Nieuw - Joey

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Joey
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 09:40

Nieuw - Joey

Berichtdoor Joey » wo 07 nov 2018, 10:14

Hey Allen,

Ik ben Joey nieuw op het forum, en ben al een tijdje bezig met koffie..

Ben begonnen met een La Pavoni en een goedkope handmaler. Handmaler is vervangen voor een Kinu M68, wat een verschil!!
Helaas was het op verjaardagen en met visite flink aanpoten waarbij ik langer in de keuken stond dan ik zou willen, daarop een Rocket aangeschaft, ook hier leuke tijd mee gehad.

Probleem echter is dat vrouw lief er geen koffie mee wilt zetten en nog steeds met verjaardagen sta je alleen maar in de keuken.. Iedereen wilt natuurlijk een Cappuccino of Latte Macchiato... Dus de Rocket weer verkocht en nu op zoek naar een vol automaat. voor de vrouw en visite.

En voor mijzelf.. De La Pavoni + Kinu M68 :lol:

Gr
Joey

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuw - Joey

Berichtdoor bobbee » wo 07 nov 2018, 10:39

Hoi Joey. Welkom op het forum!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw - Joey

Berichtdoor fransg » wo 07 nov 2018, 11:13

En voor mijzelf.. De La Pavoni + Kinu M68 :lol:
Goed!

Een vriend van mij is ook met Pavoni begonnen maar hij heeft de Rocket gehouwen en een Nespresso neergezet voor als er bezoek is.

Een 'volautomaat' waar bonen in gaan en een kan melk, is in thuisconsumentenversie vrijwel altijd een stuk hopeloze rotzooi dat ook nogeens duur is in onderhoud. De verkoper die de service elk jaar gaat verrichten is er doorgaans wel heel goed over te spreken. Waarmee ik overigens niets lelijks wil zeggen over die dingen, ik sta er neutraal in en matig me geen oordeel aan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Joey
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 09:40

Re: Nieuw - Joey

Berichtdoor Joey » wo 07 nov 2018, 11:51

een Nespresso neergezet voor als er bezoek is.
Dat is misschien ook een goede optie met een melkopschuimer. Zag dat ze bij caffenation ook nespresso capsules verkopen, geen idee of dit enigzins smaakvol is.

Dankje!

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Nieuw - Joey

Berichtdoor Capulus » wo 07 nov 2018, 12:44




vrijwel altijd een stuk hopeloze rotzooi dat ook nogeens duur is in onderhoud.

Waarmee ik overigens niets lelijks wil zeggen over die dingen, ik sta er neutraal in en matig me geen oordeel aan.
Afbeelding
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron