De stekker uit Beleef Koffie/Beleef Thee

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

De stekker uit Beleef Koffie/Beleef Thee

Berichtdoor Martijn » di 07 okt 2014, 23:27

Jullie hadden het vast al wel vernomen: Mijn Broer & Ik bv heeft de stekker uit de vakbeurs Beleef Koffie Beleef Thee getrokken. De ondernemer ziet na vier edities geen mogelijkheden meer om een winstgevende vakbeurs neer te zetten.

Beleef Koffie Beleef Thee startte in 2010 in de Jaarsbeurs in Utrecht. In 2013 vond de laatste beurs plaats. Deze samenwerking krijgt geen vervolg, waardoor Verhaeg de stekker uit Beleef Koffie Beleef Thee trekt.

‘Als eigenaar van het concept Beleef Koffie Beleef Thee hebben we besloten om te stoppen. Tenzij er zich een grote partij aandient, dan zou het nog wat kunnen worden’, aldus Verhaeg in een toelichting.

De internetinitiatieven Koffiegek.nl en Koffiepraat.nl blijven wel bestaan. Ook blijft Verhaeg actief in de koffie. Sinds afgelopen zomer is hij eigenaar van Dutch Cold en maakt hij koude koffiedranken die geleverd worden in beugelflessen. Wat hij daarnaast gaat doen is nog onbekend.

Afbeelding
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: De stekker uit Beleef Koffie/Beleef Thee

Berichtdoor bobbee » wo 08 okt 2014, 11:21

Gelukkig blijven de internet gedeelten wel bestaan! Anders moeten we handtekeningen op gaan halen. :wink:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: De stekker uit Beleef Koffie/Beleef Thee

Berichtdoor SteefM » do 09 okt 2014, 16:23

Ik ben er één editie geweest, zeer succesvol wat mij betreft! Maar ja, aan mij heb je verder niets op zo'n beurs, en ik kan me voorstellen dat het een erg moeilijke business is om geld aan te verdienen.
(Ik weet niets van de koffiebusiness, maar voor zover ik begrijp heeft 99% van de Nederlandse horeca vaste contracten mbt machines, onderhoud, én koffie bij koffiegiganten die waardeloze koffie afgeven?)

In ieder geval: ik vond het mooie initiatieven, die ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het momentum van ontwikkeling van de koffie- en theebeleving in de Nederlandse horeca. Hulde voor die vier jaar, en ik ben zeer benieuwd naar jullie vervolgprojecten.


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron