Een top 30 in willekeurige volgorde

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor karel » wo 19 nov 2008, 19:32

Oeg, nee. De kaasstengel alleen al
Das waar ja. Onfris en > onbegrijpelijk.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

gchalewijn
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 13:43

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor gchalewijn » do 20 nov 2008, 00:06

Ik sluit me graag aan bij het maken van een selectie. Een cafe, een winkel of een restaurant maakt wel degelijk een verschil. De meest gehoorde klacht is dat je in de meeste cafe's geen goede bak koffie cappu of espresso kan krijgen. Dat moment speelt meestal af rond lunchtijd. En idd die espresso na die fantastische maaltijd. Een gemiste kans!! De koffie winkels zijn al een end op de goede weg. Als ik kijk naar het consumenten belang is een selectie cafe's / dag / lunch zaken het meest voor de hand liggend. Is ook het belang van een dergelijke lijst duidelijk. Het prikkelen van een specefieke horeca tak op een positieve manier (dus zonder afkraken maar komen met een lijst goede koffie zaken) en het dienen van de kofie liefhebber.

Een volgend criterium is dat er bv gewerkt moet worden met piston machines. Ambacht en kennis van zaken. Brengt meteen naar voren de beoordeling. Hoe en wie brengen de beoordeling tot stand. Ik voel mezelf bij voorbeeld al niet geroepen coffee case of corrazon te beoordelen omdat deze mijn directe collega's zijn. Moet er bv een standaard "on-line" formulier voor komen?

Leuk om hier mee bezig te zijn maar nu is het weer bedtijd,
gedenacht mario

Gebruikersavatar
arno
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 09:48
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor arno » do 20 nov 2008, 09:10

Zoals ik had gezegd, hier wordt aan gewerkt van verschillende kanten :D

Voor de consument/eindgebruiker die op site kijken waar ze koffie kunnen drinken maakt het op zich niet uit waar ze dat drinken. Als het maar GOED is. Echter, wil je meer dan kan je eerst zoeken waar ze lekkere koffie hebben en dan pas kijken of ze ook iets te eten hebben. Dus voor een koffie-zaak-beoordelings-website/database zou het type zaak niet heel erg belangrijk zijn, maar het zou het voor de consument denk ik iets makkelijker maken.

@Mario (gchalewijn): Een klein dingetje: De meeste hebben geen piston machines staan, maar filterdrager machines. Er zijn er maar enkele met een echte piston machine. Miere(n)n**ken doe ik nu eigenlijk, maar ja, nauwkeurigheid is ook belangrijk ;)
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

Espressotopia

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Espressotopia » do 20 nov 2008, 10:13

Ach ja... het eeuwige piston verhaal. In de categorie de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Dit hoor je zo vaak, waarschijnlijk vinden veel mensen het een leuk woord en gebruiken ze het daarom. Nog eentje in dezelfde categorie: perculator. Die benaming wordt ten onrechte vaak gegeven aan een espressopot/mokkapot, terwijl een perculator toch anders in elkaar steekt.

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Aadje » do 20 nov 2008, 11:39

Als we die terminologie nou eens omgooien en het niet meer hebben over het woord "pistonmachine", want dat schept alleen maar verwarring. Ik stel voor:

- Alles met pods, pads en servings: niet meer over hebben,
- Fatsoenlijke espressomachines met een pomp en
- Fatsoenlijke espressomachines met een hendel/veer systeem,
- En voor die paar mensen met een La Pavoni (hendel zonder veer): gewoon Pavoni.
Speedster | SuperJolly | et al.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Spironski » do 20 nov 2008, 12:39

Maar ik heb een Gaggia met handel (piston) ??! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Martijn » do 20 nov 2008, 12:42

- Alles met pods, pads en servings: niet meer over hebben,
nou nou nou... We hebben het hier over koffiepraat... niet over authentieke-espresso-praat... Wat ons betreft is iedere machine en zetwijze hier welkom en bespreekbaar. Daarnaast geloof ik toch wel stellig in de ese serving/pod en ben ik er van overtuigd dat daarmee op een goede machine en bij dito gebruik zeer goede resultaten mee behaald (kunnen) worden.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Aadje » do 20 nov 2008, 12:55

Die bovenste regel was ook ietwat ironisch bedoeld . . .

En die gaggia is dan natuurlijk een hendel-veer machine :)
Speedster | SuperJolly | et al.

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor Martijn » do 20 nov 2008, 13:09

Die bovenste regel was ook ietwat ironisch bedoeld . . .
ok, gelukkig maar ;)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

linn
Berichten: 8
Lid geworden op: za 01 nov 2008, 08:51

Re: Een top 30 in willekeurige volgorde

Berichtdoor linn » do 20 nov 2008, 17:33

cappo ??
Mssn juist wel interessant, als je naar een voor jou onbekende stad gaat en je wilt even lekker zitten met een cappa, dan kan dat wellicht in de ene zaak beter dan in de andere. En als je goede versie koffiebonen wilt kopen, kan je mssn beter ergens anders naar toe.


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron