Waarom je geen espressomachine wil!

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor seels » di 28 mar 2017, 12:23

Niet mijn woorden en niet mijn overtuiging!
Kwam het tegen. deze griet is mij trouwens aan het spammen van kan niet meer sinds ik haar website heb bezocht en me had ingeschreven op haar (leek toen een interessante)Nieuwsbrief.

http://www.koffierevolutie.nl/waarom-je ... hine-wilt/
Laatst gewijzigd door seels op di 28 mar 2017, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor R&B » di 28 mar 2017, 12:27

deze griet is mij trouwens aan het spammen van kan niet meer sinds ik haar website heb bezocht.
Lekker handig om hier die link te plaatsen dan...? :?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor seels » di 28 mar 2017, 12:29

deze griet is mij trouwens aan het spammen van kan niet meer sinds ik haar website heb bezocht.
Lekker handig om hier die link te plaatsen dan...? :?

Had me wel ingeschreven op haar nieuwsbrief die toen interessant leek.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor bobbee » di 28 mar 2017, 13:24

Gekke vraag, maar waarom deel je het dan hier als je het niks vindt? Althans, zo komt het op mij over. ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor seels » di 28 mar 2017, 13:39

Om een constructieve discussie te starten bobbee? Ik vind het niet waar en waarschijnlijk zo goed als iedereen hier, maar ik snap wel waar ze heen willen. Mede omdat ik toch een keer op haar nieuwsbrief inschreef, en waar het op neer kwam; zonder mijn lessen ben je niets.

Waarom kan je in een thuis situatie geen espresso zetten zoals de baristas dat doen in hun bar? ik geloof dat de espresso's die thuis gezet worden soms beter zijn als die in bars ALS je goed getraind bent en dat wil zeggen oefenen proeven leren! zet ik goede espresso? soms. ik oefen zo goed als dagelijks, lees veel hier en in boeken, volg workshops en heb een doel voor ogen. als thuis barista heb je en voordeel dat je niet onder tijdsdruk staat en geen massa wachtende klanten hebt, waardoor je extra aandacht kan schenken aan details imo.

Kost het geld? JA ik heb al massa's geld aan deze hobby uitgegeven en denk niet dat het onmiddellijk zal stoppen. Is het het waard? Hopelijk kan ik binnen aanzienbare tijd zeggen JA! ik amuseer me met mijn koffie maar er wordt ook vaak gevloekt in de keuken hier ;)

Zie dit bericht niet verkeerd of aanvallend maar ik hoor ook graag jullie kant.
Ps; ik had op hun facebook status BULLSHIT geschreven, nu roepen ze me ter verantwoording. ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor bobbee » di 28 mar 2017, 15:17

Mijn vraag was ook niet aanvallend hoor ;)
Maar nu komt de discussie waarschijnlijk op gang waar je op hoopte. Deze vrouw is volgens mij ook weleens komen lobbyen op het forum.
Ik reageer later nog wel even, beetje druk nu.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor seels » di 28 mar 2017, 15:40

Bobbee: ook niet aanvallend overgekomen hoor ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor HanR » di 28 mar 2017, 15:59

Zij verkondigt slechts een mening. Met welke (bij)bedoeling en of dit haar werkelijke mening is doet niet ter zake. Het feit dat zij overdrijft geeft mij het gevoel dat ze de bedoeling heeft om mensen te prikkelen. Dat is haar in uw geval goed gelukt.
Een columnist ofwel stukjesschrijver doet niet anders.
Over de inhoud: afgezien van een eventuele bijbedoeling vind ik het wel een leuk relativerend stukje. Mee eens? Gedeeltelijk. Als je niet bereid bent een bepaalde hoeveelheid tijd, geld en inspanning te investeren wordt het nooit wat.
Geldt trouwens ook voor andere zetmehoden dan espresso.

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor seels » di 28 mar 2017, 17:06

Klopt wel wat je zegt HanR ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waarom je geen espressomachine wil!

Berichtdoor Pti » di 28 mar 2017, 17:08

Ben het er ook wel enigsinds mee eens, je moet van koffiezetten je hobby willen maken in plaats van koffie drinken.

Zo zou een oldtimer motor ook niks zijn voor iemand die houdt van motorrijden, maar wel van iemand die het leuk vind om met motoren bezig te zijn.


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten