Programma update Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.

Ga jij naar het Amsterdam Coffee Festival?

Nee
2
15%
Ja, ik ga op vrijdag
2
15%
Ja, ik ga op zaterdag
6
46%
Ja, ik ga op zondag
3
23%
 
Totaal aantal stemmen: 13
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » wo 07 mar 2018, 19:36

als het kan naar branders kijken
Giesen branders is er, zie ik op

https://www.amsterdamcoffeefestival.com/WhosThere

Mijn ervaring is dat het geweldig interessant is allemaal, maar ook zo druk dat ik meteen na binnenkomst al steeds heviger het plan voel opborrelen om rustig thuis bezig te zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » vr 09 mar 2018, 11:48

Het ACF was weer een fantastisch festijn. Buiten sprak ik Wouter Strietman en zijn stagiair, die me vertelden over ontwikkelingen en plannen bij hen. Toen ik binnenstapte liep ik bijna meteen Giancarlo Matarazzi van Capriole tegen het lijf en hij vertelde me dat ze daar gelukkig alweer zijn bekomen van de diefstal van zoveel koffie-apparatuur enige tijd terug. Ook spraken we even over koffiebranden, hoe hij op zijn machine en ik op de mijne gas/stroom terugnemen bij nadering van FC en hoe hij de ontwikkeltijd daarmee verlengt.

Nog even rond gelopen. Diverse standjes met zo op het oog te zien méér dan verrukkelijke versnaperingen van kokos, chocolade en koek waar ik dus snel zonder te kijken voorbij moest, ook enkele stands van mensen die groene koffiebonen uit hun streek aan de man brengen, vele stands van mensen die hun gebrande koffie willen introduceren en tal van plekken waar koffie-apparatuur staat te popelen, van de bekende espresso-merken tot alle denkbare manieren van druppelen en gieten. Bij al die dingen bleef ik niet stilstaan, want voor je het weet ga je even kijken, krijg je een bekertje aangeboden, moet je eigenlijk zeggen wow wat lekker en gaat men je van allerlei wetenswaardigheden vertellen, waarna je van beide kanten staat te hopen dat men afscheid neemt, verder moet, nog contact op zal nemen en dergelijke.

Na 15 minuten zat ik weer op de fiets, in het vrolijke zonnetje.

Volgend jaar weer, zeker weten!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » vr 09 mar 2018, 12:34

Het ACF was weer een fantastisch festijn. Buiten sprak ik Wouter Strietman en zijn stagiair, die me vertelden over ontwikkelingen en plannen bij hen. Toen ik binnenstapte liep ik bijna meteen Giancarlo Matarazzi van Capriole tegen het lijf en hij vertelde me dat ze daar gelukkig alweer zijn bekomen van de diefstal van zoveel koffie-apparatuur enige tijd terug. Ook spraken we even over koffiebranden, hoe hij op zijn machine en ik op de mijne gas/stroom terugnemen bij nadering van FC en hoe hij de ontwikkeltijd daarmee verlengt.

Nog even rond gelopen. Diverse standjes met zo op het oog te zien méér dan verrukkelijke versnaperingen van kokos, chocolade en koek waar ik dus snel zonder te kijken voorbij moest, ook enkele stands van mensen die groene koffiebonen uit hun streek aan de man brengen, vele stands van mensen die hun gebrande koffie willen introduceren en tal van plekken waar koffie-apparatuur staat te popelen, van de bekende espresso-merken tot alle denkbare manieren van druppelen en gieten. Bij al die dingen bleef ik niet stilstaan, want voor je het weet ga je even kijken, krijg je een bekertje aangeboden, moet je eigenlijk zeggen wow wat lekker en gaat men je van allerlei wetenswaardigheden vertellen, waarna je van beide kanten staat te hopen dat men afscheid neemt, verder moet, nog contact op zal nemen en dergelijke.

Na 15 minuten zat ik weer op de fiets, in het vrolijke zonnetje.

Volgend jaar weer, zeker weten!
BLIKSEMBEZOEK SUPREME!!
#shockandaweandbye
:lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » vr 09 mar 2018, 13:40

Oh ja, nog vergeten dat er ook een hoek was waar zoals gewoonlijk ongeveer honderd mensen zitten te kijken naar drie juryleden die zitten op te schrijven wat ze een barista zien doen. Dat is dan een goeie vakman die normaliter erg lekkere koffie zet maar nu op alle manieren van de wijs wordt gebracht doordat een versterker alles wat hij zegt rond toetert, ook doordat die juryleden en dat publiek zo ernstig toekijken, en dan nog al dat rumoer van de stands daarachter.

De barista moet daarbij een heel verhaal houden, op een zeer ontspannen wijze, waarbij hij iets heel technisch uitlegt en groot enthousiasme overbrengt terwijl hij drie identieke zeer gecompliceerde consumpties klaarmaakt die je normaal nooit zou hoeven hebben.

Ik zou dat in zijn plaats heel simpel houden. "Hallo mensen, mijn tijd gaat nu in, ik ga jullie drie espresso's voortoveren, een tegelijk dus even wachten op uw beurt, kijk daar heb je de eerste al, ik zou zeggen, geniet ervan, de tweede druppelt ook al door zie ik en als u het goed vindt maal ik alvast wat voor het laatste kopje, hatsekidee, iemand een broodje kaas?"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » vr 09 mar 2018, 14:05

Daar zit niemand op te wachten. Dat is niet wedstrijd-waardig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » vr 09 mar 2018, 22:03

Daar zit niemand op te wachten. Dat is niet wedstrijd-waardig.
Gelukkig staan ze bij mij aan de kar wel rustig te wachten. AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » vr 09 mar 2018, 23:21

Daar zit niemand op te wachten. Dat is niet wedstrijd-waardig.
Gelukkig staan ze bij mij aan de kar wel rustig te wachten. AfbeeldingAfbeelding
En zo win je altijd!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » vr 09 mar 2018, 23:25

Daar zit niemand op te wachten. Dat is niet wedstrijd-waardig.
Gelukkig staan ze bij mij aan de kar wel rustig te wachten. AfbeeldingAfbeelding
En zo win je altijd!
Een Win Win situatie. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » vr 09 mar 2018, 23:34

Maar, er is toch geen westrijd zonder tegenstanders?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor RikC » za 10 mar 2018, 00:17

Morgenochtend eens even langs voordat het weer druk wordt in de middag. Iig. ff kijken of er nog wat leuke branders staan, of er nog bijzonderheden zijn tussen al het marketing geneuzel en ff bij de stand van esw langs. Verwacht het na een uurtje of twee wel weer genoeg koffie aangeboden te hebben gekregen om het terrein weer af te stuiteren dan nog ff lekker A'dam in :mrgreen:
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron