Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Inkoopactie groene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » ma 01 jan 2018, 19:26

And its gone! Were sold out!

Ja ja dames en heren, alweer ruim anderhalf jaar geleden deden we de aller eerste inkoopactie met groene bonen voor de hobby- en thuisbranders.
Met bijna 150 kg verdeeld over 17 deelnemers kochten wij toen op twee zakken na de volledige oogst en tevens eerste export van Finca Las Delicias door koffieboer Manolo Muralles uit Guatemala.

De response van jullie was evenals de koffie fantastisch en via de ontstane groep deden we via email samen nog een aantal leuke inkoopacties. Als grap zei ik in het eerste topic waar gaat dit heen jongens, roasting jams? groep cuppings? een geisha voor de kerst volgend jaar? Nou mensen, start uw drumroll, want we hebben me toch een klapper te pakken!

Zoals sommige van jullie misschien weten genieten we met enige regelmaat van de leuke waarnemingen en informatie die gecertificeerd Q-grader Norman, hier bekend onder de naam Pichichi , met ons deelt. Tijdens zijn hobby koffieproeven, waar deze koffiegek enige jaren geleden terloops zijn werk van maakte, proeft Norman honderden samples koffie per jaar, uiteenlopend van robusta, commodity coffee en exclusieve specialty grade arabica koffie . Meer daarover lees je hier, mocht je het leuk vinden en als deze man bij het proeven van een sample spontaan zijn cupping-lepel laat vallen en meer móét weten over een koffie, nou dan hebben we wat speciaals op handen.
norman1.jpg
Deze lot, bestaande uit slechts twee balen zijn dus aangekocht door onze koffiebranderij Het Hoofdkwartier te Amstelveen met één simpel doel. We gaan hier met alle thuis- en hobbybranders uit onze community lekker van genieten!

De opzet is exact hetzelfde als de vorige keren, maar met een paar kleine veranderingen.
Gezien de zeer schaarse grootte van deze lot, namelijk slechts 120 kg, moeten we een beetje een “wie het eerst komt” hanteren.
Voorheen deden een aantal van jullie een aankoop groter dan de minimale 5kg, dit mag natuurlijk nog steeds, maar om iedereen de kans te geven aan de vraag te voldoen komt er één nieuwe spelregel bij.
Wanneer je meer dan de minimale bestelling van 5kg hebt besteld en er ontstaat meer vraag dan aanbod ga ik grote afnemers vragen hun bestelling iets terug te schalen.
Op die manier wil ik ervoor zorgen dat we allemaal de kans krijgen om aan deze actie deel te nemen.
De spelregels zijn verder gewoon hetzelfde als voorheen;
  • 1. Stuur mij een PM of email (via mijn profiel) dat je mee wil doen en voor hoeveel kg, de minimale afname is zoals gebruikelijk 5kg.
    Vermeld in deze email (als ik die nog niet heb) je naam, adres en een e-mailadres voor de factuur. Geef in deze email ook direct aan of je de koffie verzonden wilt hebben, of dat je deze komt afhalen in Amstelveen óf Zaanstad met als je geluk hebt een lekkere espresso ;)
  • 2. Je ontvangt van mij een factuur voor een aanbetaling van €5 per kg op deze factuur staan al mijn gegevens en hiermee bevestig je jouw bestelling.
  • 3. Je ontvangt een nieuwe email wanneer de koffie vanuit Peru, via Antwerpen, aan is gekomen op Het Hoofdkwartier in Amstelveen. In deze email zal zich een factuur bevinden voor de eindbetaling, waarop de eerder gedane aanbetaling in mindering is gebracht. Ik vraag je nadrukkelijk te controleren of het verzendadres hetzelfde is als het adres op die factuur.
  • 4. Ik zorg ervoor dat de zakken zo snel mogelijk opgesplitst, afgewogen, verdeeld en verzonden worden en hopelijk delen een aantal van jullie je ervaringen in dit of een nog aan te maken topic.
Meer over de koffie: Inkoopactie PERU Microlot “Noé”
Sweet, balanced, crisp & clean, knocks the socks of a Qgrader any day of the week.

De oogsten Peru zijn uitzonderlijk goed dit jaar en inmiddels weten we meer over deze koffie, ik heb Norman gevraagd hier iets meer over te vertellen in zijn eigen woorden maar niemand minder dan de president van de coöperatie verschafte ons de volgende info over deze microlot.
Associatie: CUNAVIR (CENTRAL UNITARIA DE ASOCIACIONES AGRARIAS DE VILLA RICA)
Jaar van oprichting: eind 1994
Stad: Villa Rica
Provincie: Oxapampa
Departement: Pasco
Presidente: Noé Roger Roncal Muñoz
Kekke promovideo: https://www.youtube.com/watch?v=7pbDTJ0Klps
Een blend van variëteiten;
30% Catimor, 30% Caturra, 30% Guysha (Geisha), 10% Tipica.

Ze zijn van 4 verschillende boerderijen gelegen tussen 1600 m en 1800 m hoog. Twee van de boerderijen liggen in de buurt. (1 Km.)Twee boerderijen iets verderop. (14 km).
Een blend van variëteiten dus want afkomstig van een coöperatie waar aangesloten boeren hun oogst brengen.
Het droogproces is in de zon gedaan, niet in een guardiola (droogoven)
De geoogste koffie waren zeer goed geselecteerd en werden met de grootste zorg verwerkt. Met als resultaat deze microlot.
We verwachten de koffie medio februari 2018 en de prijs word €9,45 p/kg. Bij je bestelling komt dan nog een kleine bijdrage aan de transportkosten, verdeelt over de deelnemers en de eventuele verzendkosten van €6,95 incl.

Disclaimer:
Ik wil Norman – Pichichi bij deze hartelijk danken voor de gecreëerde mogelijkheden en zijn geïnvesteerde tijd en ik hoop dat jullie hier allemaal net zo van kunnen genieten als ik.
Ik organiseer deze inkoopactie vanuit de hobby! Toen ik zelf als hobbyist in de koffie rolde was ik erg blij dat een professional mij op sleeptouw nam. Nu ik zelf elke dag serieus met koffie bezig mag zijn probeer op deze manier hetzelfde terug te doen binnen de community. Er gaat vreselijk veel tijd en energie in deze acties zitten en deze hoeft voor mij enkel en alleen kostendekkend te zijn. Ik vraag een aanbetaling om het financiële risico te beperken en doe mijn stinkende best om er voor te zorgen dat iedereen, of hij nou actief poster of slechts een meelezer is op dit forum, kan genieten van mooie zéér exclusieve koffie.
Zit je met twijfels, vragen of opmerkingen schroom dan en plaats ze hier óf stuur mij een privébericht.

Cunavir5.jpg
To Long; Didn’t Read;
PERU 2017 Mixed veriety microlot “Noé”
Minimale afname 5kg, maximale afname door vraag beperkt.
Prijs: €9,45 p/kg excl 6% BTW excl. kleine eenmalige bijdrage aan de handelingskosten
Verpakken en verzenden : €6,95 incl BTW, afhalen mogelijk in Amstelveen of Zaanstad.
Laatst gewijzigd door Pti op do 04 jan 2018, 21:22, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor fransg » ma 01 jan 2018, 19:41

Ik heb onmiddellijk 35kg gereserveerd!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor bobbee » ma 01 jan 2018, 20:24

5 kg graag. ;)

Bedankt voor de mogelijkheid om deze top bonen te kunnen aanschaffen via deze inkoop. Je inspanningen worden zeer gewaardeerd.

Dank je wel PTI & PICHICHI!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » ma 01 jan 2018, 21:33

Knallend het nieuwe jaar in mannen!

De eerste baal is al bijna weg, 55kg is reeds "gereserveerd". Mochten er mensen zijn die liever een iets kleinere order plaatsen kunnen we in dit geval ook wel wat soepeler zijn met de minimale afname hoor, gezien de kleine partij.

Gebruikersavatar
janvanderweel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 12:33
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor janvanderweel » ma 01 jan 2018, 22:20

Ik doe ook graag mee. Zojuist een PM verstuurd!
Question everything. Never stop wondering.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Marcje » ma 01 jan 2018, 23:24

Net een mailtje verstuurd (2 eigenlijk).
Ik wil wel 20kg als dat kan...
dus...

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor @3aan » di 02 jan 2018, 01:34

. . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Ossy » di 02 jan 2018, 16:03

wat een leuke actie! ik zelf brand (nog) niet, anders had ik graag meegedaan!
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor Pti » di 02 jan 2018, 16:30

Eerste ronde facturen voor aanbetaling is de deur uit, heb je niets ontvangen check dan even je map met ongewenste email!

Het gaat héél erg hard, zal mogelijk een aantal grote bestellers moeten vragen om een paar kilo minder te nemen we zijn de 100kg namelijk gepasseerd.

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Inkoopactie goene bonen: Peru microlot Noé

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 03 jan 2018, 00:15

Eerste ronde facturen voor aanbetaling is de deur uit, heb je niets ontvangen check dan even je map met ongewenste email!

Het gaat héél erg hard, zal mogelijk een aantal grote bestellers moeten vragen om een paar kilo minder te nemen we zijn de 100kg namelijk gepasseerd.
Voor mij ook gaarne een kilo of 5..

Sent from my 5042D using Tapatalk



Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten