overdreven

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: overdreven

Berichtdoor fransg » ma 14 jul 2014, 14:10

Ben je nu dom of die je dat expres.
Je begrijpt zelf heel goed wat je bedoelt met je teksten, maar je schrijft het zo op dat het voor een ander niet altijd goed te volgen is, zo ook in bovenstaande zin.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: overdreven

Berichtdoor koffiedikkertje » ma 14 jul 2014, 14:12

Kijk precies en nu zijn we er. Kan aan de machine hebben gelegen. Ga daar maar vanuit. Dat is nu net precies hetzelfde als met de volautomaten. Heb er drie versleten in vier jaar tijd, allemaal van Seaco. Rommel in mijn ogen. Heb nu een De Longhi en die voldoet prima en geeft een lekkerder en vooral heter bakkie.
Laatst gewijzigd door koffiedikkertje op ma 14 jul 2014, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Bugatti Diva

Berichtdoor @3aan » ma 14 jul 2014, 14:13

En dan zeggen ze wel eens dat ik onbegrijpelijk lees.
Je schrijft weleens hele vreemde zinnen, zoals hierboven. Maar we zijn geen taal-freaks en proberen er het beste van te maken. Echter je moet niet gek opkijken als jouw soms niet erg begrijpelijke teksten niet goed worden begrepen. Net zoals er voor het maken van koffie een paar basisregels zijn waar je moeilijk aan kunt tornen zonder aan smaak in te leveren, zijn er ook taalkundige regels die je best aan je laars mag lappen maar je verliest dan aan begrijpelijkheid.
Lezen is niet je sterkste punt wel. Ik zeg ook niet dat dat ding werelds is dat staat nergens. De betekenis van een sarcastische en ironische uitspraak ontgaat je ook nog. Let me guess...lagere school wel afgemaakt?
Dit was ook zo'n allervriendelijkste opmerking van het "dikkertje"
waarschijnlijk uit frustratie neergepend omdat we zijn teksten verkeerd interpreteren en daarom vroege schoolverlaters zullen zijn.

https://support.mozilla.org/nl/kb/hoe-g ... an-firefox
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: Bugatti Diva

Berichtdoor koffiedikkertje » ma 14 jul 2014, 14:14

En dan zeggen ze wel eens dat ik onbegrijpelijk lees.
Je schrijft weleens hele vreemde zinnen, zoals hierboven. Maar we zijn geen taal-freaks en proberen er het beste van te maken. Echter je moet niet gek opkijken als jouw soms niet erg begrijpelijke teksten niet goed worden begrepen. Net zoals er voor het maken van koffie een paar basisregels zijn waar je moeilijk aan kunt tornen zonder aan smaak in te leveren, zijn er ook taalkundige regels die je best aan je laars mag lappen maar je verliest dan aan begrijpelijkheid.
Lezen is niet je sterkste punt wel. Ik zeg ook niet dat dat ding werelds is dat staat nergens. De betekenis van een sarcastische en ironische uitspraak ontgaat je ook nog. Let me guess...lagere school wel afgemaakt?
Dit was ook zo'n allervriendelijkste opmerking van het "dikkertje"
waarschijnlijk uit frustratie neergepend omdat we zijn teksten verkeerd interpreteren en daarom vroege schoolverlaters zullen zijn.

https://support.mozilla.org/nl/kb/hoe-g ... an-firefox
Ha..U heeft hem nu door!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bugatti Diva

Berichtdoor fransg » ma 14 jul 2014, 14:21

Dit was ook zo'n allervriendelijkste opmerking van het "dikkertje"
Ik probeer me daar niet aan te ergeren. Het blijft maar tekst en ik heb vaak geen idee waar hij/zij nu eigenlijk naartoe wil. Maar dat hij/zij snel boos is, dat lijkt me wel. Gelukkig hoeven we samen geen kerstverlichting op te hangen (https://www.youtube.com/watch?v=P3WcK9Y6w28)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: overdreven

Berichtdoor @3aan » ma 14 jul 2014, 15:15

Lijkt me toch wel gezellig, ben dan alleen gedurende die periode even bij de buren. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: overdreven

Berichtdoor Spironski » ma 14 jul 2014, 15:24

Gelukkig hoeven we samen geen kerstverlichting op te hangen (https://www.youtube.com/watch?v=P3WcK9Y6w28)
:shock: :oops: :lol:

Waar vind je zoiets?! Hoe je toch je eigen leven zuur kan maken... Gelukkig zijn we hier toch wat beschaafder.

In mijn ogen worden er met veel geduld goede adviezen gegeven, maar die lijken niet meer aan te komen. Ik ga dit draadje nog niet op slot zetten, maar in plaats van een emotionele knie-reflex, lijkt een adempauze me hier op z'n plek. Of ben ik nu onduidelijk? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: overdreven

Berichtdoor @3aan » ma 14 jul 2014, 16:00

Meot kij jotsen? :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron