Nederlandse koffie webshops

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor mutsje » vr 25 nov 2016, 22:00

Het was mij wel duidelijk, het zijn gebrande bonen. Aardig aan de prijs maar lage verzendkosten van 3,50 dus dat compenseert een beetje. Een bottle is 250 gram. Een zak vaak ook, leuke gimmick, die bottle.

Zo zie ik het. Ik ga er ook een keertje bestellen. De Kenya voor filter lijkt mij wel wat.
Tja ik zag het niet :) dus heb ze gemaild ben benieuwd naar hun reply, gelijk deze site genoemd dat ik ze hier gespot heb. Binnenkort inderdaad eens andere bonen proberen :) andere smaak als het maar dark roast is hehe
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Erik82 » za 26 nov 2016, 08:04

Een dark roast zul je bij dergelijke branders niet vinden want dat is zonde van de smaak. Daarvoor kun je beter goedkopere bonen gebruiken aangezien je met ver door branden alle nuances weg brand.

De prijzen zijn wel wat aan de hoge kant en de verzendkosten gelijk aan wat veel andere branders ook rekenen. Ik ga het ook eens proberen en kijken of ze de prijzen in kwaliteit waar kunnen maken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
joostvdb
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 19:30

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor joostvdb » wo 25 jan 2017, 18:23

Het was mij wel duidelijk, het zijn gebrande bonen. Aardig aan de prijs maar lage verzendkosten van 3,50 dus dat compenseert een beetje. Een bottle is 250 gram. Een zak vaak ook, leuke gimmick, die bottle.

Zo zie ik het. Ik ga er ook een keertje bestellen. De Kenya voor filter lijkt mij wel wat.
De Kenya heb ik onlangs gedronken in een koffiebar in Breda (Yirga). Ze verkopen daar ook de bottles.
Zoals omschreven heb ik hem ook geproefd "....a juicy, sweet coffee with notes of blackberries."
Vooral juicy en sweet.
(16,5 gram in/265 gram water/93 graden C)

Aanrader!
Mahlgut MG-1 #zwart - Knock Feldgrind - Hario V60-01 glass & kettle - Aeropress

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Jochen_P » di 15 aug 2017, 23:56

Een tijdje terug van mijn zus een zakje bonen gekregen toen ze terugkwam van een weekendje Texel. Bij wijze van 'grap' omdat ze bij mij altijd een koffietje vraagt.
Het was een zakje van de Texelse Branding. Nadat mijn Bella bonen van Fascino op waren deze in de molen gedaan en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was!
Ik zit nu bijna zonder bonen dus ik ga er eens een kilo van bestellen. Wat mij betreft een adres wat in de lijst mag:

http://www.koffiebranderijtexel.nl/
IMG_20170731_192109636.jpg
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Pti » wo 16 aug 2017, 08:23

Há leuke naam!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor bobbee » wo 16 aug 2017, 08:39

Há leuke naam!
Ik dacht precies hetzelfde. Hebben ze goed gekozen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Erik82 » wo 16 aug 2017, 09:23

Erg leuk. Jammer genoeg ben ik dit jaar niet op Texel maar zal er de volgende keer eens gaan kijken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Jochen_P » wo 16 aug 2017, 10:12

Mooi uitgebreid etiket ook. Ik heb 2 kilo besteld, de Fazenda en hun huisblend. Ze zijn in verlof tot de 18de.
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Pti » wo 16 aug 2017, 12:15

Ja zijn prima bonen, ik heb fazenda pantano ook op voorraad, ik was er alleen van overtuig dat zij enkel pulped natural (honey process) verwerking doen maar goed.
Mooi notig, licht zoetje veel body gewoon fijne koffie.

spphiee
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 feb 2018, 12:05

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor spphiee » ma 19 feb 2018, 12:09

Ik haal mijn koffie graag bij The best of nature op de Haagse markt.
Ze hebben ook een webshop http://www.thebestofnature.nl
Echt zo lekker, ik ben helemaal fan van de India Monsooned Malabar. Volgens mij hebben zij een samenwerking met Beans (die je noemt als 2e link).


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron