Tonino "zelf" gebouwd

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Tonino "zelf" gebouwd

Berichtdoor @3aan » do 23 feb 2017, 01:12

Mee eens, waarbij ik nog kan aanvullen dat Jan, Tije en ik vergelijkende metingen hebben gedaan omdat we onderling profielen en ervaringen uitwisselen. Jan en ik meten doorgaans vrijwel hetzelfde op dezelfde bonen. Tije heeft met zijn maler-instelling weleens een wat grotere afwijking, maar als we op dezelfde plek dezelfde bonen meten van dezelfde maler, is dit verschil zeer gering. Dus geven de twee typen Tonino over het geheel genomen zelfs vrij nauwkeurig dezelfde meetresultaten.

Ik meet elk sample eenmaal voor calibratie en drie maal daarna. Soms is de meting na calibratie iets anders en zijn de drie metingen op verschillende plekken van dezelfde puck vrijwel gelijk.
Ik had het idee gekregen dat minitoni niet elke keer gecalibreerd hoefde te worden?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Tonino

Berichtdoor fransg » do 23 feb 2017, 11:12

Ik had het idee gekregen dat minitoni niet elke keer gecalibreerd hoefde te worden?
Wil je iets mededelen of iets vragen?

Om een ander voorbeeld te noemen, de VST refractometer hoeft niet elke keer gecalibrederd te worden, maar er is niets op tegen indien men wil zien hoe exact de meting is. Indien je elke keer een calibratie uitvoert en men zegt er wat van, dan kun je die mensen gewoon negeren en doorgaan met je meting alsof er niets aan de hand is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Tonino "zelf" gebouwd

Berichtdoor FrancisPavoni » zo 09 jul 2017, 19:59

Vandaag een ruwe versie in elkaar geknutseld. Ik kan hem commando's sturen via de seriële interface van de Arduino ide maar via de Tonino app niet. Is het iemand gelukt een zelfbouw tonino aan dempraat te krijgen icm de app?

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Tonino "zelf" gebouwd

Berichtdoor FrancisPavoni » zo 09 jul 2017, 20:03

Tussendoor: tinycircuits heeft een nieuwe module ontwikkeld:

https://tinycircuits.com/products/tinyscreenplus" onclick="window.open(this.href);return false;

Scherm met arduino, oplader en batterij in ëën. Verder heb je naast de kleurensensor alleen nog een protoshield nodig en klaar..


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten