Ervaren Cuptasters hier...?

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Martijn » do 07 aug 2008, 23:51

Wie van de leden van Koffiepraat zijn ervaren cuptasters en wie van jullie doen mee aan het komende kampioenschap??
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Aadje » vr 08 aug 2008, 00:01

hehe wat is ervaren? ik ben bij de coffee-event van vorig jaar geweest . . . :roll:
Speedster | SuperJolly | et al.

Dutch Barista
Berichten: 34
Lid geworden op: za 23 feb 2008, 11:03

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Dutch Barista » vr 08 aug 2008, 14:49

allen, gewoon opgeven en meedoen!
Dit is een uitelezen kans voor coffee-geeks die actief zijn op koffiepraat om aan te tonen dat je eigenlijk veel meer kan en weet dan je zelf door hebt!

Het zou toch fantastisch zijn als een van de koffiegeeks hier er met de titel vandoor gaat!
En an straks op kosten van Dutch Coffee Promotions afreizen naar Duitsland :cry: om Nederland te vertegenwoordigen!!!

dus op naar http://www.dutchcoffeepromotion.nlen je direct opgeven. er zijn momenteel 10 inschrijvingen en we kunnen er 30 hebben. en tot nu toe zijn er echt niet alleen professionals die zich hebben opgegeven...

Jeroen Veldkamp

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor pichichi » ma 18 aug 2008, 15:05

Hallo,

Net nieuw op dit mooie , uitgebreide en interessante forum maar al sinds lange tijd bezig met de almaar uitgebreider wordende hobby...

Ik ben nu op zoek naar een bedrijf waar je een echte koffieproeverij kunt meemaken of een persoon die mij dit kan laten zien/leren (liefst in de randstad). Ik weet dat bijv. de Golden Coffee Box en Eenhoorn zoiets aanbieden maar niet aan particulieren, dwz het gaat vaak vanaf 4 personen. (misschien zijn er hier nog wel 3 mensen die ook zoiets willen doen..?)

Ik heb eigenlijk nooit een vast merk bonen gehad, koop ook overal en nergens bonen in, het liefst op vakantie en heb dan telkens voorraad tot het volgende uitstapje. Proef dus zodoende al een hoop soorten koffiebonen en ook wel wat verschillen ertussen. Maar ik wil ook vruchten en bloemen en chocolade en honing en andere zaken leren proeven! Daar komt natuurlijk ervaring en smaak :lol: bij kijken, maar je moet ergens beginnen toch?

Alvast bedankt voor reacties!

p.s. 15 september kan ik er h e l a a s niet bijzijn...
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Espressotopia

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Espressotopia » wo 22 okt 2008, 16:25

Ik kon er de 15e ook niet bij zijn, maar ik wil weleens een training volgen van een ervaren cupper. Dus niet zomaar een flauw proeverijtje met een paar koffies, maar een echt goede training.

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Driek » wo 22 okt 2008, 20:41

Komen er waarschijnlijk wel in de nabije toekomst. Vergeet niet dat er dit jaar voor het eerst in Nederland een wedstrijd was. Het staat hier nog in de kinderschoenen. In de aanloop naar volgend jaar zullen er vast wel trainingssessies zijn.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

Gebruikersavatar
André
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 18:35
Locatie: Westerbork
Contacteer:

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor André » za 18 apr 2009, 22:43

Driek, wanneer is er weer een wedstrijd?

Ik doe dan ook graag mee!

Laat je me even weten?
BonneBella CoffeeConcepts: La tua passione e la mia passione!
info at bonnebella.nl

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 17:50

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Serge du Temps » vr 29 jan 2010, 09:44

Ik wil mij ook graag verder ontwikkelen op het cuptasting gebied. Uiteraard kan je natuurlijk een hoop zelf doen door veel soorten te proeven etc. maar een goede training lijkt mij ontzettend leuk om mij te maken. Het liefst een training die dus een stapje verder gaat dan gebruikelijk.

MarkJ
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 dec 2008, 17:57

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor MarkJ » zo 31 jan 2010, 08:41

Ik wil mij ook graag verder ontwikkelen op het cuptasting gebied. Uiteraard kan je natuurlijk een hoop zelf doen door veel soorten te proeven etc. maar een goede training lijkt mij ontzettend leuk om mij te maken. Het liefst een training die dus een stapje verder gaat dan gebruikelijk.

Misschien even een eigen topic openen ?? deze is alweer aardig verjaard.
Ik hou me ook aanbevolen voor een serieuze training..

Youri
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 sep 2011, 14:07

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Youri » vr 30 sep 2011, 14:14

Beste Lezers,

Wat een super forum over koffie !!
Ik ben bezig om met een vriend uit Indonesie Koffie Luwak naar Nederland te exporteren en aan te bieden aan koffie liefhebbers.

Ik heb thuis een sample liggen en zou deze koffie graag op kwaliteit laten testen, maar heb geen idee waar ik dit zou kunnen laten doen en dacht dat iemand mij dat hier misschien wel zou kunnen vertellen?

Mocht er iemand interesse hebben in deze koffie dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast heel erg bedankt !! Ik wil graag deze super lekkere coffee voor jullie allemaal beschikbaar maken dus mocht er iemand tips hebben dan zou ik dat ook graag willen horen

Alvast Heel erg bedankt !!

Vriendelijke groet Youri


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron