Edias Coffee 10x proefpakket f.c.f.s.

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
Kabouter
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:38
Locatie: Valkenburg ZH

Re: Edias Coffee 10x proefpakket f.c.f.s.

Berichtdoor Kabouter » za 14 jun 2014, 11:25

Allereerst bedankt Edias voor het proefpakketje koffie. Ik ontving de Lampocoy op dag 10, in een mooi hersluitbaar ventielzakje. De boontjes zagen er ook mooi en goed geroosterd uit. Hier en daar een olievlekje, maar op dag 22 nog steeds maar een enkel olievlekje. Eerst maar eens 21 g in de Kalita uitgeprobeerd met zo’n 350 ml bij 93C. Het droge maalsel ruikt lekker, en doet denken aan gerookte makreel (echt). Op een goede manier. Met water erop ging het meer richting amandel en caramel. De smaak van de koffie was vol en zoet, maar ook bitter. Het bittere was voor mij te overheersend. De volgende dag in de Aeropress, 14 g 230 ml 88C 1:15 min met 30 sec press. Nu smaakte hij meer boterig, en ik dacht met iets van kaneel. Het bittere was minder storend, maar ik vond het toch nog wat te donker. De rest daarom allemaal met de espressomachine gezet, en in het 18 g VST bakje om wat groffer te kunnen malen. Daar heb ik vooral veel chocolade en caramel geproefd met een sterk aroma van noten. Dat klopt dus mooi met de omschrijving. In de beste shotjes zat ook wat rood fruit in de verte. Er was wel telkens een dominante nasmaak die bitter was. Al met al vond ik hem als espresso heel lekker, maar zou ik hem graag nog net ietsjes lichter geroosterd zien. Wat mij betreft zou dit inderdaad heel goed de Lampocoy van Fascino kunnen zijn. Ik denk dat dit abonnement leuk kan zijn voor mensen die geen zin of tijd hebben om zelf telkens iets uit te zoeken, en voor wie het prijsverschil niet belangrijk is (250 of 500 g per maand). Bij een kilobestelling ben je volgens mij niet duurder uit, dus als je veel drinkt is ook de prijs geen overweging meer.
Quest M3, VBM Domobar Super (rota), Faema MC80, Mahlkonig Guatemala, Kalita Wave, Cona D, Aeropress.


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron