Inkoopactie Thaise koffie

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor Pti » do 14 apr 2022, 14:16

Om mij maar bij FrancisPavoni's (echte naam bekend bij redactie) manier van rapporteren aan te sluiten, vandaag de Thaise koffie gecupt:
IMG_20220414_125401.jpg
Ik heb dat blind gedaan want ik was redelijk bevooroordeeld. Daarbij was FrancisPavoni een beetje mistiek in zijn eigen omschrijving, dus dat maakte het extra spannend.
IMG_20220414_141213.jpg
Ik vond twee van de drie koffies eigenlijk een tikkeltje saai, zeker "voor het geld" maar het voordeel daarvan was dat er wat mij betreft een overduidelijke winnaar was. Eenmaal uitgeslurpt de zakjes omgedraaid en toen bleek dat potverdorie toch de natural te zijn!!
Laatst gewijzigd door Pti op do 14 apr 2022, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15117
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor fransg » do 14 apr 2022, 16:55

Wat leuk!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor FrancisPavoni » do 14 apr 2022, 18:51

Ja, dat waren eerlijk gezegd ook mijn bevindingen. Ik vond ze allemaal (ook de natural) erg vlak. Het gekke was dat ik er een koffie uit Peru naast heb geproefd die een maand geleden gebrand was en die had veel meer smaak dan deze drie. En dat was een washed koffie en goedkoper. Het enige wat me wel opviel was dat de aroma's van alledrie best fruitig waren maar daar bleef tijdens het proeven weinig van over.

Ik zou deze overslaan want behalve noviteitswaarde voegt het weinig toe (en inderdaad behoorlijk aan de prijs).

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15117
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor fransg » do 14 apr 2022, 18:56

Misschien moeten er eerst betere boontjes uit die regio opdoemen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor manduca » do 14 apr 2022, 19:32

Om mij maar bij FrancisPavoni's (echte naam bekend bij redactie) manier van rapporteren aan te sluiten, vandaag de Thaise koffie gecupt:
IMG_20220414_125401.jpg
Ik heb dat blind gedaan want ik was redelijk bevooroordeeld. Daarbij was FrancisPavoni een beetje mistiek in zijn eigen omschrijving, dus dat maakte het extra spannend.
IMG_20220414_141213.jpg
Ik vond twee van de drie koffies eigenlijk een tikkeltje saai, zeker "voor het geld" maar het voordeel daarvan was dat er wat mij betreft een overduidelijke winnaar was. Eenmaal uitgeslurpt de zakjes omgedraaid en toen bleek dat potverdorie toch de natural te zijn!!
Door een verkeerd geplaatst haakje viel het laatste deel van je tekst weg bij mij (in tapatalk).
Nu moet iedereen hem kunnen zien.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor Pti » do 14 apr 2022, 19:32

Oogst in ZO Azië vind plaats rond de jaarwisseling, die koffies komen na drogen en verwerken rond het eerste kwartaal aan in Europa, zoals ook met de huidige koffie's uit Java en Papua Nieuw Guinea (a.s. woensdag eindelijk jeej \0/).

Dat zou dus heel goed kunnen betekenen, dat deze Thaise bonen al ruim een jaar liggen te wachten op een brander die ze aanschaft. Als je bedenkt dat ze uiteindelijk een goeie 12-13 inclusief BTW zullen gaan kosten zou ik zelf ook liever de Thaise kat nog even uit de boom kijken.

edit: @manduca: Dat is uw straf, tapatalk is een oplossing op zoek naar een probleem. ;)

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor manduca » do 14 apr 2022, 19:39

edit: @manduca: Dat is uw straf, tapatalk is een oplossing op zoek naar een probleem. ;)
Ik weet het (als was het in dit geval toch echt een opmaakfout, en als OCD-er….).
Maar ben ook geen groot fan van tapatalk. Maar het heeft een moderatorfunctie waarmee je in een keer een spammer kan bannen en alle bijhorende posts op kan ruimen. En die is echt goud!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor Pti » do 14 apr 2022, 20:48

edit: @manduca: Dat is uw straf, tapatalk is een oplossing op zoek naar een probleem. ;)
was het in dit geval toch echt een opmaakfout.
Maar ben ook geen groot fan van tapatalk. Maar het heeft een moderatorfunctie waarmee je in een keer een spammer kan bannen en alle bijhorende posts op kan ruimen. En die is echt goud!
Die heb ik gefixt, er ging bij de eerste keer posten iets niet goed met de bijlages.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5647
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor gilleko B. » zo 24 apr 2022, 11:33

Wat ik mij afvraag is waarom naturals/cherry dried koffiebonen zeer zelden of moeilijk te koop zijn. Ik zelf hou erg van de smaak en geur ontstaan van uit een bepaalde mate fermentatie. Dutch Barista heeft deze und bin begeistert van die smaak voor espresso. Heb gezocht maar kan geen andere aanbieders vinden.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15117
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor fransg » zo 24 apr 2022, 12:19

Ik heb van Hoofdkwartier mooie gefermenteerde Ethiopische boontjes, smaken heerlijk. Mogelijk hebben zij deze nog in het assortiment.
Schermafbeelding 2022-04-24 om 12.18.56.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron