Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor Nomad » zo 07 dec 2014, 23:31

Ik heb laatst er met Peter ook over gehad om de Mazzer Mini E te voorzien van SJ schijven. Hij raadt aan om eerst de molen te proberen met de gewone schijven en nadien met de SJ schijven. Enkel om zelf het verschil te ondervinden tussen de 2. Peter ziet alles van espressomachines en molens van de technische kant, niet zozeer van de "smaak" kant. Op technisch vlak is Peter een kei. Maar over hoe je best een goede espresso maakt of meer uit een boon haalt is hij minder op de hoogte, en de laatste zin zijn zijn eigen woorden. ;)
Beter nog, zijn eigen espresso's van zijn vrouw zijn ok, maar ook niet meer dan dat :). Maar zijn skills qua techniek en reparaties...ongekend. Zoals zovelen hier ben ook ik wel Kafko fan. Je ziet en merkt aan alles dat hij het leuk vind èn er echt verstand van heeft.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor Spironski » ma 08 dec 2014, 01:48

En ik vind het ook heel tof dat Peter ècht met je meedenkt en moeite voor je doet. Ik vertrouw hem daarin volkomen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

GuidoH
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 09:57

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor GuidoH » wo 10 dec 2014, 17:51

Vandaag even met m'n Bezzera Magica langs geweest bij Joost van Casa Barista. Hier hebben we even de OPV afgesteld. Had ik uiteindelijk best zelf kunnen doen, alleen dan was ik ongetwijfeld op de ingebouwde manometer afgegaan. Deze week echter wel iets af t.o.v. de losse manometer die hij gebruikt heeft. Om een lang verhaal kort te maken: Eindelijk koffie zonder koffieprut er in. 8-)

Nu weer wachten op verse koffie, ivm vakantie had ik die even niet in huis. :mrgreen:

Op vakantie trouwens aardig wat cappuccino's besteld, echter waren ze nergens net zo lekker als thuis. Verwend zijn we. ;)

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor Spironski » do 05 feb 2015, 13:24

Hear hear! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor Nomad » do 05 feb 2015, 13:26

Hear hear! :D
Grappige feature, ik kan namens jou een "hear hear" plaatsen. Kon het knopje niet weerstaan om eens te proberen :P.

Nu ik hier toch ben :P, mijn equipment bevalt toch wel erg fijn. Heb afgelopen jaar regelmatig gedacht om te stoppen met de hobby, maar ik vind steeds meer mijn draai en type bonen die ik lekker vind en dan komt er toch wel goud uit zo'n machine. Voorlopig toch maar mooi een blijvertje :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

stamroos
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 10:51

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor stamroos » za 11 jun 2016, 18:54

Geachte.
Waar kan ik zo'n temperatuurmeter bestellen ?
Groet en bij voorbaat dank.Joop

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Meeting in Groningen, en alles wat erna kwam!

Berichtdoor fransg » za 11 jun 2016, 19:29

Waar kan ik zo'n temperatuurmeter bestellen ?
welke bedoel je?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten