Beter niet

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Beter niet

Berichtdoor cremalover » vr 11 aug 2023, 12:47

De Bock Boxmeer.
:cry:
Espresso besteld.Ik vraag of hij een beetje goed is.Serveerster zegt tuurlijk.We hebben een automaat.
Automaten koffie.Koekje .2,90 e. :cry:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Beter niet

Berichtdoor fransg » vr 11 aug 2023, 13:44

:o
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Beter niet

Berichtdoor Frup » vr 11 aug 2023, 21:52

Duur koekje.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Beter niet

Berichtdoor manduca » vr 11 aug 2023, 21:54

Ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom. Staat er een automaat? Dan snel verder. Staat er een "echte machine", dan eerst even kijken hoe ze koffie maken. Vieze portafilters laten zitten, oude melk opnieuw opwarmen etc.... allemaal hints om snel verder te gaan of om een cola of zo te bestellen.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Beter niet

Berichtdoor Rosanne » vr 11 aug 2023, 22:01

Ik kijk altijd eerst even de kat uit de boom. Staat er een automaat? Dan snel verder. Staat er een "echte machine", dan eerst even kijken hoe ze koffie maken. Vieze portafilters laten zitten, oude melk opnieuw opwarmen etc.... allemaal hints om snel verder te gaan of om een cola of zo te bestellen.
Exact hoe ik ook rond loop Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Beter niet

Berichtdoor GuidovW » zo 13 aug 2023, 13:34

Ik gebruik dat soort momenten meestal om opnieuw te ervaren hoe goed ik het thuis heb. :idea:

Ooit, nadat we in een goed restaurant heerlijk gegeten hadden, heb ik de koffie geweigerd, omdat er een volautomaat stond.
Volgens het personeel was’ie echt heel goed, hoor; men was zelfs enigszins beledigd, omdat ik voet voet bij stuk hield.

Ik kijk idd ook altijd wat voor apparatuur er staat en stel aan de hand daarvan mijn verwachtingen bij.
Ook het gehoor verteld veel; staat de stoom langdurig te krijsen bij opschuimen van de melk, dan is de ‘barista’ iig niet zo ervaren.
En gaat de maler niet voor ieder kopje aan, dan wordt mogelijk gebruik gemaakt van een doser.
In beide gevallen gaat het verwachtingspatroon omlaag.

Maar alsnog valt het dan meestal tegen….. :geek:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Beter niet

Berichtdoor Ypuh » zo 13 aug 2023, 13:59

Onderweg probeer ik het altijd los te laten. Soms word je verrast, zoals vanmorgen bij wielercafe Fausto in Schoonhoven. Meestal voldoet het aan de verwachting.
Ik gebruik dat soort momenten meestal om opnieuw te ervaren hoe goed ik het thuis heb. :idea:
Dit lijkt me een prima advies! :)
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Beter niet

Berichtdoor manduca » zo 13 aug 2023, 14:09

Onderweg probeer ik het altijd los te laten. Soms word je verrast, zoals vanmorgen bij wielercafe Fausto in Schoonhoven. Meestal voldoet het aan de verwachting.
Hé, daar kwam ik vanmorgen ook langs! Maar we hadden onze stop toen al gehad. Wist tot vanmorgen helemaal niet dat hij bestond. Maar goed om te weten!
Wij waren gestopt bij Over de Brug in Haastrecht. Het appelgebak was prima, de cappuccino waardeloos. En moest toch ruim 16 euro aftikken voor twee gebak en twee capu's.

Als ik richting het noorden fiets stop ik graag bij het berghotel in Amersfoort. Ook prima koffie daar.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Beter niet

Berichtdoor Rosanne » zo 13 aug 2023, 15:34

Ik voel een door het koffieforum gemaakte lijst aankomen met hotspots voor onderweg in NL waar je goed koffie kan drinken
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Beter niet

Berichtdoor fob » zo 13 aug 2023, 16:10

Daarom een positieve ervaring. Vandaag een "kannetje slow coffee" besteld bij Knisper in Venray. Kreeg ik een zwanenhalsketel en instructie hoe ik moest opschenken in een Bodum kan. Ik heb een doe-het-zelf pour over nog niet eerder meegemaakt, maar vond dat wel grappig. Ze hadden een kalita wave filter in de vaste metalen filter gedaan. Dat paste niet perfect (de filter heeft meer een Melitta vorm), maar ging prima. De koffie was lekker. Wel een donkerder branding dan ik had verwacht bij zo'n zetmethode.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron