Oorsuizen

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
cremalover

Re: Oorsuizen

Berichtdoor cremalover » wo 22 feb 2017, 21:35

Door 40 jaar motorrijden en sinds een jaar of 15 pas doppies erin, want vroegeh hoefde je dat niet heb ik er sinds een jaar of twee last van. Wisselend maar het is niet uit te vlakken. Schuimen met kleppen op is een goed idee
Ik ook 25 jaar op de motor.Vooral de kleine stukjes van 15 km en zo zonder bescherming gereden.

Pti

Berichtdoor Pti » do 23 feb 2017, 09:15

Ik rijd sinds een jaar of 3 altijd met oordoppen op de motor. Helaas door schade en schanden want de 3 jaar daarvoor liep/reed ik veel op het circuit zonder bescherming.
De persoon die de gehoordbescherming heeft aangemeten vertelde bij dat bij 100km/h de windruis al ongeveer 85dB is en dat werkgevers bij 80dB al verplicht zijn bescherming te verschaffen. Elke 3dB is een verdubbeling van het waargenomen geluid dus ik was daardoor redelijk geschrokken. Als ik tegenwoordig per ongeluk zonder oordoppen de deur uit ga draai ik om om ze te halen want ik krijg echt vreselijke hoofdpijn van het gebulder van de wind, dus schade zal ik reeds wel hebben opgelopen.

mutsje

Berichtdoor mutsje » vr 24 feb 2017, 20:10

Hmmm ik heb ook altijd motor gereden zonder doppen erin. Wist niet dat je daar ook suizende oren van kon krijgen. Weer wat geleerd. Nu motorloos omdat ik geen fiets wil als ik geen doel heb om naar toe te rijden. Ben niet echt tour-rijder type.
ECM Giotto Premium, Quamar M80E, coffeelab tamper

Wedj

Berichtdoor Wedj » vr 24 feb 2017, 20:43

Met twee auto's voor de deur toch altijd op de motor. Vind de koekblik te blik:-) zit 99% met een big smile op de motorfiets :mrgreen: nog na te genieten van de ochtend espresso....
Home: ECM Technica 4 pro, Eric's thermometer, lSM 96 mod, Royal Belgian Balance syphon.
Branderij:Tokyo Syphon, La Pavoni pro, Moccamaster,Bialetti's,French Press,LSM 96 mod, Mahlkönig Columbia, Gene cafe, Cafemino (gas)
Werk: Demoka,Aeropress, Rok

Terug naar “Leuk en interessant”