La Cita, bergstraat, Heist op den Berg

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

La Cita, bergstraat, Heist op den Berg

Berichtdoor @3aan » za 17 sep 2016, 19:58

Vandaag samen met m'n rommelmarkt maatje, aan de wandel geweest bij drie diverse garage verkopen in België, we zijn gewend om altijd na afloop van zo'n flinke ochtendwandeling een goede koffie te gaan drinken, helaas is de keuze bij de zuiderburen in echte lekkere koffies nogal vertroebeld, we gaan dus vaak op recommandaties van anderen af, zo ook deze keer dan zou "La Cita" de uitgelezen gelegenheid moeten zijn, bij de voorstanders gevraagd wanneer ze voor het laatst daar een bakkie hadden gedaan was de opmerking van meer dan een jaar geleden, daar de prijsstelling behoorlijk was opgeschroefd, dat gaf toch hoop op een goede koffie, laat ik op voorhand stellen in lange tijd niet zo'n slechte Cappuccino "gedronken" te hebben, de aanhalingstekens doen terecht vermoeden dat ik er alleen maar aan genipt heb, waterige melkbak uit een volautomaat afgetopt op iets wat op melkschuim moest gelijken, BAGGER! gaf die troep dus ook direct terug aan de bedrijfslijder uiteraard met een lange IJ en die zei natuurlijk nooit klachten te krijgen, hij verkocht immers ruim duizend koffies per dag, vandaar dat de vrij donkere gelegenheid vol zat met een tiental mensen die wat zaten te eten in elke hoek van de zaak zaten er een of twee, er konden een dertigtal mensen op het terras zitten, en binnen toch zeker wel een tachtig, het had de sfeer van een bar dancing van 30 jaar geleden maar dan zonder de verlichting, het viel gelijk op dat er binnen een minuut 2 cappuccino's werden geserveerd, de presentatie was netjes, een zakje suiker en koekje in plastic en een cupje gecondenseerde melk, een oversized schotel waar de condimenten plaats op vonden, een hoge smalle kop met de al eerder beschreven bak slobber, m'n maat heeft zijn slobbertje wel naar binnen gewerkt, dat doet die meestal wel, het is immers warm, maar mijn vrijwel onaangeroerde 2e bakkie wat ik ter genoegdoening kreeg voorgeschoteld waar ik nog kon kiezen tussen en beetje melkschuim en slagroom, alleen de schuimlaag van bedenkelijke kwaliteit van zeker een 2 mm dikte iets van de bak slobber zijdelings geschoven, hoefde hij ook niet daar waar normaal wel een tweetal Cappuccino's genuttigd kunnen worden, toen kreeg ik de snerpende opmerking dat ik niet wist hoe een Cappuccino gemaakt moest worden, ze hadden immers nooit klachten, heb ik de beste man uitgenodigd om geheel op mijn kosten een paar Cappu's te komen drinken op de Markt in Eeklo op 2 oktober . . .

Mijn Advies als u dringende dorst heeft en in de buurt van de Bergstraat bent, trap het pedaal een stukkie dieper in en snor er met een gerust hart langsheen, dit is een NoNo!

* 2 Slobbers voor €5,60!

PS die Ochtendwandeling moet je maar met een korreltje zout nemen, we gingen meestal van huizencluster naar de volgende cluster met de tuut.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Cita, bergstraat, Heist op den Berg

Berichtdoor fransg » za 17 sep 2016, 20:32

Leuk, heb je er foto's bij? Jaren geleden toen ik de meeste tijd van de week in het nabijgelegen Schriek en even later in het evenzeer vlakbije Pijpelheide verbleef, ben ik vaak in die straat geweest. Een 'cappuccino' was destijds nog een koffie met schepje slagroom erop.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: La Cita, bergstraat, Heist op den Berg

Berichtdoor @3aan » za 17 sep 2016, 20:42

Ik vond het maken van foto's niet waard, volgende review zal ik beteren. :?

Ben zwaar teleurgesteld (althans dat tracht ik te zijn)

PS de bakker 300 meter verderop aan de overzijde van de straat,
had lekkere eclairs zij het dan dat er roomvulling in was gebruikt voor €1,30
ook lekkere chocolade broodjes met roomvulling voor €1,25 zonder de roomvulling €1,-

Jammer genoeg waren de Croissants op.

Dus doortrappen tot die bakker en lekkere dikmakers scoren. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Cita, bergstraat, Heist op den Berg

Berichtdoor fransg » za 17 sep 2016, 20:56

Ja, de teleurstelling kan ik me voorstellen.

Ik kan me die zaak niet herinneren maar weet ook niet meer hoe de zaak heette waar we toen weleens (matige) koffie met wat lekkers dronken.

Na een akkefietje zijn we er nooit meer heen gegaan: op een gegeven moment kwam de juffrouw van de bediening mededelen dat we de keer ervoor niet hadden betaald en ze eiste dat we alsnog de rekening zouden voldoen. Ik wist me te herinneren dat we wel hadden betaald maar "wij werken er hard voor" was haar repliek en er moest en zou nogmaals worden gedokt.

Dat was meteen de laatste keer natuurlijk, en niet erg lang daarna ben ik weggegaan om bijna nooit meer terug te komen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron