EU wil espresso machines waarschijnlijk gaan verbieden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
bobbee

Re: EU wil espresso machines waarschijnlijk gaan verbieden

Berichtdoor bobbee » do 12 mei 2016, 14:48

Er is een grote faema horecabak waar ze de boilers hebben geïsoleerd. Om de kopjes te verwarmen hebben ze toen bij faema maar een extra verwarmingselement geïnstalleerd onder de kopjes tray. Die kun je aan en uit schakelen...Wowie!
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

t-men

Berichtdoor t-men » do 12 mei 2016, 14:49

Nou ja, dan wel een bijzonder inefficiënte kopjeswarmer.... En als je het aan vrije handel overlaat om zuinige apparaten te ontwikkelen kun je lang wachten (onzuinig is over het algemeen nou eenmaal goedkoper...). Zo waren we zonder politieke druk (denk ik) niet zomaar van gloeilampen afgestapt of was de uitstoot van auto's verminderd.

Sent from my Xperia Z1 Compact using Tapatalk

godutch

Berichtdoor godutch » do 12 mei 2016, 14:57

Nou ja, dan wel een bijzonder inefficiënte kopjeswarmer.... En als je het aan vrije handel overlaat om zuinige apparaten te ontwikkelen kun je lang wachten (onzuinig is over het algemeen nou eenmaal goedkoper...). Zo waren we zonder politieke druk (denk ik) niet zomaar van gloeilampen afgestapt of was de uitstoot van auto's verminderd.

zulke dingen moeten gewoon aan de markt overgelaten worden, ik moet geen spaarlampen of ledlampen. Ik ben noodgedwongen deels overgestapt op halogeen maar het kost een godsvermogen aan lampen, waar een gloeilamp jaren meeging vervang ik nu elke maand een paar halogeenlampen

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 12 mei 2016, 15:05

Zo waren we zonder politieke druk (denk ik) niet zomaar van gloeilampen afgestapt of was de uitstoot van auto's verminderd
"Zo kan het zijn dat de zestien grootste containerschepen in de wereld ongeveer evenveel zwavel uitstoten als alle auto’s op de planeet."

http://www.nrc.nl/next/2014/09/08/co2-u ... -a-1417819
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 12 mei 2016, 15:11

Nou ja, dan wel een bijzonder inefficiënte kopjeswarmer....
Ik ben trouwens gestopt met kopjeswarmen. Het is het lekkerste, vind ik, als de espresso in een kamertemperatuur-kopje valt en dan koelt deze nog extra snel af zodat de smaak in die 10-20s dat ik ervan drink ook verandert, zo heb ik in korte tijd het breedste spectrum aan smaken.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

bobbee

Berichtdoor bobbee » do 12 mei 2016, 15:14

Wel handig dan om een geïsoleerde boiler te hebben en een kopjesverwarmer die je uit kunt zetten!
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

@3aan
Contacteer:

Re: RE: Re: EU wil espresso machines waarschijnlijk gaan verbieden

Berichtdoor @3aan » do 12 mei 2016, 15:18

zulke dingen moeten gewoon aan de markt overgelaten worden, ik moet geen spaarlampen of ledlampen. Ik ben noodgedwongen deels overgestapt op halogeen maar het kost een godsvermogen aan lampen, waar een gloeilamp jaren meeging vervang ik nu elke maand een paar halogeenlampen
Lijkt me een rare redenering, een halogeenlamp is geen zuinige lamp, dus wat je daar dan mee wilt bereiken? Of heb je die rare lampjes van de Action geprobeerd? Die kunnen hun warmte niet kwijt door de extra bulb die er omheen zit, daardoor gaan ze snel kapot!

Er zijn tegewoordig zat goede L.E.D. lampen voorradig om je in al je verlichtingsbehoeften te voorzien, ik heb Led buisverlichting waar voorheen TL in zat, deze geeft een mooier en rustiger lichtpatroon, daar waar een halogeenstraler zat is een aanpassing tot Led gemaakt, beter licht en voor een fractie van het verbruik 150 watt tegen nu 8 watt + 2 watt wat in voorschakelijk apparaat wordt geconsumeerd, en het zo goed als ontbreken van die hinderlijke warmteontwikkeling van halogeenverlichting, er zijn al heel wat automobielen die alleen ledverlichting voere.
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 12 mei 2016, 15:25

Boilerisolatie vind ik er persoonlijk niet uit zien.

Natuurlijk kleedt de machine zich niet voor iedereen uit dus geen hond die het ziet maar net zoals je niet in ondergoed de deur uit gaat waarmee je voor joker staat als je een zeer ernstig ongeluk krijgt en ze je in de ambulance uit de kleren moeten knippen, zo gun je het je machine niet dat iemand 'm uitlacht juist als hij eens een paneel los heeft.

godutch

Berichtdoor godutch » do 12 mei 2016, 15:35

Lijkt me een rare redenering, een halogeenlamp is geen zuinige lamp, dus wat je daar dan mee wilt bereiken? Of heb je die rare lampjes van de Action geprobeerd? Die kunnen hun warmte niet kwijt door de extra bulb die er omheen zit, daardoor gaan ze snel kapot!
Ik wil gewoon fijn licht, ik wordt doodongelukkig van led en spaarlampen. Het maakt me niet uit of het voor jou goed genoeg is, voor mij niet. Ik heb ook helemaal niemand gevraagd om zich te bemoeien met de verlichting in mijn huis. Dat bepaal ik zelf wel en ik bepaal zelf wel hoeveel ik er over wil hebben. Feit is dat het gewoon een stuk minder is geworden en duurder dankzij eu-bemoeinis. Ik heb trouwens zo'n beetje alle halogeenlampen al geprobeerd, van AH, Philips, Action, IKEA etc etc etc.

Oh ja ik vind de warmteontwikkeling helemaal niet hinderlijk, ik vind die juist fijn!
Laatst gewijzigd door godutch op do 12 mei 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 12 mei 2016, 15:44

Oh ja ik vind de warmteontwikkeling helemaal niet hinderlijk, ik vind die juist fijn!
Jaren geleden was ik bij een presentatie van een Amerikaanse fysicus die in opdracht van de Franse overheid een studie had gemaakt van het gebruik van elektriciteit gedurende jaar / weken / dagen / uren. Dat was vrij interessant al ben ik de details vergeten. Wat me bijbleef zijn wat terzijdes die hij vertelde. Ten eerste iets over zijn andere onderzoeken naar Helium tegen het absolute nulpunt en ook dat hij terloops de komende politieke beweging tegen ouderwetse gloeilampen voorspelde waarbij hij dat onzin vond, want de warmte die gloeilampen afgeven zorgt voor een besparing op de stookkosten en de lampen branden vooral veel in de koude en ook donkere maanden, veel minder op de warme zomeravonden wanneer het al warm genoeg is. Dus hij zei, mensen gaan dure andere lampen kopen om te bezuigingen en stoken dan wat harder om het verlies aan gloeilamp-warmte te compenseren.

Terug naar “Leuk en interessant”