de beste espresso voor vakantie

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor GuidovW » di 20 mar 2018, 15:17

Iets voor The Traveling... ?
Om die nieuw leven in te blazen?

Als Jan er een of enkele beschikbaar stelt krijgt'ie iig eerlijke reviews. 8-)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Frup » di 20 mar 2018, 15:25

Handpresso, Aeropress, Manopresso, en wat voor ..presso bestaat er nog meer?
Ik ben wel geïnteresseerd in echte gebruikers reviews en een vergelijking. Het kampeer seizoen is aanstaande, en ik ben in de markt voor wat beters dan oploskoffie en wil geen gedoe met filters.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Erik82 » di 20 mar 2018, 16:00

Allemaal goedkope varianten van de portapresso http://www.portaspresso.com/default.htm. Prijzig ding maar dan heb je een apparaat wat gebouwd is als een tank en waarmee je echt goede espresso kunt maken.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

jan_manopresso
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 16:57
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor jan_manopresso » di 20 mar 2018, 16:33

sorry voor de spam, dat was niet mijn bedoeling. Ik snap dat niemand daar op zit te wachten.
Ik doe er vanavond één op de post naar Barista74. Wat mij betreft mag hij daarna gaan 'travelen'.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor pichichi » di 20 mar 2018, 18:00

Handpresso, Aeropress, Manopresso, en wat voor ..presso bestaat er nog meer?
Allemaal goedkope varianten van de portapresso
:lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Pti » di 20 mar 2018, 18:19

Aeropress is toch wel een van mijn favoriete low-bullshit zet methode hoor. Ambieert ook absoluut geen espresso te kunnen zetten.

Samen met de mokapot een van mijn favoriete campeer-reisgezellen. Als het iets meer luxe toestaat gaat de aplimont mini gaggia mee.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor pichichi » di 20 mar 2018, 18:46

Aeropress is toch wel een van mijn favoriete low-bullshit zet methode hoor. Ambieert ook absoluut geen espresso te kunnen zetten.

Samen met de mokapot een van mijn favoriete campeer-reisgezellen. Als het iets meer luxe toestaat gaat de aplimont mini gaggia mee.
Amen @ Arnoud

Had laatst ook de Cafflano mee. Ook prima geval. Enne.. juist áls je zelf geen espresso of andersoortig optimaals kunt fabriceren in den verre: des te beter weerzien met de setup thuis!

(Ook handpresso (wild, dus met filterbasketje) was mee laatst, zijn "beste" jaren gehad, toch wat teveel gepriegel voor op vakantie)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Erik82 » di 20 mar 2018, 19:02

Voor op de camping gaan hier ook alleen maar de Aeropress en Mokapot mee. Blijven leuke dingen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Barista74 » vr 30 mar 2018, 22:31

Ik heb de manopresso uitgeprobeerd en het resultaat beschreven op mijn blog: http://www.koffiestrateeg.nl/2018/03/op ... anopresso/

Het leuke van het apparaatje is dat het snel een redelijke koffie zet. Waarbij ik bij de handpresso precies de juiste maling moest hebben voor goede koffie is dat hier niet nodig. Door het ventiel wordt de koffie pas bij een bepaalde druk vrijgegeven zoals dat ook in de meeste volautomaten gebeurd.

Helaas kan je er niet de beste espresso uit krijgen, maar dat viel ook niet te verwachten. Filterkoffie blijft toch mijn voorkeur voor de vakantie. Je kan het apparaatje niet helemaal demonteren, waardoor je hem niet schoon grondig schoon kan maken. Persoonlijk zou ik dan voor de duurdere variant gaan, maar dit is een leuk instap model.

Hij mag door naar de volgende. Wie heeft er interesse?

Afbeelding

(Misschien moet deze post naar de Travelling verplaatst worden, maar dat laat ik aan de mod over)
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor GuidovW » za 31 mar 2018, 10:15

Leuk, ik wil hem wel uitproberen.
Zal je een PB sturen.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron