Blonding en goede extractie

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Blonding en goede extractie

Berichtdoor Spironski » do 08 mar 2012, 02:49

Wow! de eerste 2 seconden ziet het er best goed uit,maar wat er daarna gebeurd?? Dat moet bijna wel ouwe voorgemalen supermarkt koffie zijn...(+ enkel filter)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Blonding en goede extractie

Berichtdoor hrichard » do 08 mar 2012, 11:29

Misschien zat er gewoon heel weinig koffie in? Zodra de druk zich opbouwt gaat het mis.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Blonding en goede extractie

Berichtdoor cremalover » vr 16 mar 2012, 15:49

Wow! de eerste 2 seconden ziet het er best goed uit,maar wat er daarna gebeurd?? Dat moet bijna wel ouwe voorgemalen supermarkt koffie zijn...(+ enkel filter)
Ik trek best goede naked shots met een enkel filter.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Blonding en goede extractie

Berichtdoor Spironski » vr 16 mar 2012, 16:13

Jawel, soms lukt het mij ook, ik vind het alleen wel lastiger. Het lijkt net alsof de marges veel kleiner zijn bij een enkel filter. Als je iets niet goed doet gaat het ook meteen echt helemaal verkeerd.

Ik gebruik het LM enkel filter, maar heb niet een 41mm tampertje. Ik vul dus tot net boven het smalle stukje en tamp dan met een gewoon 58mm tamper. Is waarschijnlijk niet ideaal :mrgreen: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
paulkoffie
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 16:13

Re: Blonding en goede extractie

Berichtdoor paulkoffie » za 17 mar 2012, 06:40

Ik gebruik gewoon GEEN enkel filter :lol:


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron