Xbar

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Xbar

Berichtdoor B003 » ma 01 nov 2021, 21:37

Net (niet) bijtijds ontdekt dan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xbar

Berichtdoor fransg » do 06 jan 2022, 16:55

Hmm, de laatste update is al bijna twee maanden oud...
Schermafbeelding 2022-01-06 om 16.54.36.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Xbar

Berichtdoor B003 » vr 07 jan 2022, 00:21

Doet mij denken aan ZNAPS op Kickstarter. Een paar Chinezen die meer dan 1 miljoen ophalen en er mee vandoor gegaan zijn. Incl met mijn 20 $.
Die XBar gast reageert ook nergens meer op lijkt het. De voortekenen zijn niet goed maar ik zou nog even hoop houden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xbar

Berichtdoor fransg » vr 07 jan 2022, 07:12

Doet mij denken aan ZNAPS op Kickstarter. Een paar Chinezen die meer dan 1 miljoen ophalen en er mee vandoor gegaan zijn. Incl met mijn 20 $.
Ik zie het:

https://www.alphr.com/life-culture/1005 ... ly-to-the/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Xbar

Berichtdoor B003 » vr 07 jan 2022, 12:00

Doet mij denken aan ZNAPS op Kickstarter. Een paar Chinezen die meer dan 1 miljoen ophalen en er mee vandoor gegaan zijn. Incl met mijn 20 $.
Ik zie het:

https://www.alphr.com/life-culture/1005 ... ly-to-the/
Ja ze hebben ons geld gebruikt om het product te realiseren en het te verkopen aan anderen. Gelukkig voor de meeste mensen geen honderden Euro's verlies, maar toch.
Met die XBar zal het wel een andere reden hebben. Dat is vast geen voorbedachte rade.
Het zit soms tegen als de productie niet precies zo loopt als verwacht. Het binnengehaalde geld blijkt dan niet genoeg om het product uit te ontwikkelen en dan stagneert het.

Maar het heeft mij erg voorzichtig gemaakt om aan start-ups deel te nemen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xbar

Berichtdoor fransg » vr 07 jan 2022, 12:04

Ik geloof ook niet dat de Xbar mensen boeven zijn.

Maar R&D is vaak veel kostbaarder en meer tijdsintensief van veel mensen denken.

Vandaar ook dat grote bedrijven liever startups opkopen dan zelf een R&D in stand houden. Het "NatLab" van Philips was een waanzinnig mooie plek maar men vond het uiteindelijk te kostbaar. Jammer. Anders hadden wij de iPhopne misschien wel uitgevonden of was TeslaNL de nieuwe Daffodil van de wereld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Xbar

Berichtdoor B003 » vr 07 jan 2022, 21:47

Dat is zeker zo, heel jammer dat Philips alleen nog wat medische apparatuur maakt.
Over het opkopen van startups gesproken, dat was mijn andere Kickstarter aankoop. De Neoo remote. 2,5 jaar uitstel, hij komt op de markt en na een paar maanden koopt Cestron het op en zet haar eigen techniek er in en doet niet aan particuliere ondersteuning en verkoop.
Project gesloten en de servers van Neeo zijn inmiddels uit de lucht geloof ik.
Ik had het "geluk" dat ik hem meteen doorverkocht heb omdat het scherm mij te klein was.
Maar het waren wel 2 leermomenten.

Ik hoop dat de XBar er komt, maar ze moeten wel snel ietscommuniceren.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xbar

Berichtdoor fransg » zo 09 jan 2022, 19:46

Hi backers,


Almost two months have passed since the last update. Fine-tuning the high-pressure valve is a tedious task that requires repeated changes and testing of the overall structure and individual parts. We are sorry that we cannot account for every minor change during this period. As mentioned in the last update, we addressed the stability and reliability deficiencies by changing the structural design and some of the materials. After that, we did a lot of fine-tuning to optimize the pressurization rate control of the valve.


Until the end of last month, the new valve had met the requirements for normal use, so we conducted a small batch of trial production. So far there are twenty-one domestic customers using this new valve, and we will be replacing it for more customers. We are also collecting feedback from these users to optimize it as much as possible before shipping overseas orders.


We will ship to each region according to the production situation. In the trial batch, we suffered from low yield rates for certain key components, so we expect it will take some time to improve the yields in the next production. And with the Chinese New Year approaching, our suppliers will start to leave for the holiday soon. Hopefully, the orders from Hong Kong and Macau will be shipped before the Chinese New Year, and the ones from Taiwan will be shipped by mid-February. As for the rest regions, we may have to wait until after the Chinese New Year to confirm the shipping schedule depending on the progress of yield improvement. In general, we expect to fulfill all the orders by late March.


In addition, we have also started working on the development of the refillable kit. We will design another gas container similar in shape to the existing gas charger holder with integrated connection devices. It will be a simple solution for anyone to use, just screw this container into the Xbar instead of the existing gas charger holder, connect it with your external CO2 cylinder or any high-pressure gas source, open the cylinder, wait for a few seconds, close the cylinder, disconnect, and done. No advanced technical knowledge needed. The gas is stored in the machine, just like using the 8-gram gas charger. We expect to show the first demo in mid-February. For the moment, however, we have not been able to determine the launch time.


Thank you for your patience and support for most of the past year, which allowed us to realize the concept of Xbar. We met a lot of difficulties last year, and we have been learning from our experience and making improvements. We hope to get the product into your hands as soon as possible. New year, new start. May all your dreams come true in 2022!


The Xbar Team
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Xbar

Berichtdoor B003 » zo 09 jan 2022, 21:24

Voordeel van de twijfel maar weer, ze melden in elk geval wat.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xbar

Berichtdoor fransg » zo 09 jan 2022, 21:29

Ja ze doen kennelijk wel hun best, zitten een beetje met de handen in het haar, proberen uit de penarie te komen en zien in dat ze er voorlopig nog niet klaar mee zijn. Geen dieven in de nacht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten