Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor R&B » di 04 okt 2016, 07:59

hij heeft een mahlkoenig vario
Daar gaat het filmpje toch ook over?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor Pti » di 04 okt 2016, 08:50

Baratza heeft de molen in samenwerking met MK gemaakt. In feite zijn alleen de maal schijven verzorgd door mahlkonig.

Voor de Europese markt heet de molen mahlkonig vario home. De rest heet baratza vario. De twee merken zijn identiek, in de verschillende bouw jaren zitten wel kleine verschillen.

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor decraew » di 04 okt 2016, 11:34

. Ben wel benieuwd waar je hem hebt gekocht want dit antwoord slaat echt helemaal nergens op.
Hoh, ik ga dat bedrijf niet zwartmaken. Is Belgisch en ze verkopen nochtans ook toestellen aan de horeca.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor fransg » di 04 okt 2016, 11:48

Ik ga dat bedrijf niet zwartmaken.
Dat doen ze zelf wel ;-)
Is Belgisch
Dat zegt toch niets? De nationaliteit zegt niets over de kwaliteit, of het moet over Zwitserse uurwerken gaan of Nigeriaanse oplichters, dat zijn de besten. Maar verkopers van espressomachines, daar heb je overal tinnef tussen zitten. Zelfs in een voortreffelijk land als het onze ;-)
en ze verkopen nochtans ook toestellen aan de horeca.
In de horeca interesseert het de meesten helemaal niets wat de kwaliteit is, daar telt bijna alleen de prijs.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor decraew » di 04 okt 2016, 12:23

Is Belgisch
Dat zegt toch niets? De nationaliteit zegt niets over de kwaliteit, of het moet over Zwitserse uurwerken gaan of Nigeriaanse oplichters, dat zijn de besten. Maar verkopers van espressomachines, daar heb je overal tinnef tussen zitten. Zelfs in een voortreffelijk land als het onze ;-)
'tuurlijk zegt dat niets, ik wou alleen maar duidelijk maken aan het (vermoedelijk) overwegend Nederlandse publiek hier dat het géén Nederlands bedrijf is, zodat ze weinig kans maken ermee in aanraking te komen.

Weet iemand trouwens waar je die sleutel zoals te zien op de video's kan kopen ?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor fransg » di 04 okt 2016, 13:02

Weet iemand trouwens waar je die sleutel zoals te zien op de video's kan kopen ?
Die heb je niet nodig, als je een gewone overal verkrijgbare set inbussleuteltjes hebt kun je meteen aan de gang.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: Experiment, proberen een deftige espresso te maken

Berichtdoor decraew » zo 09 okt 2016, 19:08

En ... euvel verholpen, bedankt allen !


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron