Dutch Cuptasting Championship 2008

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Dutch Cuptasting Championship 2008

Berichtdoor Jeroen » ma 15 sep 2008, 22:12

Rose van Asten heeft vandaag de felbegeerde titel binnengesleept. In een zinderende finale bleek zij de beste. Onderstaand een eerste impressie van haar prestatie. Foto's van de overige deelnemers volgen. De uitermate stijlvolle aankleding van de ruimte was verzorgd door DeliXL.

Aanvankelijk werd gestart met een deelnemersveld van 22 man. Er werden 4 voorrondes gehouden van 4 personen en twee van 3 personen. Uiteindelijk gingen vier deelnemers de finale in tw: Drikkus Simmelink (Peeze), Rose van Asten (Peeze), Kees Kraakman (Golden Coffeebox) en Jules Horsmans. De uitslag is alsvolgt:

1. Rose van Asten
2. Drikkus Simmelink
3. Kees Kraakman
4. Jules Horsmans

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Dutch Cuptasting Championship 2008

Berichtdoor Driek » di 16 sep 2008, 20:18

Het was een heel erg leuk evenement. In verhouding tot vorig jaar heeft het duidelijk een professionelere opzet gekregen. Hulde voor de organisatie van de DUTCH COFFEE PROMOTION. Natuurlijk moet er nog iets gefinetuned worden, maar de opzet is goed. Ik vond het alleen jammer dat er zo weinig mensen waren. Zowel bezoekers als deelnemers. Maar misschien moet het evenement ook nog gewoon groeien. Ik denk echter wel dat er hier op het forum genoeg mensen zijn die mee zouden kunnen doen. Want je hoeft echt niet te weten of de koffie die je proeft van de zuid helling of de noord helling van de plantage komt. Als je een goede smaak hebt komt je al een heel eind. Je hebt namelijk maar drie kommen voor je per keer en één van die kommen hoort er niet bij. Op basis van smaak, geur en uiterlijk kun je er altijd ééntje elimineren. En het is helemaal niet erg dat je het eventueel fout hebt, want je leert van zo koffie te cuppen gewoon heel erg veel. Natuurlijk heeft iedereen die meedoet faalangst in meer of mindere mate, maar dat is heel normaal. Het gaat erom wat de reden is dat je meedoet. Dat kan natuurlijk zijn om te winnen, maar het kan ook zijn om wat te leren of op te steken. De reden dat ik meedeed? Een weddenschap met mijn collega, wie er het meeste goed zou hebben.

Ik heb gewonnen. Hij werd zevende en ik was die ene met die bolle kop en dat brilletje die tweede werd.
We hebben allebei in ieder geval veel plezier gehad en geleerd.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

Gebruikersavatar
Driek
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:57
Locatie: Lochem

Re: Dutch Cuptasting Championship 2008

Berichtdoor Driek » di 16 sep 2008, 20:23

Vergeten te zeggen dat het ook leuk was om eens wat koppen te zien die hier ook op dit forum ronddwalen.

En Rose is een echt kampioentje.
Ik vond de volgende espresso toch lekkerder.

Gebruikersavatar
arno
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 09:48
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dutch Cuptasting Championship 2008

Berichtdoor arno » di 16 sep 2008, 20:31

Ja, Drikus, je hebt gelijk. Het was een fantastisch evenement. Ik ben blij dat ik heb meegedaan. Volgend jaar doe ik ook zeker weer mee. Hopelijk komen er dan ook meer deelnemers, en vooral meer bezoekers.

Maar goed, gefeliciteerd Drikus met je tweede plaats, maar natuurlijk ook de felicitaties voor de nederlands kampioen Rose.
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron