coffee-tech baby roaster

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

coffee-tech baby roaster

Berichtdoor bvds » wo 09 mar 2011, 21:18

cross post van mijn topic op thuisbarista.nl:

hallo allemaal,

ik kwam op coffeesnobs laat een topic tegen over de baby roaster van Coffee-Tech en ben geinteresseerd geraakt in deze ambachtelijke brander: http://coffeesnobs.com.au/YaBB.pl?num=1277375158

ik heb gehoord dat Rob van Caffenation in Antwerpen enthousiast is over deze brander.

het ding heeft niet het gemak van een gene, maar als je je het ambacht onder de knie krijgt is het resultaat erg goed...

en de kosten vallen ook mee, 135 euro voor de versie zonder motor...alleen de verzendkosten uit Israel zijn fors!

Jeanne van Coffee Consulate in België gaat eerdaags naar coffee-tech toe en wil er voor mij wel eentje meenemen.

zijn er hier op het forum wellicht nog mensen die interesse hebben?

zie ook: http://www.coffee-tech.com/products/fz- ... me-roaster

en hier in bedrijf: http://www.youtube.com/watch?v=hiKj041S9Yg

groet,
Bas
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Bert K
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 07 apr 2010, 18:37
Locatie: Rotterdam

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor Bert K » wo 09 mar 2011, 22:56

Ik vind 135 euro een hoop geld voor een veredelde lottoballen-machine. Ik denk ook niet dat het veel beter wordt dan in een gietijzeren pannetje.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor Spironski » do 10 mar 2011, 02:27

Oei, vind het er heel leuk uitzien, maar wel prijzig voor een leuk experiment. En een kwartier lang aan dat houten stokje draaien zou ik niet zien zitten, dus dat zou dan de gemotoriseerde versie moeten worden. En dan zit je al richting Behmor en die heeft een (veel betere) temperatuur beheersing.

Volgens mij moet je al wel heel goed kunnen branden voordat je hier wat mee kan, en ook dan zal je waarschijnlijk een paar kilo verprutsen eer er iets redelijks uitkomt.

En dat verhaal over dat de bonen niet meer hoeven te ontgassen en meteen gebruikt kunnen worden??
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor bvds » do 10 mar 2011, 13:54

tsja, dat dacht ik ook allemaal!

maar door de positieve verhalen van Rob en zijn brander Jeff van caffenation en ook van bjorn van dutch barista coffee...en die van coffee consulate...zou ik toch wel gaan denken dat meer is dan je op het eerste gezicht zou denken...

en als je het draadje leest op coffeesnobs...wel daar is men toch ook erg positief...en dat wordt geroepen door professionele branders en thuisbranders die ook met een gene en hete lucht branders bekend zijn...

tsja...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6473
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor cremalover » do 10 mar 2011, 15:39

Voor het dubbele heb je deze.
lijkt me gemakkelijker en geen gedonder met open vuur en zo.

http://s143.photobucket.com/albums/r156 ... 001-83.mp4

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor @3aan » ma 04 apr 2011, 17:20

Gewoon een Popcorn machine gebruiken, gaat helemaal niet verkeerd, alleen de vliezen en andere troep moet je er even uitwaaieren, het proces is goed te volgen en als je klaar bent met de Roast kieper je hem op zijn kop en loop je al opschuddend er een poosje meer door de tuin, koelt die netjes en een weekje afwachten en dan genieten, of niet natuurlijk het blijft uitproberen.

Afbeelding

Dit geval is 1 kW aansluitwaarde en moet tussen elke Roast even afkoelen, het fijne van de popper is dat er een soort van stangetjes over de bodem draait die de koffie in beweging houdt, het originele stangetje was een enkele draad en daar heb ik een paar extra draadje overheen gemaakt, dan husselt het allemaal wat beter, waar ik hem gekocht heb en voor welk bedrag? Rommelmarkt voor drie euro. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Blueberrypancake
Berichten: 67
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 18:25

Re: coffee-tech baby roaster

Berichtdoor Blueberrypancake » wo 06 apr 2011, 09:32

Ik heb ook ooit een aantal keren een popcornmachine geprobeerd, maar er bleef een beetje een rare (chemische) nasmaak aan de koffie hangen, dit terwijl het resultaat er mooi uitzag en lekker rook. Net of er iets in de machine aan het smelten was geweest en dat aan de koffie is blijven hangen.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron