Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bvds » zo 17 mei 2015, 20:31

Zaterdag geweest.
Was genoeg te zien en beleven.
En te proeven.
Ik was op de een of andere manier niet echt impressed door de Linea mini...
Wel van de ES3 van Wouter op standaard.
Het gevoel en de feedback van die lever vind ik te gek.
Ook mijn beste shot van de dag mee gemaakt.
Leuk zo'n eenvoudig ding tussen al die high end machines vol met technische hoogstandjes.
Daar over gesproken: de uber molen van Frank die duidelijke afgeleid is van de Versalab maar van een andere orde kan me ook bekoren.
Alleen de vanaf prijs wat minder.
Lekkere chocolade ook.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » zo 17 mei 2015, 21:36

ESW heeft deze beauty aangeschaft.
De molen dus. :)

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » vr 18 mar 2016, 15:25

Plaatje van vandaag, de dirossi stand.
Afbeelding

Het is begonnen zie jullie daar 8-)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Wedj » vr 18 mar 2016, 16:44

Even wachten op de trein terug kom ik tot de conclusie dat ik de oude locatie sfeervoller vond. Voor de rest goed geamuseerd, wat leuke afspraken gemaakt en mooie en lekkere espresso's geproefd. En ook wat mindere.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » vr 18 mar 2016, 19:32

Wat later op de terugweg...
Ook prima vermaakt! Was juist wel tevreden over locatie maar dan met name de Gashouder, grote ronde gebouw. Goede vibe daar. Andere huis wat rommeliger en krapper. Wel aldaar in The Lab twee volle praatjes, het laatste stukje van de Illytaliaan meegepakt en een cupping met Back to Black (alles goed ;)) en bij Brita nog eentje met vooral Kenya's.
Goed dat geurende eetkramen elders/buiten waren. Verder wat bonen (Roestbar en Coffee Quest) gescoord, ook groene Ugand samples, een artisan chocoreepje en..... schoenen! Ja echt. Met koffieplantprint. Heel apart :lol:
Veel gesproken met menigeen, goede relaxte ambiance. Dubbele espresso bij Two For Joy was de lekkerste. Rest vaak toch onderextractie, zurig, zoutig.. of heel 'dark'
Zondag nóg een half dagje..
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » vr 18 mar 2016, 22:41

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3281
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » ma 21 mar 2016, 06:36

Hebben jullie ook bij van Pommeren/compak een shotje uit die 1 groeps Slayer gedronken? Ik vond dat wel een hele ervaring.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » ma 21 mar 2016, 07:44

Ja vond ik ook super lekker, zeer lange pre-infusie. Welke bonen waren het ook al weer, was het uit El Salvador?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3281
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » ma 21 mar 2016, 09:41

Volgens mij was het de divisadero van het koffielab. Op de vlakke molen (k8?) stond een ongewassen Ethiopië sidamo met een prachtig bloemig boeket maar de qua smaak niet zo spectaculair als die el Salvador.

Gebruikersavatar
Jan B
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:59
Locatie: Zeeland

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Jan B » ma 21 mar 2016, 20:24

Ik had ook een espresso uit die Slayer die heel hoog in het zuur zat. Deed me denken aan de Uganda Bugisu. Ik had ook die ongewassen Sidamo. Ik vond hem niet lekker. De Slayer zag er wel lekker uit. Ik was in de veronderstelling dat de paddle de zetdruk traploos kon regelen, maar dat bleek niet zo te zijn. Je kunt wisselen tussen 3 bar en 9 bar. Nu zal de drukopbouw/afbouw wel geleidelijk gaan maar toch...
Voor mij het eerste coffee festival en een hoop geleerd! Vooral het vele proeven heeft me de ogen geopend. En ik realiseerde me na afloop dat ik al heel behoorlijke koffie drink thuis :lol:
Ik drink nu heerlijke single estate columbia. En er ligt nog een blend van Screaming Beans op me te wachten. Volgend jaar weer.
Ik had het leuk gevonden om ter plaatste mede koffiepraters te ontmoeten. Misschien een idee voor de volgende keer. Allemaal een koffiepraat badge met je profielnaam/avatar er op of zoiets.
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander | Homebuilt Tonino ||


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten