Filterbakje met temperatuurprobe

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
bobbee

Re: Filterbakje met temperatuurprobe

Berichtdoor bobbee » wo 15 nov 2017, 10:36

Snap echt niet waarom je informatie niet zou willen delen om het niet te makkelijk te maken voor een ander. Gooi het er dan gewoon op dat je het niet wilt delen omdat je het voor jezelf wilt houden en dat is ook prima dan. Maar zomaar omdat je iemand wilt laten nadenken die nb. al wat heeft gemaakt en er niet direct uitkomt is gewoon stupide. ;)
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 15 nov 2017, 12:07

ja het is in wezen heel simpel. Diverse onderdelen uit eigen voorraad van Tije, een 'wartel' (al weet ik niet wat dat is) en enige aanpassingen daaraan zodanig dat het allemaal past. Dus een combinatie van simpelwet heel veel verschillende dingen in huis hebben, goeie apparatuur die je heel simpel kan bedienen vanwege tientallen jaren ervaring en enkele 'kneepjes' die vanzelf komen als je lang genoeg met mechaniekjes hebt gewerkt.

Soms is het doodsimpel maar evengoed niet eenvoudig na te doen. Zo heb ik een man in de USA geholpen, een chirurg die erg slim en begaafd is, om zijn brander net zo te krijgen als ik de mijne heb. Ook al staat alles in detail op mijn blog, voor iemand die het nog nooit heeft gedaan zijn sommige dingen toch niet vanzelfsprekend en is er wel het een en ander afgefikt voor het inderdaad allemaal functioneerde.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 15 nov 2017, 12:09

Snap echt niet waarom je informatie niet zou willen delen om het niet te makkelijk te maken voor een ander. Gooi het er dan gewoon op dat je het niet wilt delen omdat je het voor jezelf wilt houden en dat is ook prima dan. Maar zomaar omdat je iemand wilt laten nadenken die nb. al wat heeft gemaakt en er niet direct uitkomt is gewoon stupide. ;)
Wanneer Tije er lol in heeft on e.e.a. in tekeningen uiteen te zetten is dat ook prima, maar dat kost ook weer twee uur tijd om het netjes te doen. Doe je het half, door bijvoorbeeld te zeggen "een halfduimse wartel, een 3/4" koppelbout uitgeboord en afgevlakt" dan komen daar ook weer vragen over van "waar haal je die, kun je mij niet even het hele setje sturen dan schroef ik dat zelf in elkaar" maar Tije moet ook leven van zijn werk.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

bobbee

Re: RE: Re: Filterbakje met temperatuurprobe

Berichtdoor bobbee » wo 15 nov 2017, 12:54

Wanneer Tije er lol in heeft on e.e.a. in tekeningen uiteen te zetten is dat ook prima, maar dat kost ook weer twee uur tijd om het netjes te doen. Doe je het half, door bijvoorbeeld te zeggen "een halfduimse wartel, een 3/4" koppelbout uitgeboord en afgevlakt" dan komen daar ook weer vragen over van "waar haal je die, kun je mij niet even het hele setje sturen dan schroef ik dat zelf in elkaar" maar Tije moet ook leven van zijn werk.
Goede rede, ik doelde op een opmerking die geplaatst was. ;)
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||

Marcje

Berichtdoor Marcje » wo 15 nov 2017, 13:15

Als het allemaal maatwerk is snap ik best dat het teveel tijd kost om de howto uit te schrijven, geen probleem.
Ik hoopte alleen dat het een simpele mod, of bijvoorbeeld een standaard Swagelok fittinkje was (waar ik ook al naar had gezocht).

bobbee

Re: RE: Re: Filterbakje met temperatuurprobe

Berichtdoor bobbee » wo 15 nov 2017, 14:01

Als het allemaal maatwerk is snap ik best dat het teveel tijd kost om de howto uit te schrijven, geen probleem.
Ik hoopte alleen dat het een simpele mod, of bijvoorbeeld een standaard Swagelok fittinkje was (waar ik ook al naar had gezocht).
Je weet nu waar je het kunt kopen of laten maken Afbeelding bij Tije.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » wo 15 nov 2017, 21:49

Ik heb al verscheidene dingen die ik "uitgevonden" heb gedeeld waarvan enkele, enige jaren erna zelfs de krant gehaald hebben als zijnde dat die navolgers het uitgevonden hadden, vandaar dat ik wat sceptischer ben geworden met het "delen"

Als Tije er een een passende oplossing voor heeft gevonden, wat is er mis mee om deze een p.b. te doen?! Ik heb niet het idee dat Tije het als liefdadigheidsproject doet, waarom zou die ook?!
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

OnnoRistretto

Berichtdoor OnnoRistretto » vr 29 dec 2017, 17:20

Ik zou mezelf wel zo'n filterbakje-met-sensor cadeau willen doen, maar weet niet hoe en waar men dat vindt. Heeft iemand een linkje of verwijzing?
La Pavoni Pro + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » vr 29 dec 2017, 21:12

Tije heeft er een voor mij gemaakt, je zou (via het forum of via mij, als je zijn mailadres niet hebt) contact met hem kunnen zoeken.

Terug naar “Leuk en interessant”