Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor FrancisPavoni » do 15 mar 2018, 21:40

Super!

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Marcje » do 15 mar 2018, 23:03

Ben benieuwd!
Die Black Diamond doet het trouwens ook prima binnen de vriendenkring ;-)
dus...

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » vr 16 mar 2018, 07:53

Ja mooizo Marc, ik heb daarvan nog 5kg apart staan voor je hè.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Marcje » vr 16 mar 2018, 12:56

Daar ben ik al bijna aan toe!
dus...

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » do 22 mar 2018, 17:10

Zo, het afwegen en inpakken was even een klusje maar de pakketten Peru zijn onderweg!!
IMG_20180322_123112.jpg
IMG_20180322_100211.jpg
1521734944292787276702.jpg

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor bobbee » do 07 jun 2018, 21:46

Ik heb nu pas de 1e 400 gram van deze boon gebrand! En om er op terug te komen, hij is inderdaad heel erg lekker! En dat terwijl hij pas afgelopen dinsdag is gebrand en dus nog maar 2 dagen jong. Dit is erg leuk omdat mijn Behmor het maar goed moet kunnen branden voor mij, en dat is gelukt. Ik vind omschrijven wat ik proef altijd erg lastig dus ik hou het bij de basic indrukken; een volle smaak, geen nare smaken zoals bitter of scherp kruidig maar wel zoet als een tropische verassing. Een voorzichtige indruk van sinaasappel om dan maar iets te zeggen? Daar hou ik het even bij om te wachten op wat er nog gaat komen...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor pichichi » do 07 jun 2018, 23:15

Ik heb nu pas de 1e 400 gram van deze boon gebrand! En om er op terug te komen, hij is inderdaad heel erg lekker! En dat terwijl hij pas afgelopen dinsdag is gebrand en dus nog maar 2 dagen jong. Dit is erg leuk omdat mijn Behmor het maar goed moet kunnen branden voor mij, en dat is gelukt. Ik vind omschrijven wat ik proef altijd erg lastig dus ik hou het bij de basic indrukken; een volle smaak, geen nare smaken zoals bitter of scherp kruidig maar wel zoet als een tropische verassing. Een voorzichtige indruk van sinaasappel om dan maar iets te zeggen? Daar hou ik het even bij om te wachten op wat er nog gaat komen...
TOF!!

Ik heb nog een kilootje in de vriezer, gebrand door Arnoud, liggen. Misschien serveren op een van de drie dagen op World Of Coffee, collega neemt z'n Faema mee. Niet onze core business, maar hij kan lekker de barista uithangen en af en toe een shot maken, als stukje service, naar de mensen toe :lol:
Ik doe het terras, hij doet de bar!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » vr 08 jun 2018, 14:27

Afgelopen 2weken de Peru ook op de molen gehad. Branding was iets korter dan ik normaal op mik, maar de kleine batch van 5kg dreigden anders aan me te ontsnappen.

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het soms zoals het gaat. 20% dev in 9.30 min.

In het begin was de koffie wat te vers en daarom overheersend zuur. Cupte opzich prima dus gewoon langer rust gegund.
Uiteindelijk deze week net de groot conische (68mm) molen en een e61 toch nog een paar hele mooie shots weten te produceren. Zacht fruitig, lange zoete afdronk
Op de hendelmachine thuis met groot vlak (85mm) zijn de shots toch allemaal harder.

Ik begon met 20in 30uit in 25(+10PI) maar 16in 30uit in 30(+10PI) was toch de uiteindelijke winnaar.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor pichichi » wo 04 jul 2018, 13:50

Veeeeel te drukke tijden gehad, met als main course het World Of Coffee evenement dus nu pas tijd voor een berichtje op KP.

Maar wat voor één! Want wie ontmoette ik op het WOC??

20180623_133711.jpg
20180623_134803.jpg
En een week later (na zijn rondreisje door Duitsland) op kantoor?

IMG-20180629-WA0011.jpg

Juistem! Noé, de baas van de cooperatie waar ons microlot vandaan kwam. Hij vond ons koffiepraat prachtig, maakte telkens foto's van beide topics over deze koffie. Heb hem de links maar even gestuurd, kijken of ie er chocola ( ;) ) van kan maken, want hij spreekt alleen Spaans. Het restje bonen inclusief de zak van jou Arnoud is ook mee naar Peru. Apetrots was ie. De bonen gingen trouwens lekker door de molen en Faema op onze stand op WOC op de laatste dag :P

Ik heb nog 3 nieuwe samples van hem gekregen, waaronder een semi-washed.. Ik ben benieuwd.
Verder kwamen we ook een prachtig sample uit Colombia tegen.. Zitten we ook achteraan, wie weet.... voor hier...

Vamos!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor fransg » wo 04 jul 2018, 15:42

Super! Ik popel om weer mede te doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron