Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » ma 21 mar 2016, 20:53

Ik had het leuk gevonden om ter plaatste mede koffiepraters te ontmoeten. Misschien een idee voor de volgende keer. Allemaal een koffiepraat badge met je profielnaam/avatar er op of zoiets.
Ja, inderdaad, goeie Jan! Zijn nu een hoop ´van hier´ geweest dit weekend, beetje zielloos lopen ronddolen... :)

Sticker, button, badge met je avatar/naam prima idee!

En zet allemaal deze ook alvast op je kalender:
World Of Coffee @ RAI Amsterdam, June 19 – June 21, 2018

:lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15196
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » ma 21 mar 2016, 21:10

Ik had ook een espresso uit die Slayer die heel hoog in het zuur zat. Deed me denken aan de Uganda Bugisu.
Ik brand en drink al vele weken bonen van Uganda Bugisu maar "heel hoog in het zuur" zou ik die absoluut niet noemen trouwens.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » ma 21 mar 2016, 22:38

Ik ook niet, ben me heel bewust van zuur en dat is niet mijn ding, als je die met de slingermethode hebt gebrand kan het zijn dat die onregelmatig is en een beetje onontwikkelde bonen ertussen hebt zitten, die kunnen je makkelijk op het verkeerde been zetten en lang genoeg wachten voor consumptie ''kan lastig zijn'' ;-) zie het maar als mijmeringen . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Mad Wally
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 11:17
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Mad Wally » di 22 mar 2016, 12:58

Zag zojuist dat Anneke Peters, een Deventerse de Barista Challenge gewonnen heeft. Zaterdag moet ik in de stad zijn dus gelijk maar even langs bij Bagels & Beans om daar een espresso te proeven!
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

Gebruikersavatar
Jan B
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 09 jan 2013, 11:59
Locatie: Zeeland

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Jan B » wo 23 mar 2016, 22:44

Voor de Tonino vrienden, wat zegt de Tonino bij jullie over de Bugisu? Kijken of ik dan kan benaderen. Heb nu een Burundi in de wacht..
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander | Homebuilt Tonino ||

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » wo 23 mar 2016, 23:50

Rond de 95
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15196
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » wo 23 mar 2016, 23:54

Voor de Tonino vrienden, wat zegt de Tonino bij jullie over de Bugisu? Kijken of ik dan kan benaderen. Heb nu een Burundi in de wacht..
Bugisu is toch uit Uganda en niet Burundi?

Je kunt eenzelfde kleur op verschillende manieren bereiken, dus als je een zelfde kleur hebt heb je niet per de dezelfde ontwikkeling van de smaak te pakken.

Je zou beter kunnen kijken naar welk profiel je nu hebt en dan kijken hoe je dat kunt aanpassen om met die bonen een gewenste kleur en ontwikkeltijd te krijgen.

Kleur is één aspect.

Net zoals lengte bij mensen. Stel de meeste succesvolle fotomodellen zijn 185cm lang, dat betekent niet dat je buurmeisje van 1 meter 85 ook een topmodel is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » do 24 mar 2016, 00:49

Dat niet maar het was wel een lekkertje ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » do 24 mar 2016, 13:54

Zonet de Costa Rica "San Jorge" gebrand en die 10 minuten na branding gemalen op medium fijn op de shopgrinder en die gaf 96 op de meter, nu gaat het wachten beginnen, eerst 48 uur open en dan de deksel luchtdicht er op, na een dag of 7 gaan ze in de ventielzak en die wordt vacuum getrokken en gelast in de vacuummachine, heb laatstelijk bonen na de ontgassingsperiode deels in vacuumzakken en deels in de ventielzakken, na een bepaalde periode was de smaak uit de ventielzakken aanmerkelijk lekkerder dan die van de vacuumzakken!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
variant
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 15:13
Locatie: Rotterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor variant » do 24 mar 2016, 17:30

Adriaan, ik kan je zeggen dat ze na een week nog lekkerder zijn. ;)

Mvg Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron