gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » ma 11 mar 2024, 11:39

Een Londinium en Eureka op marktplaats https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... bonenmaler
Leuk!

Onduidelijk welke versie Londinium het betreft, hoe oud etc.

Ik heb de verkoper er een berichtje over gestuurd.

Met plastic handvat zo te zien dus ik denk een oude.
Scherm­afbeelding 2024-03-11 om 12.08.06.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » ma 11 mar 2024, 12:12

Dag Frans, de productiedatum is mij onbekend. Maar het zal inderdaad wel en wat
Ouder type zijn. Desalniettemin werkt hij nog uitstekend. Waar ben je naar op zoek?
Hij kent het verschil niet, weet niet hoe oud het ding is, lijkt niet te weten wanneer die is gekocht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » ma 11 mar 2024, 12:14

En moet op de waterleiding denk ik omdat ik geen deksel die bovenop de machine.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: gespot

Berichtdoor omeCo » ma 11 mar 2024, 12:40

Ik ‘ken’ Jan, kom ik net achter. Ik heb destijds mijn Olympus van hem overgenomen. Geschikte vent. Hij had toen een GS3 staan en trakteerde mij op een fijne espresso.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 560
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: gespot

Berichtdoor Madencio » ma 11 mar 2024, 13:08

Prima 'upgrade' set voor iemand die net wat meer wilt lijkt me. Mooie prijs en betrouwbare verkoper dus.
Edit: bij nader inzien weet ik niet of de verkoper zelf ook mooi is, maar de prijs wel naar mijn idee.
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » ma 11 mar 2024, 15:29

En moet op de waterleiding denk ik omdat ik geen deksel die bovenop de machine.
Goed gezien!

Dus vermoedelijk een van de allereerste machines. Als die prima is onderhouden leuk, maar wanneer iemand denkt voor een bodemprijs een hedendaagse Londinium te kunnen scoren wel een beetje een domper.

En apart dat de man zelf eigenlijk geen idee heeft, mogelijk heeft hij de machine ook maar kort gehad dan en is het al in meerdere handen overgegaan de laatste jaren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: gespot

Berichtdoor ErikvW » ma 11 mar 2024, 17:27

Wat kun je binnen de standaard onderdelen nog upgraden van een oudere londinium? Bijvoorbeeld Compressa + pomp = L-R. Of is er alleen een upgrade pad van de R naar een R24?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » ma 11 mar 2024, 17:40

Wat kun je binnen de standaard onderdelen nog upgraden van een oudere londinium? Bijvoorbeeld Compressa + pomp = L-R. Of is er alleen een upgrade pad van de R naar een R24?
Voor zover ik weet zijn er slechts twee upgrade pakketten verkrijgbaar bij Londinium.

Heb je de eerste rotatiepomp, die van de eerste L-R, en de pomp gaat eens een keertje kapot, dan is het het beste om niet weer zo'n zelfde pomp te kopen maar kun je beter de 24V pomp installeren met de voedings-upgrade die erbij zit.

De nog ingrijpender ombouw naar de volledige LR24 heb ik meen ik weleens gefilmd maar ik zou die niet nog eens willen hoeven doen, daar moet je echt lol in hebben.

Wie super handig is kan zelf van alles knutselen maar ik zie er de noodzaak niet van in.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: gespot

Berichtdoor manduca » di 12 mar 2024, 09:26

Dat is een oude van de eerste generatie; nog zonder de houten hendels.

edit: Oeps, niet gezien dat er al een volgende pagina was :)

En oude Londinium is niet echt te upgraden. Het is een heel ander ontwerp (dipper) dan de LR en verder.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffiemolen advies?

Berichtdoor bobbee » di 12 mar 2024, 09:58

Maar, nog steeds een geweldige machine. Komt goed overeen met een machine als een Lambro!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -delight en 6 gasten

cron