Koffie opwarmen / advies gevraagd

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Rutgerminko
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 20:34

Koffie opwarmen / advies gevraagd

Berichtdoor Rutgerminko » vr 21 sep 2012, 20:44

Hoi, ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen met het het technische proces van het opwarmen van koffie in blik. Hier gaat het mij met name om de scheikundige processen, zoals de houdbaarheid en afname van kwaliteit, het effect van het opwarmen van voorgezette koffie of geroosterde koffie met water, het effect van blik op de smaak. Wie kan me hierbij helpen? Dank voor je reactie! Groet Rutger

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie opwarmen / advies gevraagd

Berichtdoor @3aan » vr 21 sep 2012, 21:13

Je bent toch wel bekend met chemie fora, ik denk dat je daar beter met je vraag terecht kan, de vraagstelling is voor weinig mensen hier interessant, laat ik het anders stellen ik snap er geen jota van wat je daar mee aanmoet!?

Trouwens voor koffie in blik moet je bij Illy zijn, schrijf hun experts eens aan;
http://circolo.illy.com/page/ask-an-exp ... t=40823025

Succes@3aan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Koffie opwarmen / advies gevraagd

Berichtdoor Spironski » vr 21 sep 2012, 23:54

Mja, wij zijn hier voornamelijk bezig om koffie zo vers mogelijk te zetten. Bonen niet ouder dan 2 weken, malen vlak voor het zetten (echt seconden) om de smaak te behouden..., dat is een wat ander invalshoek dan jouw "proces".

Ben benieuwd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Rutgerminko
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 20:34

Re: Koffie opwarmen / advies gevraagd

Berichtdoor Rutgerminko » zo 23 sep 2012, 10:58

hartelijk dank voor de adviezen en gestuurde link! ik snap dat het op dit forum gaat over het ultieme kopje koffie. en dat is nou net ook mijn doel, maar dan zeg maar de hoogst haalbare koffiesmaak/temperatuur/etc. onder omstandigheden die niet nou net niet 'ideaal' zijn. jullie kennen wsl wel de zelfopwarmende koffie in blik. deze is eigenlijk geen koffie te noemen en ik wil proberen of daar wat aan te verbeteren valt! nogmaals dank voor de bijdrage, groet rutger


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron