gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: gespot

Berichtdoor pichichi » ma 28 aug 2017, 14:50

Haha zag laatst ook al "een blend van single origines".
Dat kan inderdaad niet, met dat meervoud van origin. Als het een blend is moeten ze "single" weglaten.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: gespot

Berichtdoor pichichi » di 26 sep 2017, 11:53

Ook maar eventjes hier 'pluggen'...

https://link.marktplaats.nl/m1204582460

Aldaar niet al teveel animo, maar ik denk toch dat het voor menigeen handig kan zijn.
PE potten MCC.JPG
Qua dichtheid past er ongeveer 850 en 350 gram groene bonen in (gemeten met een Colombia Excelso), gebrand zal dat resp. tussen de 700-750 en 280-300 gram liggen.
(je kunt er ook klontjes, knopen, kralen en andere snuisterijtjes in bewaren uiteraard!)

Prijsje iets van eurootje per stuk. En als je er meer neemt kunnen we altijd wel onderhandelen ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » di 26 sep 2017, 14:04

leuk, doe mij er maar vijf van elk! Mail je me even op frans@goddijn.com voor afspraak over ophalen / verzenden e.d.?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor @3aan » di 26 sep 2017, 14:09

Ik wil 20 grote en 10 kleintjes ofzo

Ik denk dat de grote goed voor ongeveer 500 gram zijn,

Is de dopmaat van alles hetzelfde (grote en kleine)

Graag witte?


Heb toch ook maar een PB gedaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: gespot

Berichtdoor pichichi » wo 27 sep 2017, 11:57

leuk, doe mij er maar vijf van elk! Mail je me even op frans@goddijn.com voor afspraak over ophalen / verzenden e.d.?
Prima Frans! Sorry, had je melding nog niet ontvangen. Adriaan ging er op en erover ;)
Die attendeerde me zojuist, en ik zie m morgen, dus eh, kom je ook langs? Wordt het een mini KP meeting :lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » wo 27 sep 2017, 12:30

In de ochtend of vroege middag zou ik goed kunnen, eind vd middag heb ik al een afspraak. En een adres heb ik nog niet ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: gespot

Berichtdoor FrancisPavoni » wo 27 sep 2017, 22:18

Het is een leuke plek! Waarom ik afgelopen maandag niet wat units heb meegenomen is me achteraf een raadsel!

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: gespot

Berichtdoor pichichi » do 28 sep 2017, 14:16

Je moet snel zijn Corneel! De heren Adriaan en Frans hebben de boel aardig leeggeplunderd hier vanochtend :lol:
Niet alleen de potten verdwenen als zoete broodjes ;)

Inmiddels zijn de kleine maatjes ook uitverkocht. Van de grote potten heb ik nu nog 30 stuks.
Wil je er een paar overnemen, dan stuur ik ze gewoon op. Die 5 euro had je je inderdaad kunnen besparen maandag haha..

Was overigens een aardig samenzijn met de heren! Sta je zo weer bijna anderhalf uur onafgebroken te oreren met elkaar.
Geslaagde mini-meeting en voor herhaling vatbaar, wellicht iets verderop bij Pti Arnoud en kompaan..

Binnen één week heb ik nu acht gezichten bij KP leden 8-)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » do 28 sep 2017, 14:47

Hartelijk dank voor de gastvrije ontvangst!

Imposante en interessante plek met o.a. het inmiddels al behoorlijk uitgedunde 'koffie-archief' waar je bonen van verre windstreken uit lang vervlogen tijden kunt zien en ruiken.

Ik zou graag nogeens komen kijken als je aan het proefbranden bent, filmpje maken terwijl de brandmeester natuurlijk niet wordt gestoord met allerlei vragen tijdens het jongleren met de vijfpitter.

Ik zal ook de kleine Tonino eens meebrengen zodat je die uit kunt proberen. En het lijkt me aardig om de boonvochtigheidmeters te vergelijken, mijn Wile met het apparaat dat je zelf hebt staan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor @3aan » do 28 sep 2017, 17:04

Ik telde er zes? De Tonni zal die wel blij van worden, ook die Willie ben ik benieuwd naar de "evt." verschillen, ik heb ook nog een vochtigheidsmetertje, weet alleen niet hoe die precies werkt, Old school! Ben aan het speuren geweest naar een gebruiksaanwijzing echter de fabrikant/leverancier/importeur doet alsof die geen Engels of Duits kan begrijpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron