Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bvds » zo 19 aug 2018, 10:01

Tsja dat is aan hun. Tiamo maakt prima spul. China made of niet. Veel Hario spul wordt ook in China gemaakt...

Die Timemore maler ziet er voor het geld gelikt uit hoor.

Maar de Lido heeft zich uiteraard bewezen in de praktijk. En het is bekend dat ik er persoonlijk geen fan van ben. Vooral in ergonomisch opzicht. Kwaliteit maalsel en robuustheid zijn zonder twijfel goed!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bobbee » zo 19 aug 2018, 10:20


Tsja dat is aan hun. Tiamo maakt prima spul. China made of niet. Veel Hario spul wordt ook in China gemaakt...

Die Timemore maler ziet er voor het geld gelikt uit hoor.

Maar de Lido heeft zich uiteraard bewezen in de praktijk. En het is bekend dat ik er persoonlijk geen fan van ben. Vooral in ergonomisch opzicht. Kwaliteit maalsel en robuustheid zijn zonder twijfel goed!
Ja het is prima spul maar voor de prijs maakt het niet uit dus support ik liever de "original artist" of koop het zelf in China voor weinig en vanpommeren verkoopt nu imitatie. Ik zeg niet dat ze het niet mogen ofzo, is gewoon mijn verbazing. Afbeelding

Ps: ik ben ook geen fan van de lido maar snap wel de keuze als geld een rol speelt. De feld en hausgrind ken ik niet uit eigen ervaring.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor Erik82 » zo 19 aug 2018, 11:45

Waarom voor een paar tientjes meer niet voor de Commandante MK3 gaan voor filter. Voor espresso gaat handmalen met kleine schijven toch tegen staan dus daar kun je beter een aparte maler voor kopen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bvds » zo 19 aug 2018, 12:15

Waarom voor een paar tientjes meer niet voor de Commandante MK3 gaan voor filter
Precies. Die had ik ook aangeraden!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bvds » zo 19 aug 2018, 12:19

Ja het is prima spul maar voor de prijs maakt het niet uit dus support ik liever de "original artist"
Zeker eens. Daarom heb ik ook een Strietman, Kinu en Comandante. En gebruik ik Hario en Chemex.

Maar eerlijk is eerlijk: die Timemore maler is niet zo maar een kopie hoor. Er zitten best wat originele dingen in.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Yuna
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 aug 2018, 02:39

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor Yuna » zo 19 aug 2018, 12:43

Jezus, ik had nog helemaal niet goed nagedacht over het ergonomische aspect/gebruiksvriendelijkheid . Denk dat ik toch maar van de Lido afstap gezien ik super kleine handen heb. Wordt een beetje David vs Goliath verhaal als ik ermee ga worstelen, haha. Nu twijfel ik tussen de Comandante en doorsparen voor de Kinu.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bvds » zo 19 aug 2018, 13:22

Voor filter niet doorsparen en Comandante kopen. Alleen als je ook geregeld espresso wilt zetten heeft de Kinu zin.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor Erik82 » zo 19 aug 2018, 13:55

Voor filter niet doorsparen en Comandante kopen. Alleen als je ook geregeld espresso wilt zetten heeft de Kinu zin.
Geheel met Bas eens. De Kinu heeft geen enkele meerwaarde voor alleen filter afgezien van dat die veel duurder is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor Capulus » zo 19 aug 2018, 18:47

Voor filter niet doorsparen en Comandante kopen. Alleen als je ook geregeld espresso wilt zetten heeft de Kinu zin.
Geheel met Bas eens. De Kinu heeft geen enkele meerwaarde voor alleen filter afgezien van dat die veel duurder is.
Eens. Mocht je wel espresso willen (gaan) zetten dan zou ik inderdaad niet aanraden om dat elke dag met de Kinu te doen. Wel ben ik erg blij dat ik hem soms af kan wisselen met mijn elektrische maler, gewoon om het verschil te proeven. Ook neem ik hem wel eens mee naar een vriend om verschil uit te proberen. Niet de belangrijkste reden om meer geld uit te geven, maar wel een leuk voordeel dat volgens mij niet genoemd is.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Gezocht - kwalitatieve maler (handmatig of elektrisch) voor een beginner

Berichtdoor bvds » zo 19 aug 2018, 19:34

Ik heb de laatste dagen aardig wat espresso shots gemaakt met de Kinu M47. Presteert uitstekend!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron