt me ook een leuk projectje, maar zo'n PID is geloof ik ook bijna 200 euro.
In het beginners draadje zag ik ook wat molentips. Zo'n Kompak K3 leuk me wel wat; ook voor de looks.
Kortom: leuk om eens goed te oriënteren en het forum af te struinen

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor HanR » zo 11 mar 2018, 12:38

Zo juist weer een cappu uit de Miele, maar die maler is ZO inconsistent (geworden). Soms OK, maar soms loopt het er zo door.
Ga dus zeker niet voor een volautomaat, maar echt een halfautomaat en een goede maler. Er stond een aardige set op MP, maar dat is in eindhoven en je weet nooit het echte verhaal. Eerst zo maar eens fietsen naar het Kookpunt in Rdam. Word ik vast ook wel weer wijzer
Zag ook de site van Silvia.info met zo'n PID. Lijkt me ook een leuk projectje, maar zo'n PID is geloof ik ook bijna 200 euro.
In het beginners draadje zag ik ook wat molentips. Zo'n Kompak K3 leuk me wel wat; ook voor de looks.
Kortom: leuk om eens goed te oriënteren en het forum af te struinen
Kleine waarschuwing. Het Kookpunt is het toppunt van een dozenschuiver. Verstand van koffie hebben ze al helemaal niet.
Casabarista in Den Haag of Klundert is daarentegen een aanrader. Ze hebben ook regelmatig tweedehands machines met garantie.
Nu je het toch over Peter de Goede hebt.
Hij heeft méér dan alleen Silvia's.
Aan de andere kant: een Silvia met pid heeft een veel betere temperatuurstabiliteit dan een standaard Domobar, een Isomac Zaffiro of een vergelijkbare machine.

kuppiekuffie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 09:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor kuppiekuffie » zo 11 mar 2018, 14:20

Is een Expobar Brewtus IV (PID) Espressomachine van 4 jaar voor 750 beetje OK? Dan zou ik alvast een apparaat hebben en dan nog een goede molen op de kop zien te tikken.
Dank voor de tip van kookpunt. Niet zo profi inderdaad, maar wel lekkere cappu ;)

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor HanR » zo 11 mar 2018, 14:37

Is een Expobar Brewtus IV (PID) Espressomachine van 4 jaar voor 750 beetje OK? Dan zou ik alvast een apparaat hebben en dan nog een goede molen op de kop zien te tikken.
Dank voor de tip van kookpunt. Niet zo profi inderdaad, maar wel lekkere cappu ;)
€750,- is een goede prijs. Het verhaal moet wel kloppen. Hoe lang geleden is het laatste onderhoud geweest, is er altijd ontkalkt water gebruikt etc.
Is het een particulier, een handelaar of een reparateur?

kuppiekuffie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 09:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor kuppiekuffie » zo 11 mar 2018, 14:48

Is een particulier. Anders rijd ik even naar Den Haag. Niet zo ver. Zag wel dat de nieuwe meer vermogen hebben, maar dat is volgens mij alleen nuttig bij intensief gebruik. Heb gevraagd naar de onderhoud geschiedenis. Spannend

kuppiekuffie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 09:13

Re: Voorstellen

Berichtdoor kuppiekuffie » zo 11 mar 2018, 23:29

Nou ik heb m hoor. Hij zag er echt top uit en heel goed onderhouden. Eerste shot gemaakt met een handmalertje. Leuk!
Dank allemaal voor het warme welkom en het snelle meedenken en advies!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » ma 12 mar 2018, 10:45

Welkom en gefeliciteerd met je aanwinst. Op nog vele goede jaren.
Je weet dat je bij HanR langs kunt gaan voor onderhoud? Hij loopt er zelf niet zo mee te koop maar voor jou is dat een prima adres en volgens mij in de buurt.

Grt
Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron