Voorstellen _Garu_

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
_Garu_
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 sep 2018, 06:55

Voorstellen _Garu_

Berichtdoor _Garu_ » ma 10 sep 2018, 23:38

In de jonge jaren van het werkzame leven verpest door de bittere tonen van DE roodmerk en poederautomaten was het zogenaamde zwarte goud niet aan mij besteed..

Tot ik op een koffieplantage in Boquete, Panama, de warme likeur bijna vers van de struik proefde en een andere wereld voor mij open ging. :shock: Koffie had lagen en zoetheid zonder suiker toegevoegd en de cafeïne overkill lag op de loer..

Vrouwlief was al langer verwend door het lekkers wat haar geboorteland voortbracht aan smaak. Haar zoektocht naar goede koffie in het koele Holland bracht vooral veel teleurstelling in de lokale horeca, uitzonderingen daargelaten, qua smaak en prijs.

Ondertussen 3 jr Nespresso en 2 jr Aeropress, maar het wordt tijd voor een upgrade.
Zoals de baas terecht zegt, betekent dit dat ik haar als excuus gebruik om binnen gesteld budget de beste machines te kopen. Dat is geen lever machine of een handmolen, want die kan de vrouw niet bedienen qua kracht.
Wat dit vooral betekent is dat ik veel research heb gedaan naar molens en half-automaten en een redelijk beeld heb bij wat ik wil..eh wat de vrouw nodig heeft 8-) ... Als analist moet ik de business case toch kunnen verantwoorden :twisted:

Ik ben ondertussen geen onbekende meer bij Van Pommeren, maar de vrouw wordt moe van de research.. Bottom Line moeten de machines niet de beperkende factor zijn .. dat ben ik waarschijnlijk zelf.. het leren wordt hopelijk wel makkelijker en leuker als de machines de constante factor zijn. (Excuus 2 om wensenlijst te justificeren)

We houden van medium bonen uit Centraal Amerika en Afrika op hoogte. Espresso en cappuccino.

Lang verhaal kort.. David uit Utrecht in de markt voor espresso tooling. Al veel gelurkt en hoop nog veel van jullie te leren.

Voor de invulling van de verlanglijst maak ik later een apart draadje aan!
Als koffie meer wordt dan een praatje..

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor Erik82 » di 11 sep 2018, 07:38

Welkom. Meteen goed investeren gaat je alleen maar helpen om alles snel onder de knie te krijgen.

Als je het echt goed wilt doen reken dan toch zeker op 800 euro voor een maler en 1300 euro voor een machine. Mag natuurlijk altijd meer maar voor minder gaat je apparatuur toch zeker de beperking zijn op niet al te lange duur. Bespaar vooral niet op de maler want daar ga je geheid spijt van krijgen. Die is vele malen eerder de beperkende factor dan dat de half-automaat dat gaat zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

R-Know
Berichten: 65
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 18:05

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor R-Know » di 11 sep 2018, 08:35

Welkom David,
Ik sluit mij bij Eric aan, wil nog wel toevoegen dat de afstelling van de molen, het lastigste deel naar mijn beleving, soepel moet kunnen uitgevoerd dus goed bereikbaar moet zijn.
Succes!

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor GuidovW » di 11 sep 2018, 08:42

Welkom David (en vrouw :D).
Veel plezier hier en later met je apparatuur. :P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor Pti » di 11 sep 2018, 08:57

Welkom!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor bobbee » di 11 sep 2018, 09:14

Welkom op het forum!

Die eerder genoemde bedragen zijn behoorlijk hoog en heeft alleen betrekking op nieuw Een horeca maler 2e hands aanschaffen is zeker mogelijk en er staan vaak genoeg mooie machines te koop hier op het forum of op marktplaats.
Jammer dat jullie geen lever willen want er staat momenteel een mooie degelijke bezzera te koop op het forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor Erik82 » di 11 sep 2018, 12:59

Aangezien die "geen onbekende" is bij Van Pommeren was ik in de veronderstelling dat TS voor nieuw aan het kijken is.

Het principe van niet om kunnen gaan met een hevel snap ik wel. Ik ken meer vrouwen die er niet mee overweg kunnen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor Dirk Jan » di 11 sep 2018, 13:17

Welkom en schrijf vooral veel over je ervaringen. Dat doe je leuk ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

_Garu_
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 sep 2018, 06:55

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor _Garu_ » di 11 sep 2018, 19:33

Tnx guys, de opzet is ook voor nieuw te gaan, tenzij er een betaalbare tweedehands marzocco voorbij komt :D. Ik wilde voor de set aan apparatuur een separaat draadje aanmaken, of is dat eigenlijk niet gewenst?
Als koffie meer wordt dan een praatje..

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen _Garu_

Berichtdoor bobbee » di 11 sep 2018, 21:29

Ik zeg een Lelit Bianca van Vintage Espresso Machines met een Eureka Atom specialita 75 van vanpommeren!!!

https://www.vanpommeren.nl/koffiemolens ... zwart.html

Google maar eens op die Lelit Bianca en vergeet die Marzocco. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron