Waar drink je de beste koffie ?

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor karel » wo 29 okt 2008, 23:06


Iemand andere ideeen? Kunnen overigens meerdere mensen items aan zo'n google map toevoegen?
Over het toevoegen en door wie moeten we even nadenken. Ik heb getwijfeld om het wachtwoord gewoon hier op koffiepraat te zetten maar dan ontstaan de zelfde (ongewenste) problemen als bij andere initiatieven. Misschien een aantal mensen van koffiepraat die de kaart, onpartijdig, kunnen aanpassen?
Waarbij ik wel de hoop uitspreek om het positief te houden. Het gaat er om te weten waar je een o.k koffie kunt halen.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

illysjmillie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 dec 2008, 11:25

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor illysjmillie » za 27 dec 2008, 11:30

Dus Utrecht en Maasticht hebben fatsoenlijke koffie op de Uni? :shock: :!:

Wat doe ik dan in godsnaam in Enschede, waar de gebouwen vol staan met Autobar apparaten . . . grrr :x

Afbeelding
Ik ben in enschede wel eens bij tuttitalia geweest. Daar schenken ze, afhankelijk van wie er werkt, wel een lekkere cappu.

DennisCafé
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 okt 2008, 14:47
Locatie: Wierden

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor DennisCafé » di 20 jan 2009, 09:41

Ik drink de beste koffie gewoon op waar ik werk ''Dalzicht Nijverdal'' .
Raar om te zeggen misschien maar van alle horecagelegenheden waar ik geweest ben vind ik
de kop koffie bij dalzicht wel het beste.
Door gebruik van Illy koffiebonen krijg je een lekker kop koffie en een beetje pittig van smaak doordat het espressobonen zijn.
Nou ik drink dan ook graag een kop koffie op het werk maar ergens anders ook wel hoor daar is de koffie ook wel goed alleen de vraag was ''de beste koffie''.

Groetjes Dennis :D

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Spironski » di 20 jan 2009, 11:50

Ik ben vorige week in de Bagels&Beans aan de Veemkade in Amsterdam geweest. De Cappuccino die ik daar kreeg geserveerd was een aangename verrassing! De Idrocompresso deed de verwachtingen al stijgen, en die zijn dus gelukkig niet teleurgesteld. Prima schuim, en een heerlijk zachte volle, maar ook pittige smaak; een 9, zeg maar!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Veuve
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 21:08

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Veuve » do 19 feb 2009, 22:02

Ik was vorige week bij de Koffiesalon in de 1e Constantijn Huygenstraat te A'dam (overigens wist ik toen nog niet dat die bij de AD Koffietest hoog hadden gescoord) en de macchiato was zeer te waarderen. Ben zelf geen cappuccino-liefhebber en heb die bij die gelegenheid dan ook niet geprobeerd, maar wat ik langs zag komen zag er ook veelbelovend uit!

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor swimmer » vr 20 feb 2009, 03:29

Nou - mijn beste espresso ooit was in de Bus-stop in Seattle ... maar dat is dan ook gelijk wat verder weg ;-)

Anders denk ik is het beste kopje espresso (en daar ga ik uitsluitend over omdat ik nu eenmaal geen cappuccino lust) in de 'Blonde Pater' in Nijmegen ter verkrijgen. Dicht gevolgd (ook qua locatie) van 'Het smaakrijk' ... allebei verwennen hun gasten met Peeze koffie gezet op een KvdW ...

Maareuh - is de beste koffie eigenlijk niet altijd thuis te vinden?!?! Daar doen we het toch allemaal voor ;-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor karel » za 14 mar 2009, 15:08

Verstopt in een klein winkelcentrum in Capelle aan den IJssel “of all places” kun je na een heel klein beetje zoeken Coisas & Loisas vinden. Niet direct in het oog springend of vernieuwend, maar verrassend genoeg kun je hier een bijzonder goed kopje koffie drinken. Er zijn verschillende zaken voor bij de koffie en er is ook een lunchkaart. Coisas en Loisas wordt geleid door een Portugese dame en het mag niet onvermeld blijven dat de klantvriendelijkheid, gastvrijheid en hygiene op een eenzaam hoog niveau staan.

Zie eventueel het kaartje; http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... ff58a7&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~

~~)~~~~

~~(~~

~~))~~

. c[_]

personal trainer
Berichten: 15
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 09:39

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor personal trainer » za 09 mei 2009, 20:45

Probeer @seven in de Scheldestraat, (bij de RAI) Amsterdam.
Vanmiddag een gezellige zakenlunch gehad en ontzetend lekkere espresso gedronken.

Hardware: Kees van der Westen Mirage. Bonen: buscaglione

MVG Os

karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor karel » wo 17 jun 2009, 15:31

Gutenberg, Heidelberglaan 3 – Utrecht - De Uithof.

Afgelopen week bij Gutenberg langs geweest en de koffie was super.
Eén van de betere plekken om koffie te drinken.
Prima, vlot en correct geholpen.
Een verademing.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~

~~)~~~~

~~(~~

~~))~~

. c[_]

HolyBean
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 16:46

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor HolyBean » di 28 jul 2009, 11:59

Zondag een heerlijke dubbele espresso gedronken bij Luciano in Wassenaar.

Luciano is een ijssalon waar dus naast fantastisch ijs ook een heerlijke espresso uit de Kees van der Westen Mirage I met Illy bonen gedronken kan worden. De Espresso is netjes en correct zoals het hoort gezet. De smaak is erg lekker en de espresso wordt mooi geserveerd met een mini ijshoorntje met daarin koffieijs. Nadeel daarvan is dat de heerlijke espresso smaak verdwijnt wanneer je na je kopje espresso aan je ijsje begint.

Een aanrader wanneer je in de buurt bent, Luciano met eigenaar en meesterijsbereider Luc Blok is vlak bij attractiepark Duinrel.
http://www.ijssalon-luciano.nl
LM Linea 1 - Compak K-10 Doserless - Quest M3 (PID mod)


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron